סלובניה באירוויזיון 2023: להקת ג'וקר אאוט (Joker Out) תבצע את השיר "Carpe Diem" על בימת אירוויזיון 2023 שייערך בליברפול, בריטניה. השיר ייחשף במשדר מיוחד ב-4 בפברואר.

"Carpe Diem" (בעברית: "נצלו את היום") הוא שם השיר שיבוצע ע"י להקת "ג'וקר אאוט" (Joker Out) אשר תייצג את סלובניה באירוויזיון 2023 בליברפול, בריטניה. עוד נחשף כי השיר יושר בשפה הסלובנית וייחשף ב-4 בפברואר. שמותיהם של כותבי השיר טרם פורסמו.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




להקת הפופ-רוק ג'וקר אאוט (Joker Out) נבחרה לייצג את סלובניה בבחירה פנימית ע"י רשת הטלוויזיה הסלובנית RTVSLO. זאת הפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2013 שבה בוחרת סלובניה אומן לתחרות באופן פנימי, לאחר שבכל שנה מאז הצטרפותה לתחרות ב-1993 בחרה את נציגיה דרך קדם האירוויזיון "EMA". הפעם היחידה הנוספת שבה לא התקיים הקדם הייתה ב-2021, וזאת לאחר בחירתה הישירה של הזמרת אנה סוקליץ' (Ana Soklič) שזכתה בקדם שנה קודם לכן אך לא נסעה לתחרות עקב ביטולה.

הלהקה הקליטה את שיר האירוויזיון שלה בעיר המבורג שבגרמניה בחודש דצמבר, ובנוסף הקליטה שם גם אלבום באנגלית המיועד לשוק הבינלאומי. לאחר בחירתה שיתפו חברי הלהקה: "תמיד רצינו את זה, אבל הופתענו שהשנה נבחרנו באופן ישיר. תחרות האירוויזיון ללא ספק תפתח את הדלת למוזיקאים צעירים המעוניינים לפרוץ לשוק הבינלאומי, מטרה שאותה רצינו ותכננו להשיג כבר זמן רב. השנה אנחנו הולכים לנסות את מזלנו בחו"ל עם או בלי אירוויזיון. התוכנית היא החוף המערבי של ארה"ב, אבל גם קצת אירופה. ההזמנה הישירה והטובה הזו היא מעין קרש קפיצה".

סולן הלהקה בויאן צבייטיצ'אנין (Bojan Cvjetićanin) והגיטריסט כריס גושטין (Kris Guštin) הגיבו במסיבת העיתונאים בה נחשף ייצוג הלהקה: "כבר התחלנו לכתוב את השיר ל-EMA, וכשהגיעה ההצעה לדלג על קדם האירוויזיון ולהיבחר באופן ישיר לליברפול, זו הייתה הצעה שלא יכולנו לסרב לה. דיברנו על ייצוג סלובניה באירוויזיון כבר מספר שנים אך חיכינו לרגע הנכון, שמבחינתנו הוא עכשיו".




עוד הוסיפו חברי הלהקה: "כל חברי הלהקה הם מעריצים מושבעים של האירוויזיון. למרות שאנחנו צעירים, ההתפתחות המהירה של הקריירה שלנו העשירה אותנו בהמון ניסיון, מוטיבציה ויצירתיות אנרגטית ואנחנו מוכנים לאתגר. בנוגע לסגנון המוזיקלי שנציג באירוויזיון – אנחנו צריכים לומר שזה לא מוגבל לז'אנר אחד בלבד. אנחנו נשארים נאמנים לסאונד שלנו, לא משנה איפה ומתי נופיע".

המופע בו ייחשף השיר ("Misija Liverpool") ייערך כאמור ב-4 בפברואר ותגיש אותו מנחת הטלוויזיה מישה מולק (Miša Molk). מולק הייתה הפרשנית של יוגוסלביה באירוויזיון בשנים 1986-1987 ובין השנים 1990-1992, והגישה את הניקוד מטעמה ב-1988. לאחר התפרקות יוגוסלביה והצטרפותן של מדינות אקס-יוגוסלביה לאירוויזיון, שימשה כפרשנית של סלובניה באירוויזיון בין השנים 1996-2000, והגישה את הניקוד מטעמה בשנים 1993 ו-1995.

במהלך המופע, ייחשף קהל הצופים לתהליך הקלטת השיר לאירוויזיון שנערך בעיר המבורג שבגרמניה. במהלך הערב יופיעו מספר מתמודדי עבר באירוויזיון מטעם סלובניה – להקת אל.פי.אס (LPS) שהתמודדו ב-2022, מאיה קאוץ' (Maja Keuc) שהתמודדה ב-2011, טומאז' מיהליץ' (Tomaž Mihelič) שהתמודד ב-2002 כחלק מלהקת הדראג סיסטרה (Sestre) ונושה דרנדה (Nuša Derenda) שהתמודדה ב-2001. בנוסף, במהלך הערב תופיע הזמרת קונסטרקטה (Konstrakta), אשר ייצגה את סרביה באירוויזיון 2022 והגיעה למקום החמישי.

הלהקה אישרה כי הם צפויים להופיע במסיבות האירוויזיון שייערכו במדריד, ברצלונה, ורשה ואמסטרדם במהלך חודשי מרץ-אפריל.




להקת ג'וקר אאוט – מי אלה?

להקת הרוק-פופ ג'וקר אאוט (Joker Out) הוקמה במאי 2016 לאחר פרישה של שלושה מחבריה מלהקה אחרת בשם אפוקליפסה (Apokalipsa). הלהקה מורכבת מחמישה חברים: בויאן (Bojan) סולן הלהקה, יורה (Jure) נגן התופים, כריס (Kris) הגיטריסט, יאן (Jan) הגיטריסט ונאצה (Nace) הבסיסט. הלהקה שיחררה עד כה שני אלבומים ותשעה סינגלים מצליחים, בנוסף, זכתה הלהקה בפרסים שונים, ביניהם פרס "אומן השנה" שנתיים ברצף בשנים 2021-2022.

סלובניה באירוויזיון 2022

להקת LPS, שזכתה בקדם האירוויזיון הסלובני, ייצגה את סלובניה באירוויזיון 2022 עם שירה "Disko" (בעברית: "דיסקו"). סלובניה לא עלתה לגמר, לאחר שהגיעה למקום ה-17 והאחרון בחצי הגמר הראשון עם 15 נקודות.

https://youtu.be/S1tFqoflsT8

 

מקור: RTVSLO.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-28 של סלובניה באירוויזיון. סלובניה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1995 ובאירוויזיון 2001 לאחר שסיימה פעמיים במקום השביעי.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!