סלובקיה התמודדה בפעם האחרונה באירוויזיון בשנת 2012 – ומאז היא בין המדינות הבודדות שמסרבות לחזור לתחרות. מה הסיבה שסלובקיה לא משתתפת בתחרות כבר 12 שנים?

צילום: EBU

רשת הטלוויזיה הסלובקית, RTVS, חושפת את הסיבות לאי השתתפותה בתחרות האירוויזיון. רשת הטלוויזיה הסלובקית מאשרת שהסיבה העיקרית לכך שהיא אינה מתמודדות בתחרות האירוויזיון היא סיבה כלכלית.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




פיליפ פוחובסקי (Filip Púchovský), ממחלקת יחסי הציבור של רשת הטלוויזיה המקומית, אמר: "האירוויזיון היא תחרות שירים בין רשתות שידור. בעבר, RTVS הייתה רשת הטלוויזיה הרשמית של התחרות בסלובקיה וערכה תחרות שירים מקומית לקראת התחרות הבינלאומית. רשת הטלוויזיה החליטה שלא לכלול את התחרות הבינלאומית בין שידוריה לאחר שביצעה הערכה בהתבסס על מספר גורמים כמו נתוני צפייה ותקציב שיש להשקיע בתחרות. השתתפותם של אומנים סלובקים בתחרות תוביל לעלויות כספיות גבוהות בזמן שלרשת הטלוויזיה המקומית אין את המשאבים לכך".

יוראי צ'ורני (Juraj Čurný), מבכירי תעשיית הבידור בסלובקיה, הוסיף כי רשת הטלוויזיה המקומית נמצאת בתת מימון, כך שאם רשת הטלוויזיה הייתה משתתפת באירוויזיון המתמודדים היו נאלצים לממן בעצמם את השתתפותם. כך היה במקרה האחרון בשנת 2012, כאשר הזמר מקס ג'ייסון מאי (Max Jason Mai) ייצג את סלובקיה. עם זאת, צ'ורני מאמין שאם סלובקיה תחזור לאירוויזיון, היא תספק "הזדמנות מעניינת לקדם את סלובקיה באירופה".

סלובקיה הצטרפה לתחרות האירוויזיון לראשונה בשנת 1994, מאז ועד 2012 התמודדה בתחרות שבע פעמים בלבד ובכל שנותיה לא זכתה להצלחה. ב-2010 הזמרת קריסטינה (Kristina) נחשבה לאחת הפייבוריטיות בתחרות, אך שירה "Horehronie" כלל לא העפיל לגמר ואף סיים במקום ה-16 ולפני אחרון בחצי הגמר הראשון. בשנת 2012 ייצג את סלובקיה הזמר מקס ג'ייסון מאי (Max Jason Mai) עם השיר "Don't Close Your Eyes". סלובקיה הגיעה למקום ה-18 והאחרון בחצי הגמר השני עם 22 נקודות בלבד.

מקור: aktuality.sk




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!