אלבינה קלמנדי, שתייצג את אלבניה באירוויזיון 2023 יחד עם משפחתה, מסרה בראיון כי שירה לאירוויזיון יישאר בשפה האלבנית וצפוי לעבור שדרוג.

ביום חמישי שעבר (22 בדצמבר), נערך הפסטיבל האלבני "Festivali i Këngës", בו נבחר ההרכב אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi) לייצג את אלבניה באירוויזיון 2023 עם השיר "Duje" (בעברית: "אוהבת את זה"). השיר נכתב ע"י היוצרים אניס מולאיי (Enis Mullaj) ואריאונה רושיטי (Eriona Rushiti) שכתבו את השיר "Ktheju tokës", שייצג את אלבניה באירוויזיון 2019 והגיע למקום ה-17, בביצועה של הזמרת יונידה מצליצ'י (Jonida Maliqi).

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בראיון מיוחד שנערך ברשת הטלוויזיה RTSH עם הזמרת אלבינה (Albina), ביחד עם שני הוריה שילוו אותה על בימת אירוויזיון 2023, מסרה הזמרת כי השיר יבוצע באירוויזיון גם בשפה האלבנית ולא צפוי לכלול בתוכו מילים באנגלית. בנוסף, במהלך החודשים הקרובים יעבור השיר שדרוג וצפוי לצאת בגרסה חדשה. בשנים האחרונות נוהגת אלבניה להוציא גרסה חדשה לתחרות, ואף להמיר את השיר לשפה האנגלית. דוגמאות מוכרות לכך ניתן למצוא ב-2020 ("Fall from the Sky"), ב-2017 ("World") ועוד.

לצפייה בראיון המלא ששודר ברשת הטלוויזיה האלבנית לחצו כאן.

אלבניה באירוויזיון 2023

"Duje" (בעברית: "אוהבת את זה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי ההרכב של אלבינה ומשפחת קלמנדי (Albina & Familja Kelmendi) אשר ייצג את אלבניה באירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול, בריטניה. השיר נכתב על ידי היוצרים אניס מולאיי (Enis Mullaj) ואריאונה רושיטי (Eriona Rushiti). השניים כתבו בעבר את השיר "Ktheju tokës" שבוצע באירוויזיון 2019 על ידי יונידה מצליצ'י (Jonida Maliqi) והגיע למקום 17 בגמר האירוויזיון. השיר יבוצע כולו בשפה האלבנית.

השיר "Duje" מספר את סיפור מאבקה של משפחה להישאר מאוחדים גם בתקופה קשה. השיר משקף את הרעיון המרכזי שכדאי להילחם על האהבה אשר יכולה להביא משמעות ותכלית לחיינו. השיר מבוצע כולו בשפה האלבנית.

בימים אלה מדורגת אלבניה במקום 37 (אחרון) בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2023.

אלבינה ומשפחת קלמנדי – מי אלה?

אלבינה קלמנדי (Albina Klemendi) היא זמרת מצליחה באלבניה שנולדה בקוסובו. מגיל קטן בוערת בה תשוקה לעולם המוזיקה, אותה קיבלה ממשפחתה. אלבינה זכתה במקום השני בתכנית הריאליטי "The Voice" באלבניה בשנת 2014, מאז שחררה אלבום אחד  ומספר סינגלים מצליחים כמו "Hallakam", "Hajerdin Pasha ועוד…

באירוויזיון היא תלווה על ידי משפחתה הגרעינית, משפחת קלמנדי, הכוללת את הוריה של אלבינה – אלבנה (Albana) ובויאר (Bujar), אחיה אלבין (Albin) ואחיותיה ווסה (Vesa) וסידורלה (Sidorela). כל המשפחה עוסקת במוזיקה באופן מקצועי.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו סיימה במקום החמישי עם השיר "Suus".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!