לצפייה: הערב יתקיים הקדם אירוויזיון הבלגי, "Eurosong 2023", בשעה 21:20. בסיום האירוע יבחר השיר הבלגי לאירוויזיון 2023. לפניכם קישור לצפייה בשידור.

הגמר הבלגי, "Eurosong 2023", יתקיים הערב בשעה 21.20 (שעון ישראל). קדם האירוויזיון הבלגי חוזר אלינו לראשונה מאז 2016. את התחרות ינחה השדרן פיטר ואן דה ויר (Peter Van de Veire) ויתמודדו בה שבעה שירים שיוצגו הערב לבחירה. בלגיה היא המדינה השלישית אשר תחשוף את שירה לתחרות הבינלאומית אחרי אוקראינה ואלבניה.

לצפייה בקדם אירוויזיון הבלגי החל משעה 21.20 ועד 23.10 לחצו – כאן!
ייתכן ותיאלצו לעשות שימוש בשרת VPN: להורדת התוכנה URBANVPN לחצו כאן.




הזוכה ייבחר לייצג את בלגיה באירוויזיון 2023 בליברפול שבבריטניה באמצעות הצבעה משותפת של קהל הצופים וצוות שופטים עשיר, כאשר השופטים אשר צפויים לשפוט בתחרות הם:

  • אלכסנדר ריבאק (Alexander Rybak): ייצג את נורווגיה באירוויזיון 2009 עם השיר "Fairytale" והביא לנורווגיה ניצחון שלישי בתחרות. ב-2018 חזר לתחרות בפעם השנייה עם השיר "That’s How You Write A Song" והגיע למקום ה-15.
  • לאורה טסורו (Laura Tesoro): ייצגה את בלגיה באירוויזיון 2016 עם השיר "What’s The Pressure" והגיעה למקום העשירי.
  • ז'רמי מקיאסה (Jérémie Makiese): ייצג את בלגיה באירוויזיון 2022 עם השיר "Miss You" והגיע למקום ה-19.
  • ניקי דה יאחר (Nikkie de Jager): אחת מארבעת מנחי אירוויזיון 2021 שנערך ברוטרדם, הולנד.
  • לסלי קאבל (Leslie Cable): ראש המשלחת הבלגית לאירוויזיון מטעם רשת הטלוויזיה RTBF.
  • סטפאן מונסיה (Stephan Monsieur): יו"ר OGAE הבלגי.
  • אנדרה ורמולן (André Vermeulen): עיתונאי ומומחה באירוויזיון.
  • אלס גרמונפרה (Els Germonpré): רכזת מוזיקה של תחנת הטלוויזיה "Eén".
  • מאנו לאמנס (Manu Lammens): מנהל מוזיקה בתחנת הרדיו MNM.
  • לאורה גובארטס (Laura Govaerts): תחנת הרדיו MNM.
  • אן ריימן (Ann Reymen): תחנת הרדיו Radio2.
  • קורנל דה קלארק (Korneel De Clercq): תחנת הרדיו Radio 1.
  • תיבו כריסטיאנסן (Thibault Christiaensen): תחנת הרדיו StuBru.
  • פרנסיסקו שוסטר (Francicso Schuster): מתוכנית הטלוויזיה הבלגית "#LikeMe".
  • יאספר ואן בייסן (Jasper Van Biesen): מחבר הספר "sixty five years Belgium at the Eurovision" (בעברית: "65 שנות בלגיה באירוויזיון").

במהלך המופע יופיע דאנקן לורנס (Duncan Laurence), זוכה אירוויזיון 2019 מטעם הולנד.




למי צריך לשיב לב?

בסקר שנערך באתר, אתם הגולשים קבעתם שהמועמדת הפייבוריטית לייצג את בלגיה באירוויזיון 2023 היא שרין (Chérine) אשר מתמודדת בקדם אירוויזיון הבלגי עם השיר "Ça m'ennuie pas". הזמרת זכתה בסקר ב- 35.09% מקולות הגולשים. גם צוות אתר יורומיקס הסכים וקבע ששירין היא המועמדת המועדפת. שירין זכתה גם במרבית הצפיות ביוטיוב.

שרין מראו (Chérine Mroue), היא זמרת ויוצרת בת 27. היא בת לאם ממוצא בלגי ולאב לבנוני. אביה נטש את המשפחה כשהייתה בת 3 וחזר ללבנון. לאורך השנים ניסתה הזמרת הצעירה לחדש קשר עם אביה אך ללא הצלחה. בשנה שעברה הלך אביה לעולמו.

שרין התמודדה בשנת 2017 בתכנית דה וויס הבלגית, שם הגיעה עד שלב ההופעות החיות. ב- 2019 ניסתה את מזלה בתכנית דה וויס הצרפתית, אך הזמרת לא עברה את שלב האודישנים. בשנה שעברה היא ניסתה שוב את מזלה בתכנית הצרפתית והפעם הגיע לשלב הדו-קרב.

