קבלו את הסיקור המלא מתוך חזרת השופטים של חצי הגמר השני שנערכת הערב על בימת אירוויזיון 2023 בליברפול. יעלו על הבמה: דנמרק, ארמניה, רומניה, אסטוניה, בלגיה, קפריסין, איסלנד, יוון, פולין, סלובניה, גאורגיה, סן מרינו, אוסטריה, אלבניה, ליטא ואוסטרליה!

הערב בשעה 22:00 (שעון ישראל) החלה חזרת השופטים לקראת משדר חצי הגמר השני שייערך מחר בשעה 22:00 (יום חמישי, 11 במאי). רגע לפני שתתקיים חזרה גנרלית אחונה מחר בשעות הצהריים, אנו כאן לדווח לכם על כל מה שמתרחש על הבמה בליברפול. עמוד זה יתעדכן באופן אוטומטי לאחר כל ביצוע בזמן אמת.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




התחרות נפתחת עם קטע וידאו המכיל את הקטעים החשובים והמרכזיים בחצי הגמר הראשון שנערך ביום שלישי. לאחר קטע הפתיחה, המנחות אלישה דיקסון, האנה וודינגהאם וג'וליה סאנינה מקבלות בברכה את הצופים יחד עם הבגדים אותם ילבשו מחר בערב. הן מציגות 16 המתמודדים שיתמודדו הערב  ומסבירות את הליך ההצבעה.

חצי הגמר השני – חזרת השופטים:

1. דנמרק:

ריילי מתחיל את הביצוע בישיבה על גרם מדרגות, הוא לבוש בוורוד כשמאחוריו ירח לבן ומסביבו לב שחור אותו הוא צובע בטוש ולאחר מכן מסיר מהמצלמה. הוא מסתובב בין חללים שונים במהלך כל הביצוע כשכל חלל בצבע אחר. שוכב על הרצפה כשעליה מוקרנים עננים ורודים ובאופן כללי הכל מאוד בצבעי פסטל, לבבות והרבה לאבי-דאבי. זוויות הצילום תוקנו אך לא מדובר בזוויות צילום מרשימות מאוד אלא במשהו מאוד בנאלי. ביצוע קולי עדיין לא במיטבו. לא זכור לי שבקדם אירוויזיון הביצוע היה כל כך חלש.

2. ארמניה:

ברונט מתחילה את הביצוע כאשר היא שוכבת על רצפה משופעת ועליה מוקרנים גלים בצבעי ורוד, כחול ולבן. בפזמון היא מתיישבת והרצפה המשופעת מתמלאת בצעי שחור ולבן. בחלק הראפ של השיר היא נעמדת והרקע ברצפה הופך ללבן ונעשה שימוש בהרבה משחקי תאורה. ארמניה משיקה גרסה חדשה ומדהימה לשיר בו ברונט הוסיפה קטע ריקוד שבו זוויות הצילום מעולות ומחמיאות ביותר. הבימוי נראה כמו קליפ. בסוף השיר הזמרת עומדת על החלק הגבוה של הרצפה ושמלתה מתנפנפת ברוח. עולה ודאית לגמר למרות השיבוץ כשיר מספר 2.

3. רומניה:

תאודור אנדריי פותח בגרסה האקוסטית החדשה כשהוא לבוש בג'קט ורוד פוקסיה ובמכנסיים קצרים בצבע תואם. יושב על כיסא בר (סטול) גבוה ואוחז בידו גיטרה. הוא שר בעיניים עצומות ובמסירות רבה. בהמשך הזמר חוזר לגרסה המקורית כשהוא גם מוקרן על מסכי הלד ולבה אדומה מאחוריו. ביצוע קולי לא רע אך הבמה נראית מאוד ריקה. רק לקראת סיום השיר מצטרפת רקדנית שמלטפת את אנדריי וצובעת אותו במין דיו שחור שכנראה מסמל את האהבה הרעילה שהשיר מדבר עליו.

