בעוד יומיים יתפרסם שירם של מיה ניקולאי ודיון קופר, נציגי הולנד לאירוויזיון 2023. עד אז, האמנים חשפו פרטים נוספים על שירם.

בחודש נובמבר 2022 חשפה רשת הטלוויזיה ההולנדית, AVROTROS, כי בחרה בצמד מיה ניקולאי (Mia Nicolai) ודיון קופר (Dion Cooper) כנציגי הולנד לאירוויזיון 2023 שייערך בליברפול, בריטניה. עוד נחשף כי השיר נכתב ע"י צמד הזמרים עם המפיק המוזיקלי ג'ורדן גארפילד (Jordan Garfield) ועם לא אחר מאשר דאנקן לורנס (Duncan Laurence), זוכה אירוויזיון 2019 בישראל עם השיר "Arcade". כאמור, שיר האירוויזיון ייחשף ביום רביעי ה-1 במרץ.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




האמנים פרסמו הסבר קצר על המשמעות מאחורי השיר שיבצעו עבור הולנד באירוויזיון 2023.

"הבסיס לשיר שלנו: מה הופך אותנו לאנושיים? כולנו יודעים שהחיים יכולים להיות קשים. זה עלול להרגיש בלתי אפשרי, סוחט ובודד, אבל אנחנו לא לבד. אנחנו זהים יותר ממה שאנחנו שונים. אם נוכל לשחרר את מה שלא משרת אותנו ולצמוח ממנו כיחידים וכחברה, אז נוכל ליצור עולם ששורשו הוא אהבה, חיבור וביטוי. עולם שלכל אחד יש מקום בו. אנחנו יכולים לבנות חיים חדשים על ידי למידה מהעבר שלנו והתמקדות בעתיד חדש וזוהר יותר. הנה העתיד הזה".

בשלב זה לא חשפה רשת הטלוויזיה פרטים נוספים אודות סגנון השיר והאם יבוצע באנגלית או בהולנדית. עם זאת, ככל הנראה מדובר בבלדה, בדומה לשירו של דאנקן לורנס באירוויזיון 2019. השירים אשר שחררו עד כה מיה ניקולאי ודיון קופר התבססו בעיקר על ז'אנר הבלדות עם מוטיבים של רוק קלאסי רך ומלטף. שירים אלה היו באנגלית ולכן ככל הנראה השנה לא נשמע את השפה ההולנדית על בימת האירוויזיון.

מיה ניקולאי – מי זו?

בת 26. גדלה בבית מוזיקלי, וכבר בגיל 3 החלה ללמוד לנגן בכינור ובפסנתר. קיבלה בבית חינוך יצירתי רחב מאוד שכלל דרמה, בלט וכמובן מוזיקה. כילדה חוותה בריונות קשה אך לדבריה לא נתנה לדבר לעצור בעדה. ב-2020 הוציאה הזמרת את סינגל הבכורה "Set Me Free" ובאותה שנה הוציאה גם את השיר "Mutual Needs" שזכה להכרה בינלאומית. ניקולאי טוענת שההשראה הגדולה ביותר שלה היא הזמר דיוויד בואי, והיא מאמינה בחופש ביטוי של יצירתיות ואיחוד סוגי אומנויות.

דיון קופר – מי זה?

בן 28. מגיל צעיר חלם להיות אומן וליצור מוזיקה, ובגיל 15 למד לנגן בגיטרה. בשנים האחרונות החל לכתוב מוזיקה בעצמו וב-2021 שחרר את ה-EP הראשון שלו שנקרא "Too Young Too Dumb". לאחר שחרור האלבום הוציא את הסינגל "Fire" שצבר מיליון השמעות. דיון מתאר את אופי היצירה שלו כ"רוק קלאסי שפוגש יצירה מקומית".

שני האמנים החלו את דרכם בתעשיית המוזיקה כאומנים עצמאיים, והפכו לצמד אחרי ששודכו ע"י דאנקן לורנס והמפיק המוזיקלי וארוסו של לורנס, ג'ורדן גארפילד (Jordan Garfield) – ביחד כתבו הארבעה את השיר לאירוויזיון.




גם השנה נבחר השיר ההולנדי לאירוויזיון בבחירה פנימית ע"י וועדה מקצועית. הולנד נוהגת לבחור את השיר והנציג לתחרות הבינלאומית בבחירה פנימית החל מ-2013. מנכ״ל רשת הטלוויזיה ההולנדית AVROTROS, אריק ואן סטאדה (Eric Van Stade), סיפר שהוועדה עושה כל שביכולתה כדי לבחור את השיר הטוב והמתאים ביותר לתחרות. ואן סטאדה הדגיש שהאומנים הצעירים והמוכשרים שייצגו אותם בשנים האחרונות מוכיחים שאין צורך בשם מפורסם כדי להיחשב כסיפור הצלחה.

הולנד באירוויזיון 2022

הולנד יוצגה בתחרות האירוויזיון האחרונה ע"י הזמרת S10 ושירה "De diepte" (בעברית: "העומק"). הולנד עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בחצי הגמר הראשון עם 221 נקודות, ובגמר הגיעה למקום ה-11 עם 171 נקודות – מרחק של 11 נקודות מהמקום העשירי. זה ההישג הכי טוב של הולנד עם שיר בשפה ההולנדית ב-24 השנים האחרונות.

מקור: Eurovoix.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של הולנד באירוויזיון. הולנד הצטרפה לתחרות ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות וזכתה בה חמש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של הולנד הייתה באירוויזיון 2019 עם השיר "Arcade" בביצועו של הזמר דאנקן לורנס.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!