ג'מאלה, זוכת אירוויזיון 2016 מטעם אוקראינה, מביעה את דעתה על סיכויי הזכייה של הצמד טבורצ'י (Tvorchi) שייצגו את אוקראינה באירוויזיון 2023.

בראיון שנערך לאחרונה עם ג'מאלה (Jamala), זוכת אירוויזיון 2016 האוקראינית עם השיר "1944", שיתפה הזמרת מה היא חושבת על הסיכויים בתחרות של טבורצ'י (Tvorchi), נציגי אוקראינה שישתתפו באירוויזיון 2023.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ג'מאלה שיתפה: "אני חושבת שיש לטבורצ'י את כל הסיכויים להתחרות על המקומות הראשונים. אני לא חושבת שיש דבר כזה לזכות באירוויזיון "מסיבות פוליטיות". כן, המקום הראשון בשנה שעברה הוא גם בזכות העבודה הגדולה של להקת קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) וגם הרצון של הקהל לתמוך באוקראינה. עם זאת, אני לא רואה כאן פוליטיקה, אלא רגשות אנושיים רגילים וחמלה".

כשנשאלה מה יקרה במידה ולא תהיה זכייה והאם הדבר ייחשב לכך שאוקראינה אינה עומדת בציפיות, מסרה: "שום מיקום אינו טרגדיה, האירוויזיון הוא חילופי תרבות. הרשו לי להזכיר לכם שבמאה ה-21 אוקראינה זכתה בתחרות הכי הרבה פעמים, כך שלא כל כך קל לקחת מאיתנו את התואר "המדינה המוזיקלית ביותר" באירופה. בכל מקרה, אנחנו מפרגנים ותומכים בטבורצ'י ומאחלים להם ניצחון".

ג'מאלה התייחסה גם לסיכוייה של לורין (Loreen), מי שכרגע מובילה בטבלאות ההימורים לזכייה בליברפול: "הזוכה ב-2012 היא מבצעת חזקה עם שיר נהדר".




אוקראינה באירוויזיון 2023

"Heart of Steel" (בעברית: "לב מפלדה") הוא שם השיר שיבוצע ע"י הצמד טבורצ'י (Tvorchi), אשר ייצגו את אוקראינה כשיר מספר 19 בגמר הגדול של אירוויזיון 2023 שיתקיים ב-13 במאי. השיר נכתב ע"י חברי הצמד ג'ימו אוגוסטוס קהינדה (Jimoh Augustus Kehinde) שמכונה ג'פרי, ואנדריי חוצוליאק (Andrii Hutsuliak) שמכונה אנדרו. זהו שירם הראשון של יוצרים אלה אשר יתמודד בתחרות האירוויזיון. השיר בוצע בקדם האירוויזיון בשפה האנגלית אך באירוויזיון ישלב בתוכו מספר מילים באוקראינית.

לדברי הצמד, השיר מזהיר מהסכנות בשימוש בנשק גרעיני. בראיונות שונים טענו חברי הצמד כי תחרות האירוויזיון, שנוצרה לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לאחד את אירופה, שימשה כהשראה לכתיבת שירם. לשיר יש מסר של תקווה.

בימים אלה מדורגת אוקראינה במקום השלישי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

טבורצ'י – מי אתם?

טבורצ'י הם צמד מוזיקלי שהוקם ב- 2017 ע"י המפיק המוזיקלי אנדריי חוצוליאק (Andrii Hutsuliak) שמכונה אנדרו ומוצאו אוקראיני, יחד עם הזמר ג'ימו אוגוסטוס קהינדה (Jimoh Augustus Kehinde) שמכונה ג'פרי ומוצאו בניגריה. השניים הכירו בזמן שלמדו יחדיו בפקולטה לרוקחות באוקראינה.

הם שחררו עד כה ארבעה אלבומים וכל שיריהם בשפה האוקראינית והאנגלית. השניים השתתפו בקדם האוקראיני ב-2020 עם השיר "Bonfire" (בעברית: "המדורה") והגיעו למקום הרביעי.

מקור: eurovoix.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-18 של אוקראינה באירוויזיון. אוקראינה הצטרפה לתחרות ב-2003 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוקראינה הייתה באירוויזיון 2022 עם השיר "Stefania" בביצועה של להקת קאלוש אורקסטרה.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!