באסטוניה נפתחה הצבעה נוספת עבור השירים שלא זכו לעלות לגמר. מתוך עשרת השירים שנותרו מחוץ לתחרות, שני שירים נוספים יעפילו לגמר האסטוני שייערך ב-11 בפברואר.

עשרים אומנים התמודדו בשני חצאי הגמר של קדם האירוויזיון האסטוני "Eesti Laul 2023", מתוכם עשרה מתמודדים העפילו לגמר שיתקיים ב- 11 בפברואר. המעפילים לגמר הם: אולי (Ollie), אנדראס פום (Andreas Poom), בדווטרס (Bedwetters) אנט ופרדי (Anett x Fredi), יאנק (Janek), אינגר (Inger), מליק (Meelik), סיסי (Sissi), אליקה (Alika) ואם אלס (M els).

בסוף חצי הגמר השני שנערך אתמול (שבת), הודיעו מנחי הקדם כי נפתחה הצבעה טלפונית בעזרתה יוכל הקהל להצביע לאומנים האהובים שנשארו מחוץ לגמר וכך לעזור לשניים מהם להעפיל לגמר. הדבר נשמר בהפתעה עד ההכרזה בסוף התוכנית.

ההצבעה תימשך יומיים ובסופה יוכרזו העולים לגמר בתוכנית הטלוויזיה "Ringvaate" ביום שני הקרוב (16 בינואר).

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




לדברי ראש המשלחת האסטונית לאירוויזיון, טומי רחולה (Tomi Rahula), גמר עם 12 משתתפים מעניק לכמה שיותר מתמודדים את האפשרות לחוות את הבמה הגדולה ומוסיף גם התרגשות מסוימת לתחרות: "עכשיו, כששני חצאי הגמר הושלמו והקהל שמע את שירי התחרות בשלמותם, ההעדפות ברורות יותר והקהל יכול להראות את תמיכתו בשירים שהוא מעדיף. בכך אנו גם נותנים למעריצים הזדמנות גדולה עוד יותר להשפיע על הרכב הגמר".

לקדם האסטוני הוגשו השנה 217 שירים, מתוכם נבחרו 20 משתתפים שחולקו לשני חצאי גמר. בכל חצי גמר השתתפו 10 שירים וחמשת המקומות הראשונים בכל חצי גמר עלו לגמר, אליהם התווספו שני שירים נוספים מתוך "גלגל הצלה", כך שבגמר הגדול ישתתפו 12 שירים. השיר המנצח בגמר ייבחר על פני שני סבבי הצבעה: תוצאות הסיבוב הראשון ייבחרו את שלושת השירים המובילים באמצעות שילוב של הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%), ובסיבוב ההצבעה השני הזוכה ייקבע ע"י הצבעת הקהל בלבד – בדומה לשנים קודמות.




בין המשתתפים בקדם ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

רובין יוהקנטל (Robin Juhkental): ייצג את אסטוניה באירוויזיון 2010 עם השיר "Siren", כחלק מלהקת "Malcolm Lincoln", אך לא עלה לגמר לאחר שסיים במקום ה-14 בחצי הגמר הראשון. ב-2012 חזר לקדם עם השיר "Bye" והגיע למקום השביעי בחצי הגמר השני. ב-2015 השתתף בפעם השלישית עם השיר "Troubles" והגיע למקום השישי.

אליסה (Elysa): השתתפה בקדם האסטוני ב-2015 עם השיר "Superlove" והגיעה למקום השלישי. ב-2022 השתתפה בפעם השנייה עם השיר "Fire" והגיעה שוב למקום השלישי.

להקת וויראלט (Wiiralt): השתתפו בקדם האסטוני ב-2021 עם השיר "Tuuled" אך לא עלו לגמר לאחר שסיימו במקום החמישי בחצי הגמר הראשון. ב-2022 השתתפו בפעם השנייה עם השיר "Kuradile" ושוב לא עלו לגמר לאחר שסיימו במקום השמיני ברבע הגמר השני.

סיסי (Sissi): השתתפה בקדם האסטוני ב-2019 עם השיר "Strong" והגיעה למקום הרביעי. ב-2021 השתתפה בפעם השנייה עם השיר "Time" והגיעה למקום השני.

אינגר (Inger): השתתפה בקדם האסטוני ב-2019 עם השיר "Coming Home" והגיעה למקום השישי. ב-2020 השתתפה בפעם השנייה עם השיר "Only Dream" והגיעה למקום השמיני.

אנט ופרדי (Anett x Fredi): השתתפו בקדם האסטוני ב-2020 עם השיר "Write About Me" והגיעו למקום השלישי.




אסטוניה באירוויזיון 2022

הזמר סטפן (Stefan), שזכה בקדם האירוויזיון האסטוני, ייצג את אסטוניה עם שירו "Hope" (בעברית: "תקווה"). אסטוניה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום החמישי בחצי הגמר השני עם 209 נקודות, ובגמר הגיעה למקום ה-13 עם 141 נקודות – ואף הצליחה להגיע למקום העשירי בהצבעת הקהל.

https://youtu.be/GdTpQmMem8U

מקור: ERR.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-28 של אסטוניה באירוויזיון. אסטוניה הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2001 לאחר שהזמרים טאנל פדאר ודייב בנטון, ביחד עם הצמד 2XL, זכו במקום הראשון עם השיר "Everybody".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!