רשת הטלוויזיה הבלגית חושפת כי מתמודדי קדם האירוויזיון הבלגי הם אלו שייבחרו את השיר עימו יתמודדו על ייצוג בלגיה באירוויזיון 2023. השיר ייבחר מתוך שני השירים אותם הגישו המשתתפים לוועדה.

רקע: רשת הטלוויזיה הבלגית, VRT, הודיעה בחודש אוגוסט האחרון כי תבחר את נציגה לאירוויזיון 2023 דרך קדם אירוויזיון, לראשונה מ-2016. קדם האירוויזיון, "Eurosong 2023" צפוי לצאת לדרכו ב-7 בינואר והנציג הבלגי ייבחר ב-14 בינואר. שבעה אומנים יתמודדו בתחרות, כאשר כל אחד מהם הגיש שני שירים לוועדת הקדם, אותם פרסמה רשת הטלוויזיה לפני כשבועיים, ושיר אחד מתוכם ימשיך לגמר התחרות. כעת, מדווח כי השיר ייבחר ע"י משתתפי הקדם ולא על ידי הקהל או השופטים.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




פיטר ואן דה וייר (Peter Van de Veire), מנחה קדם האירוויזיון הבלגי ופרשן ב-VRT מסר: "ערכנו מועדון שירים. כל אומן ביצע את שני השירים שלו לאומנים האחרים המשתתפים בקדם. שאר חברי מועדון השירים נתנו עצות לגבי איזה מבין שני השירים לדעתם מתאים יותר לגמר הקדם. האומן יכול לבחור לפעול לפי עצת שאר המשתתפים או להחליט בעצמו איזה שיר יבחר לבצע בגמר התחרות. האומנים שמו לב שהם יכולים לתת זה לזה את הניצחון, זה לא דבר מובן מאליו בתחרות הזו".Community Verified icon

רשימת המשתתפים בקדם:

דה סטארלינגס (The Starlings): הרכב פופ-אינדי שנוצר ב-2018 ומורכב מהזמרת קאטו (Kato) ומהזמר טום דייס (Tom Dice). דייס ייצג את בלגיה באירוויזיון 2010 עם השיר "Me and My Guitar" שהגיע למקום השישי בגמר – הישג שנחשב בזמנו להצלחה גדולה לאחר שנים בהם בלגיה נכשלה בתחרות. קאטו התפרסמה ב-2011 לאחר שזכתה במקום השני בתוכנית "Idol" בגרסתה הבלגית. בין שיריהם המוכרים: "Mine" ו-"Die Happy".

אמירה (Ameerah): שם הבמה של הזמרת אסטריד רואלנץ (Astrid Roelants), בת 39. בתחילת הקריירה שלה התמודדה בגרסה הבלגית לתוכנית "Idol". זאת תהיה השתתפותה השנייה בקדם, כאשר ב-2004 התמודדה עם השיר "Don't Stop the Music" והגיעה למקום השביעי והאחרון. ב-2009 שיחררה יחד עם ווילדבויז (Wildboyz) את הלהיט "The Sound Of Missing You".

לורדנה (Loredana): בת 34, מוכרת כחברה בלהקה "2 Fabiola", אשר השתתפה בקדם הבלגי ב-2014 עם השיר "She's after my piano". הלהקה הגיעה למקום השלישי בחצי הגמר השני אך השיר הפך ללהיט רדיו גדול. בתחילת 2022 השתתפה בתוכנית "הזמר במסכה" והגיעה למקום השני.

גוסטף (Gustaph): שם הבמה של הזמר, היוצר והמפיק המוזיקלי סטף קארס (Stef Caers), בן 42. קארס שימש כזמר ליווי של בלגיה באירוויזיון 2018 ובאירוויזיון 2021.

