לצפייה: הערב בשעה 18:30 יתקיים קדם האירוויזיון הפולני "Tu bije serce Europy! Wybieramy hit na Eurowizje 2023", בסיומו יבחר השיר הפולני לאירוויזיון 2023. לפניכם קישור לצפייה בשידור.

הערב בשעה 18:30 (שעון ישראל) תערוך רשת הטלוויזיה הפולנית, TVP, את קדם האירוויזיון "Tu bije serce Europy! Wybieramy hit na Eurowizje 2023 – בסיומו ייבחר השיר הפולני לאירוויזיון 2023 שייערך בליברפול, בריטניה.

בתחרות שתיערך הערב יתמודדו עשרה שירים. הזוכה בתחרות ייבחר ע"י שילוב של הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%). את הגמר ינחו אידה נובאקובסקה (Ida Nowakowska), מלגורזאטה טומאשבסקי (Malgorzata Tomaszewsk) ואלכסנדר סיקורה (Aleksander Sikora).

שלושת המנחים לא זרים לעולם האירוויזיון. אידה ואלכסנדר הגישו את אירוויזיון הילדים שנערך בפולין ב-2019, וב-2020 הייתה זו מלגורזאטה שהגישה את התחרות לצידה של אידה. בנוסף, שתי המנחות הגישו את הקדם הפולני שנערך בשנה שעברה, ואידה הגישה את הניקוד הפולני באירוויזיון בשנים 2021-2022.

הגמר יחל בשעה 18:30. לצפייה בגמר הפולני – לחצו כאן! או כאן!

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




למי צריך לשים לב הערב?

יאן (Jann), הוא הזמר המועדף לייצג את פולין באירוויזיון 2023. הזמר נבחר על ידי קוראי האתר וצוות הכתבים באתר לזמר האהוב ביותר מתוך עשרת המתמודדים. עם זאת, הזמרת בלנקה (Blanka), זוכה לפופולריות רבה כששירה "Solo" זכה כבר ל-10 מיליון צפיות.

רשימת המתמודדים בגמר לפי סדר הופעתם:

  1. Natasza – "Lift U Up"
  2. Kuba Szmajkowski – "You Do Me"
  3. Ahlena – "Booty"
  4. Dominik Dudek – "Be Good"
  5. Alicja Szemplińska – "New Home"
  6. Felivers – "Never Back Down"
  7. Maja Hyży – "Never Hide"
  8. Jann – "Gladiator"
  9. Blanka – "Solo"
  10. Yan Majewski – "Champion"

לחצו על שם השיר להאזנה!

בין המתמודדים בגמר ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

אליסה שמפלינסקה (Alicja Szemplińska): זכתה בקדם אירוויזיון הפולני ב-2020 עם השיר "Empires" ונבחרה לייצג את פולין באירוויזיון אך עקב ביטול התחרות באותה שנה לא זכתה להגיע לאירוויזיון.

קובה שמאיקובסקי (Kuba Szmajkowski): התמודד בקדם הפולני ב-2022 עם השיר "Lovesick" והגיע למקום הרביעי.

מאיה חז'ה (Maja Hyży): התמודדה בקדם הפולני ב-2018 עם השיר "Błysk" והגיעה למקום השביעי. ב-2020 השתתפה בפעם השנייה אך הודחה בחצי הגמר הראשון.

נטשה (Natasza): התמודדה בקדם הפולני ב-2007 עם השיר "I Like It Loud" והגיעה למקום השלישי.

בין כותבי השירים בגמר ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

שירה של בלנקה (Blanka) נכתב ע"י מאציאיי מיקולאיי טריבולץ (Maciej Mikolaj Trybulec), שכתב לאירוויזיון את השיר הפולני לאירוויזיון 2022 "River", השיר הספרדי לאירוויזיון 2020 "Universo" והשיר הצ'כי לאירוויזיון 2019 "Friend of a Friend". כותבת נוספת, מריה ברוברג (Maria Broberg), כתבה את השיר "Stay" שייצג את מולדובה באירוויזיון 2019.

שירו של קובה (Kuba) נכתב בין היתר ע"י תומאס קרלסון (Thomas Karlsson), שכתב את השיר הפולני לאירוויזיון 2021 "The Ride".

שירו של יאן מייבסקי (Yan Majewski) נכתב בין היתר ע"י אשלי היקלין (Ashley Hicklin), שכתב לאירוויזיון את השיר הבלגי לאירוויזיון 2010 "Me And My Guitar" והשיר הבלגי לאירוויזיון 2014 "Mother". בנוסף, כתב את השיר הפולני לאירוויזיון 2022 "River", השיר האוסטרי לאירוויזיון 2021 "Amen", השיר הספרדי לאירוויזיון 2020 "Universo" והשיר הליטאי לאירוויזיון 2019 "Run with the Lions".

במהלך הערב יופיעו מספר כוכבי אירוויזיון מוכרים:

  • קאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra): זוכי אירוויזיון 2022 מטעם אוקראינה עם השיר "Stefania".
  • קרסטיאן אוכמן (Krystian Ochman): ייצג את פולין באירוויזיון 2022 עם השיר "River" והגיע למקום ה-12.
  • סטפניה (Stefania): ייצגה את יוון באירוויזיון 2021 עם השיר "Last Dance" והגיעה למקום העשירי.
  • אפנדי (Efendi): ייצגה את אזרבייג'אן באירוויזיון 2021 עם השיר "Mata Hari" והגיעה למקום ה-20.
  • אדיטה גורניאק (Edyta Górniak): ייצגה את פולין באירוויזיון 1994 עם השיר "!To nie ja" והגיעה למקום השני שנותר עד היום להישג הכי טוב של פולין בתחרות.
  • רוקסנה ונגיאל (Roksana Węgiel): זוכת אירוויזיון הילדים 2018 מטעם פולין עם השיר "Anyone I Want to Be".
  • שרה ג'יימס (Sara James): ייצגה את פולין באירוויזיון הילדים 2021 עם השיר "Somebody" והגיעה למקום השני.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-25 של פולין באירוויזיון. פולין הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באותה שנה לאחר שהזמרת אדיטה גורניאק סיימה במקום השני.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!