4. אסטוניה:

אליקה מתחילה את הביצוע כשמאחוריה פסנתר שמתנגן מעצמו כמו בקדם האירוויזיון. שוטים ארוכים מאוד וזה עלול לשעמם את הקהל המצביע. אליקה לבושה במין חצי מכנס חצי שמלה בצבע כחול בהיר. בזמן הברידג' היא רוקעת ברגלה ואור לבן מתפרש על הבמה. היא רוקדת ומתנועעת תוך כדי השיר. ביצוע מאוד מבולגן ומסיח את הדעת. היכולות הווקאליות שלה מושלמות, אך טעון שיפור בבימוי ובזוויות הצילום.

5. בלגיה:

גוסטף עומד על במה מוגבהת ובהתחלה נראה רק בתור צל כשמאחוריו מוקרנות הפנים שלו בלבן. הוא לבוש בג'קט לבן, מכנס ורוד פוקוסיה והכובע המוכר שלו. הוא עומד בחלקו העליון של גרם מדרגות ומתחתיו שלושת זמרות הרקע. בהמשך השיר הוא יורד במדרגות וזמרות הרקע תופסות את מקומו. צבעי הבמה מתחלפים בין אדום, לבן וורוד. על מסכי הלד דמויות להט"ביות. גוסטף מפגין יכולות ווקאליות טובות מאוד, האולם מלא באנרגיות וכולם שרים ומוחאים כפיים.

לאחר השיר הבלגי מתוכננת הפסקה בה המנחה מראיינת את טימור, הפרשן האוקראיני וגרהאם הפרשן הבריטי.

6. קפריסין:

אנדרו עומד במרכז הבמה כאשר התאורה בצבע כחול, לאחר מכן יש על מסך הלדים אפקט של גשם. הבמה מתמלאת בעשן ואנדרו מתהלך לקדמת הבמה. צבע הבמה מתחלף מגווני כחול לאדום ויחד עם זאת יש גרפיקה של אש ונעשה שימוש בפירוטכניקה – נראה עוצמתי ביותר. במהלך התו הגבוה נעשה שימוש בליווי מוקלט כך שקולו נשמע "כפול". הביצוע הקולי בסך הכל טוב.

7. איסלנד:

השיר מתחיל כשהזמרת דיליה יושבת על הבמה ולבושה בחליפה כסופה. היא מתיישבת, נשכבת ומסביבה מסכי הלד מקרינים צמחים ירוקים. שיר מאוד אייטיזי ועוצמתי. הרבה זוויות צילום בעייתיות המראות את גבה. לאורך כל השיר היא אינה רוקדת אך עושה תנועות מוזרות וחדות. בשיא השיר דווקא היא מפגינה קול עוצמתי, מסירה מעצמה את הג'קט, ומנסה לשדר עוצמה. הביצוע מבולגן, הקולות בעייתיים והתנועות מוזרות. ככל הנראה איסלנד תמצא את עצמה מחוץ לגמר השנה.

8. יוון:

ויקטור מתחיל את הביצוע בישיבה, לאחר מכן עובר לשכיבה ואותיות יווניות מוקרנות על מסך הלד שעל הרצפה. לאחר מכן בפזמון הראשון הזמר קופץ ועל מסכי הלד מאחוריו מוקרנת תמונתו. התאורה והגרפיקה מרשימות, לקראת סוף הביצוע עשן ממלא את רצפת הבמה ולאורך כל השיר ניכר שהוא מקפץ בחוסר נוחות ומנסה להרים את הקהל בחוסר הצלחה. ביצוע קולי טוב.