שרין סובלת מהפרעת קשב וריכוז (ADHD) ושירה לתחרות האירוויזיון "Ça m'ennuie pas" (בעברית: "אתה לא תשעמם אותי") עוסק בהפרעה.

מתמודדים נוספים שעשויים להפתיע הם הזמרת גאלה דרגות (Gala Dragot), אמירה (Ameerah), והצמד דה סטארלינג (The Starling).




רשימת המתמודדים בקדם הבלגי לפי סדר הביצועים:

לחצו על שם השיר להאזנה!

  1. Hunter Falls – "Ooh La La"
  2. Chérine – "Ca m’ennuie pas"
  3. The Starlings – "Rollercoaster"
  4. Ameerah – "The Carnival"
  5. Gustaph – "Because of You"
  6. Gala Dragot – "t‘inquiète"
  7. Loredana – "You Lift Me Up"

דה סטארלינגס (The Starlings): הרכב פופ-אינדי שנוצר ב-2018 ומורכב מהזמרת קאטו (Kato) ומהזמר טום דייס (Tom Dice). דייס ייצג את בלגיה באירוויזיון 2010 עם השיר "Me and My Guitar" שהגיע למקום השישי בגמר – הישג שנחשב בזמנו להצלחה גדולה לאחר שנים בהם בלגיה נכשלה בתחרות. קאטו התפרסמה ב-2011 לאחר שזכתה במקום השני בתוכנית "Idol" בגרסתה הבלגית. בין שיריהם המוכרים: "Mine" ו-"Die Happy".

אמירה (Ameerah): שם הבמה של הזמרת אסטריד רואלנץ (Astrid Roelants), בת 39. בתחילת הקריירה שלה התמודדה בגרסה הבלגית לתוכנית "Idol". זאת תהיה השתתפותה השנייה בקדם, כאשר ב-2004 התמודדה עם השיר "Don't Stop the Music" והגיעה למקום השביעי והאחרון. ב-2009 שיחררה יחד עם ווילדבויז (Wildboyz) את הלהיט "The Sound Of Missing You".

לורדנה (Loredana): בת 34, מוכרת כחברה בלהקה "2 Fabiola", אשר השתתפה בקדם הבלגי ב-2014 עם השיר "She's after my piano". הלהקה הגיעה למקום השלישי בחצי הגמר השני אך השיר הפך ללהיט רדיו גדול. בתחילת 2022 השתתפה בתוכנית "הזמר במסכה" והגיעה למקום השני.

גוסטף (Gustaph): שם הבמה של הזמר, היוצר והמפיק המוזיקלי סטף קארס (Stef Caers), בן 42. קארס שימש כזמר ליווי של בלגיה באירוויזיון 2018 ובאירוויזיון 2021.

שרין מראו (Cherine Mroue): זמרת בת 27. התמודדה בתכנית "The Voice of Flanders" ב- 2017, שם התמודדה תחת ניהולו של אלכס קאלייר (Alex Callier) – חבר להקת הוברפוניק (Hooverphonic) שייצגה את בלגיה באירוויזיון 2021. ב-2019 ניסתה את מזלה בגרסה הצרפתית של "The Voice". השנה התמודדה בתוכנית "MNM Rising Star". בין ביצועיה המוכרים ניתן למצוא את גרסתה לשיר "Easy Come Easy Go" של הזמרת אליס און דה רוף (Alice on the roof), אשר בוצע במהלך העונה של "The Voice of Flanders".

האנטר פולס (Hunter Falls): שם הבמה של הזמר הכורדי צ'יה עומר אבדולרחמאן (Tchiah Ommar Abdulrahman), בן 27. הזמר פרץ לתודעה ב-2013 כאשר התמודד בתוכנית "The Voice of Flanders". ב-2017 התמודד בתוכנית "MNM Rising Star". בשנה האחרונה הזמר משתף פעולה בעיקר עם הדיג'יי פטר לוטס (DJ Peter Luts) ובין שיריהם המשותפים ניתן למצוא את השיר "Fire".

גאלה דרגות (Gala Dragot): זמרת בת 17. ב-2020 זכתה בגרסת הילדים לתוכנית "The Voice". לפני שנתיים שחררה את השיר "Contagious". גאלה היא ביתו של הזמר האלבני רוברט עליאיי דראגות (Robert Aliaj Dragot) ואף הופיעה כאורחת ב-"Festivali i Këngës" האחרון שנערך בדצמבר.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-64 של בלגיה באירוויזיון. בלגיה הצטרפה לתחרות ב-1956 והייתה אחת משבע המדינות המייסדות. בלגיה הגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1986 לאחר שהזמרת סנדרה קים זכתה במקום הראשון עם השיר "J'aime la vie".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!