מולדובה באירוויזיון 2023: הזמר המולדבי, פאשה פארפני, עלה לבמה לחזרה ראשונה עם השיר "Soarele şi Luna". השארו מעודכנים עם כל הדיווחים מליברפול שבבריטניה.

פאשה פארפני (Pasha Parfeny), נציג מולדובה, עולה לבמה כשיר מספר 10. הוא יערוך חזרה על בימת אירוויזיון 2023 עם השיר "Soarele şi Luna" (בעברית: "שמש וירח"). פאשה עולה לבמה כאשר לצידו שתי זמרות ליווי עם קרניים על ראשן, נגן החליל מהקדם אירוויזיון ותופים גדולים. איגוד השידור האירופי מדווח שיש כל כך הרבה מה לאהוב בהופעה של מולדובה, זה הולך להיות ענק על הבמה בליברפול ביום שלישי הבא.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




https://www.tiktok.com/@eurovision/video/7227909360943369499?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7084013508123526657




מולדובה באירוויזיון 2023

"Soarele şi Luna" (בעברית: "שמש וירח") הוא שם השיר שיבוצע ע"י פאשה פארפני (Pasha Parfeny), אשר ייצג את מולדובה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול, בריטניה – שם יתמודד נגד נועה קירל, נציגת ישראל. פאשה ייצג את מולדובה בעבר באירוויזיון 2012 עם השיר "Lăutar" , אשר הגיע למקום ה-11 בגמר, אותו גם כתב. הזמר גם כתב בעבר את השיר "O Mie" לאליונה מון (Aliona Moon) למילותיה של יוליאנה סקוטארו (Yuliana Scutaru) שהייתה אז בת זוגו. הוא ליווה את אליונה מון על הבמה בפסנתר ואף שימש כמנהל האמנותי של השיר. הוא סיים פעם נוספת במקום ה-11. השיר השנה נכתב על ידי הזמר יחד עם אנדריי וולפה (Andrei Vulpe) ויוליאנה פארפני (Iuliana Perfeni). השיר מבוצע בשפה הרומנית.

השיר "“Soarele și Luna" מתאר אהבה קסומה. השיר בנוי סביב מטפורות, סמלים עממים ואלמנטים טבעיים אשר מעניקים לאהבה קדושה ורוחניות. השיר מבוצע בשפה הרומנית.

בימים אלה מדורגת מולדובה במקום 20 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

פאשה פארפני – מי אתה?

פאשה פארפני הוא שם הבמה של פאבל פארפני. הוא נולד בעיר אורחיי שבמולדובה ב-1986, לשני הורים מוזיקאים. מגיל צעיר למד לנגן בפסנתר, והתקבל בשנת 2006 לאקדמיה למוזיקה ולתיאטרון. את הקריירה המוזיקלית שלו החל פארפני כשהצטרף ללהקה סאנסטרוק פרוג'קט (Sunstroke Project) כאשר הם חיפשו סולן, בשנת 2007. הוא השתתף איתם בקדם האירוויזיון לשנת 2009 עם השיר "No Crime", והם סיימו במקום השלישי, לאחר מכן עזב פארפני את הלהקה לטובת קריירת סולו.

בשנת 2012 השתתף פארפני בתחרות האירוויזיון עם השיר "Lăutar" אשר אותו גם כתב, השיר הגיע למקום ה-11 בגמר.

פארפני השתתף באירוויזיון פעם נוספת בשנת 2013, כאשר הלחין לאליונה מון (Aliona Moon) את השיר "O Mie" למילותיה של יוליאנה סקוטארו (Yuliana Scutaru) שהייתה אז בת זוגו. הוא ליווה את אליונה מון על הבמה בפסנתר ואף שימש כמנהל האמנותי של השיר. הוא סיים פעם נוספת במקום ה-11.

ב-2015 הלחין שיר ללהקת דורדוס (DoReDos), שהשתתפה איתו בקדם המולדובני והגיעה למקום השישי. ב-2020 ניסה שוב פארפני לייצג את המדינה באירוויזיון כאמן סולו עם השיר "My Wine", וסיים במקום השני בקדם האירוויזיון, אחרי נטליה גורדיינקו (Natalia Gordienko).

יוליאנה סקוטארו, שהייתה ב-2013 בת זוגו ושותפתו לכתיבת השיר "O Mie" היא היום רעייתו של הזמר וכותבת המילים של השיר "Soarele şi Luna" שיבוצע על בימת אירוויזיון 2023.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-18 של מולדובה באירוויזיון. מולדובה הצטרפה לתחרות ב-2005 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2017 לאחר שלהקת "סנסטרוק פרוג'קט" סיימה במקום השלישי עם השיר "Hey Mamma".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!