9. פולין:

בתחילת הביצוע ניתן לראות זווית צילום נמוכה מאוד המזכירה מצלמת גו-פרו ממנה רואים את בלנקה וארבעת רקדניה במהלך הבית הראשון. בפזמון כולם רוקדים יחד ושיערה של הזמרת מתנפנף ברוח. על קיר הלדים יש רקע טרופי ונעשה שימוש בפירוטכניקה. בלנקה מבצעת דאנס ברייק על רקע כתום כצבע שמלתה, אך ללא האפקטים המטשטשים שראינו בחזרה הקודמת, נראה טוב בהרבה. לאחר חלק הריקוד הרקדנים נעמדים בטור אחרי בלנקה. הביצוע הקולי היה מצויין אך להפתעתנו תגובת הקהל לביצוע לא הייתה חזקה מספיק.

10. סלובניה:

להקת ג'וקר אאוט פותחת את השיר כשהם עומדים יחדיו על הבמה הקדמית, לבושים בבגדים צבעוניים באווירת שנות ה-70' משתלבים יחדיו. בויאן הסולן הוא עיקר הפוקוס של המצלמה, אליה הוא שולח חיוכים ומבטים חושניים. מאחוריהם על קיר הלד רשום שם השיר "Carpe Diem" באדום מהבהב. השיר מבוצע בסלובנית, ומצליח למשוך את אוזן הצופה. הריקוד, הכריזמה, והקשר הטוב של חברי הלהקה שמתקרבים ומתרחקים אחד מהשני כשהם שרים יחדיו גורמת לתחושה שמדובר בלהקה מגובשת שמפגינה יכולות שירה טובות, אנרגיה מחשמלת ושהם פשוט נהנים מהחיים על הבמה, ובכך מעבירים בצורה הכי טובה שאפשר את המסר של השיר.

11. גאורגיה:

אירו עומדת על במה מוגבהת כשהיא לבושה בשמלה לבנה מלאת בד מתנפנפת ורצפת הבמה מכוסה בעשן. מאחוריה שני מסכי לד ולביצוע יש משחקי תאורה חזקים. באמצע השיר על מסכי הלד רואים ידיים בצבע שחור שורטות את המסכים הכחולים. זוויות הצילום מושלמות! ניכר שהבמאי מרווין דיטמן השקיע עבודה רבה והוא בהחלט הצליח להביא את השיר למקום מדהים ויפהפה. פשוט צמרמורות.

12. סן מרינו:

ברקע ניתן לראות גרפיקה של שפתיים הבמה צבוע באורות אדומים ולבנים. על קיר הלדים יש את הכיתוב של שם השיר. הסולם נשכח על הבמה כאשר הרקע בצבע אדום. ניתן לראות את חברי הלהקה מזויוות צילום שונות ולקראת סוף הביצוע הסולן רץ לקדמת הבמה. השימוש בתאורה בצידי הבמה בהחלט עוזר לבימוי ולבולטות של הלהקה. אין ספק שהבימוי והביצוע מעלים את השיר בכמה רמות.

13. אוסטריה:

הזמרות מתחילות את הביצוע כשעל קיר הלדים תמונתו של אדגר אלן פו ומכונת כתיבה. התאורה "פועמת" לפי הביט של השיר. אל טיה וסלינה מצטרפות ארבע רקדניות, ועוד שורה של רקדנים על מסכי הלד. האנרגיות מהקהל מורגשות ומרימות את הביצוע. הביצוע הקולי נשמע מעולה.

14. אלבניה:

הביצוע מתחיל באופן דרמטי כשאלבינה לבושה בבגדים מסורתיים וקלוז אף על פניה מצדדים שונים. הצבע השולט על הבמה הוא אדום כשהזהב משתלט לסירוגין. רואים שהוקדשה המון מחשבה לעבודת הבימוי והצילום. כל המשפחה מבצעת את ההופעה בצורה עוצמתית ואין ספק שיש להם סיכוי עלייה לגמר.

15. ליטא:

בתחילת הביצוע נמצא עיגול כתום מאחורי הזמרת הדומה לשמש בשקיעה. בפזמון הבמה נצבעת בסגול ומהבית השני מצטרפות למוניקה ארבע זמרות ליווי. ביצוע השיר ביחד עם זמרות הליוי יוצר תחושה אתנית ואווירה קלילה. הגרפיקה מאחורה מאירה מנדלה ובשניות האחרונות של השיר הרקע מתחלף לאפור.

