פותחים ברגל ימין: עם סיום הגרלת חצאי הגמר, התברר כי ישראל תשתתף בחצי הגמר הראשון אשר יערך ב-9 במאי, כאשר השיר הישראלי יעלה על הבמה בחלקו השני של הערב. מה הסיכויים לעלות גמר? קבלו את הפרשנות שלנו. 

לפני זמן קצר נערך טקס חילופי מפתחות הערים של האירוויזיון בין טורינו לליברפול, בו מסר ראש עיריית טורינו סטפנו לו רוסו (Stefano Lo Russo) את מפתח האירוויזיון לראשת עיריית ליברפול ג'ואן אנדרסון (Joanne Anderson). את הטקס הערב הנחו מגישי הטלוויזיה איי ג'יי אודודו (AJ Odudu) וריילן קלארק-ניל (Rylan Clark-Neal). העברת המפתחות היא טקס מסורתי המתקיים מידי שנה בה ראש העיר המארחת בשנה הקודמת מעביר את מפתחות העיר לראש העיר המארחת החדשה.

בנוסף, נערכה הגרלת חצאי הגמר בה נקבע כי ישראל תשתתף בחצי הגמר הראשון שיתקיים ב-9 במאי, כאשר השיר הישראלי יעלה בחלקו השני של הערב, בין שיר מספר 8 לבין שיר מספר 15. מיקום סופי יקבע ע"י הפקת האירוויזיון בהתאם לסגנון השיר הישראלי ביחס לשירים האחרים שייבחרו במהלך החודשיים הקרובים, וזאת כדי להימנע ממצב בו השידור יחל לשעמם את צופי התחרות כאשר, לדוגמא, חמישה שירים מאותו סגנון יופיעו זה אחר זה.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




חצי הגמר הראשון – 9 במאי:

חלק ראשון (שירים 1-7)

סרביה
לטביה
אירלנד
נורווגיה
פורטוגל
קרואטיה
מלטה

חלק שני (שירים 8-15)

שוודיה
מולדובה
שוויץ
ישראל
הולנד
פינלנד
אזרבייג'אן
צ'כיה

בחצי הגמר הראשון יצביעו בנוסף גרמניה, צרפת ואיטליה.




חצי הגמר השני – 11 במאי:

חלק ראשון (שירים 1-8)

ארמניה
קפריסין
רומניה
דנמרק
בלגיה
איסלנד
יוון
אסטוניה

חלק שני (שירים 8-16)

אלבניה
אוסטרליה
אוסטריה
ליטא
סן מרינו
סלובניה
גאורגיה
פולין

בחצי הגמר השני יצביעו בנוסף אוקראינה, ספרד ובריטניה.




האם ההגרלה נוחה לישראל?

נועה קירל יכולה להיות מרוצה מאוד מההגרלה מאחר ומדובר בהגרלה נוחה מאוד לישראל. בין המדינות שיצביעו בחצי הגמר הראשון, בו תתמודד קירל, ניתן למצוא מדינות רבות שנוהגות להצביע לישראל: אזרבייג'אן, הולנד, פינלנד, צ'כיה וצרפת. בנוסף, קירל תבצע את שירה בחלקו השני של חצי הגמר כך ששירה יישאר "טרי" בקרב הצופים שזוכרים בעיקר את השירים האחרונים במשדר התחרות. רוצים ללמוד על כל הסטטיסטיקות שמאחורי הניקוד? אילו מדינות "אוהבות" את ישראל ואילו מדינות לא מנקדות את ישראל בקביעות? לחצו כאן והיכנסו לכתבה.

לסיכום, הגרלה הוגנת ושווה שבה ישראל יכולה להעפיל לגמר בקלות יחסית עפ"י הנתונים הסטטיסטיים. עכשיו נותר לבחור שיר ראוי שיצליח לבלוט על פני יתר השירים שיתמודדו איתנו בחצי הגמר. בהצלחה!

לצפייה חוזרת בשידור ההגרלה לחצו כאן!

מקור: eurovision.tv.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון ה-67 תיערך בעיר ליברפול שבבריטניה בתאריכים 9, 11 ו-13 במאי בהשתתפותן של 37 מדינות. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, עקב המלחמה המתנהלת בשטחה מאז חודש פברואר אשתקד. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהאם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!