שרין מרו (Cherine Mroue): זמרת בת 27. התמודדה בתכנית "The Voice of Flanders" ב- 2017, שם התמודדה תחת ניהולו של אלכס קאלייר (Alex Callier) – חבר להקת הוברפוניק (Hooverphonic) שייצגה את בלגיה באירוויזיון 2021. ב-2019 ניסתה את מזלה בגרסה הצרפתית של "The Voice". השנה התמודדה בתוכנית "MNM Rising Star". בין ביצועיה המוכרים ניתן למצוא את גרסתה לשיר "Easy Come Easy Go" של הזמרת אליס און דה רוף (Alice on the roof), אשר בוצע במהלך העונה של "The Voice of Flanders".

האנטר פולס (Hunter Falls): שם הבמה של הזמר הכורדי צ'יה עומר אבדולרחמאן (Tchiah Ommar Abdulrahman), בן 27. הזמר פרץ לתודעה ב-2013 כאשר התמודד בתוכנית "The Voice of Flanders". ב-2017 התמודד בתוכנית "MNM Rising Star". בשנה האחרונה הזמר משתף פעולה בעיקר עם הדיג'יי פטר לוטס (DJ Peter Luts) ובין שיריהם המשותפים ניתן למצוא את השיר "Fire".

גאלה דרגות (Gala Dragot): זמרת בת 17. ב-2020 זכתה בגרסת הילדים לתוכנית "The Voice". לפני שנתיים שחררה את השיר "Contagious". גאלה היא ביתו של הזמר האלבני רוברט עליאיי דראגות (Robert Aliaj Dragot) ואף הופיעה כאורחת ב-"Festivali i Këngës" האחרון שנערך בחמישי האחרון (22 בדצמבר).




רשימת השירים שיבצעו בקדם הבלגי:

Ameerah – "The Carnival" (הקרנבל) / "Armageddon" (ארמגדון)
Chérine – "Ca m’ennuie pas" (זה לא מפריע לי) / "Mon étoile" (הכוכב שלי)
Gala Dragot – "emotion ollie" (רגש אולי) / "t‘inquiète" (אל תדאג)
Gustaph – "Because of You" (בגללך) / "The Nail" (המסמר)
Hunter Falls – "Home" (בית) / "Ooh La La" (או לה לה)
Loredana – "I Dream in Colours" (אני חולמת בצבעים) / "You Lift Me Up" (אתה מרים אותי)
The Starlings – "Oceanside" (חוף האוקיינוס) / "Rollercoaster" (רכבת הרים)

עפ"י העיתון הבלגי "Het Laatste Nieuws", תהליך הבחירה יתקיים בעיר הבירה בריסל באולם "Palais 12", כאשר הזוכה בקדם ייקבע ע"י הצבעה טלפונית בלבד. חבר השופטים ייתן הערות אך לא יצביע. דאנקן לורנס (Duncan Laurence), זוכה אירוויזיון 2019 מטעם הולנד, ישמש כשופט בקדם.

קדם האירוויזיון הבלגי הוא אחד מקדמי האירוויזיון היחידים שנערכו בשנים האחרונות שבהם לא נעשה שימוש בחלון הגשות שירים פתוח כדי למצוא מועמדים לתחרות בקדם, אלא נעשתה פנייה אישית של רשת הטלוויזיה הבלגית לאומנים מקומיים.




בלגיה באירוויזיון 2022

הזמר ז'רמי מקיאסה (Jérémie Makiese), אשר נבחר באמצעות בחירה ישירה, ייצג את בלגיה עם שירו "Miss You" (בעברית: "מתגעגע אלייך"). בלגיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השמיני בחצי הגמר השני עם 151 נקודות, ובגמר הגיעה למקום ה-19 עם 64 נקודות.

מקור: VRT.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-64 של בלגיה באירוויזיון. בלגיה הצטרפה לתחרות ב-1956 והייתה אחת משבע המדינות המייסדות. בלגיה הגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1986 לאחר שהזמרת סנדרה קים זכתה במקום הראשון עם השיר "J'aime la vie".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!