מחר בשעה 20:00 ייחשף סדר ההופעות בחצאי הגמר של אירוויזיון 2023. סדר ההופעות עשוי להשפיע על סיכוייהם של המדינות לעלות לגמר האירוויזיון.

בסוף חודש ינואר האחרון, פורסמה הגרלת חצאי הגמר בה נקבע באיזה חצי גמר תתמודד כל מדינה ואילו מדינות יתמודדו בחלקו הראשון ובחלקו האחרון של כל חצי גמר. מחר בשעה 20:00 נדע מהו המיקום המדויק של כל השירים בחצאי הגמר של אירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול, בריטניה.

סדר השירים המדוייק נקבע על ידי הפקת האירוויזיון, בהתאם להגרלה, מתוך מטרה ליצור סדר שירים מגוון ומעניין. האתגר העיקרי שעומד בפני הפקת האירוויזיון הוא לא לשבץ שירים דומים זה אחר זה, לדוגמא: לא לשבץ בלדה אחרי בלדה או שיר רוק לאחר שיר רוק. יחד עם זאת, ידוע כי מדינות בעלות סיכוי לזכות באירוויזיון משובצות לרוב לקראת סוף הערב – נתון שנכון בעיקר בגמר.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




31 המדינות המשתתפות בחצאי הגמר חולקו השנה לחמש קבוצות. כל קבוצה, מכילה מדינות אשר להן מכנה משותף של הצבעה הדדית באירוויזיון או שכנות קרובה. כל קבוצה חולקה לשניים – חצי מהמדינות ישתתפו בחצי הגמר הראשון והחצי השני ישתתפו בחצי הגמר השני. המטרה: למנוע מהמדינות הצבעה משותפת האחת לשנייה בשלב חצאי הגמר וליצור "בלוק" שבו מדינות יצליחו להתברג אוטומטית בגמר בשל הצבעה גושית.

לאחר ההגרלה בטקס שנערך בליברפול, זוהי החלוקה לחצאי גמר ולחלקם:

חצי הגמר הראשון – 9 במאי:

חלק ראשון (שירים 1-7)

סרביה
לטביה
אירלנד
נורווגיה
פורטוגל
קרואטיה
מלטה

חלק שני (שירים 8-15)

שוודיה
מולדובה
שוויץ
ישראל
הולנד
פינלנד
אזרבייג'אן
צ'כיה

בחצי הגמר הראשון יצביעו בנוסף גרמניהצרפת ואיטליה.




חצי הגמר השני – 11 במאי:

חלק ראשון (שירים 1-8)

ארמניה
קפריסין
רומניה
דנמרק
בלגיה
איסלנד
יוון
אסטוניה

חלק שני (שירים 8-16)

אלבניה
אוסטרליה
אוסטריה
ליטא
סן מרינו
סלובניה
גאורגיה
פולין

בחצי הגמר השני יצביעו בנוסף אוקראינהספרד ובריטניה.

לצפייה בסדר ההופעות של חצי הגמר הראשון (ישודר מחר ב-20:00) – לחצו כאן

לצפייה בסדר ההופעות של חצי הגמר השני (ישודר מחר ב-20:10) – לחצו כאן




האם ההגרלה נוחה לישראל?

נועה קירל. צילום: אבי זייקנר

נועה קירל יכולה להיות מרוצה מאוד מההגרלה מאחר ומדובר בהגרלה נוחה מאוד לישראל. בין המדינות שיצביעו בחצי הגמר הראשון, בו תתמודד קירל, ניתן למצוא מדינות רבות שנוהגות להצביע לישראל: אזרבייג'אן, הולנד, פינלנד, צ'כיה וצרפת. בנוסף, קירל תבצע את שירה בחלקו השני של חצי הגמר כך ששירה יישאר "טרי" בקרב הצופים שזוכרים בעיקר את השירים האחרונים במשדר התחרות.

יחד עם זאת, חצי הגמר הראשון נחשב לקשה הרבה יותר מאחר ושלושה מתוך ארבעת המקומות הראשונים בטבלאות ההימורים מתמודדים בחצי הגמר הראשון. סיכויה של נועה קירל לעלות לגמר כמובן גבוהים, אך במידה וקירל תשובץ בין השירים 11-15, סיכויה אף יהיו גדולים יותר.

רוצים ללמוד על כל הסטטיסטיקות שמאחורי הניקוד? אילו מדינות "אוהבות" את ישראל ואילו מדינות לא מנקדות את ישראל בקביעות? לחצו כאן והיכנסו לכתבה.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון ה-67 תיערך בעיר ליברפול שבבריטניה בתאריכים 9, 11 ו-13 במאי בהשתתפותן של 37 מדינות. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, עקב המלחמה המתנהלת בשטחה מאז חודש פברואר אשתקד. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהאם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!