16. אוסטרליה:

סולן הלהקה מתחיל את הביצוע כאשר הוא יושב בתוך מכונית ולצידו סינתיסייזר. בבית השני יוצא הזמר מהמכונית ומצטרף לחברי להקתו. הצבעים הבולטים בשיר הם אדום וכחול. בקטע השאגה בשיר הפריימים זריזים ונעים בין כל חברי הלהקה. חברי הלהקה משעינים את רגליהם על המכונית לקראת סוף הביצוע ומנגנים בסינתיסייזר ובגיטרה. זוויות צילום מעולות וגם הביצוע הקולי. סיומת מצויינת לערב והקהל מגיב בעוצמה.

סקרנים לגלות מי העולים שלנו לגמר? (בסדר אקראי)

אבי: פולין, גאורגיה, אוסטריה, אסטוניה, ארמניה, אוסטרליה, קפריסין, ליטא, סלובניה ואלבניה.

טל: אלבניה, ארמניה, אוסטריה, אוסטרליה, סלובניה, גיאורגיה, בלגיה, פולין, קפריסין, ליטא.

שחר: גיאורגיה, ארמניה, אלבניה, אוסטריה, פולין, אוסטרליה, בלגיה, סלובניה, ליטא, אסטוניה.

נריה: קפריסין, אוסטרליה, אוסטריה, ליטא, סלובניה, ארמניה, גיאורגיה, בלגיה, אסטוניה, אלבניה.

לאחר מכן עלו מתמודדי הגמר לבצע את חזרתם:

ספרד:

בלנקה מתחילה את הביצוע בין וילונות אדומים העשויים מחוטים, ממש כמו בקדם האירוויזיון. מהצדדים מציצות הידיים של הרקדניות שלה והן מוחאות כפיים לצד הפנים של בלנקה. היא לבושה מכנס לבן וחולצה אדומה המזכירה את זו מהקדם אך קשיחה ובצבע כהה יותר. השוטים חדים וקצרים והרקדניות מקיפות אותה. בהחלט יש אווירה שהשיר מועמד לניצחון והביצוע הקולי שלה מדויק!

אוקראינה:

הבמה מזכירה את הביצוע בקדם האירוויזיון המבוססת על מסכי לד ותמונות המקורנות על הזמרים והמסכים. הצבעים השולטים הם כחול וצהוב המסמלים את הדגל האוקראיני. ניכר שימוש רב בפירוטכניקה, ויש הרגשה רובוטית וחשמלית על הבמה. הביצוע הקולי טוב, והקהל ממלא את האולם בתשואות רמות בסיום הביצוע.

בריטניה:

מיי לבושה במכנסיים שחורים עם המשולב עם מחוך שחור, ומתחילה את ההופעה על במה מוגבהת המורכבת ממסכי לד. מיי מולר נותנת ביצוע מהפנט וזוהי הופעה שנראית כמו קליפ מוזיקלי ונראית נהדר בשידור חי. בתחילת הביצוע מסכי הלד מאחוריה מראים את פניה מתפצלים לשני חלקים ולאורך כל הביצוע ישנה אנימציה על מסכי הלד והצבעים הבולטים הם סגול וצהוב. לצדה ארבעה רקדנים הלבושים באדום ושחור, שמצטרפים אליה בקדמת הבמה לריקוד מלוטש מאוד במהלך המחצית השנייה של השיר. ביצוע קולי לא טוב בכלל ונשמע מאוד מתאמץ.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון ה-67 תיערך בעיר ליברפול שבבריטניה ב- 9, 11 ו-13 במאי בהשתתפותן של 37 מדינות. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, עקב המלחמה המתנהלת בשטחה מאז חודש פברואר אשתקד. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!