אירלנד תבחר את שירה לאירוויזיון 2023 ב-3 בפברואר. ראש המשלחת האירית מפרסם כי יהיו מספר שינויים בקדם האירוויזיון המקומי: "זה הולך להשתנות".

מייקל קילי (Michael Kealy), ראש המשלחת האירית לאירוויזיון חושף בריאיון כי קדם האירוויזיון המקומי צפוי להתקיים, ככל הנראה, ב-3 בפברואר. מעל ל-300 שירים הוגשו עבור קדם האירוויזיון ומתוכם ייבחרו שישה שירים שיתמודדו בתחרות. מדובר בכמות דומה לשנה שעברה, אז הוגשו 320 שירים.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ראש המשלחת הציג מספר שינויים לקראת הקדם אירוויזיון:

1. עבור אומנים מבוססים ומוכרים ייתכן שייושם תהליך מקוצר לקראת הקדם אירוויזיון, כך שאומנים מבוססים יקבלו עדיפות.
2. צוות השופטים, שנכח בעבר באולם והביע את דעתו, לא ישפוט השנה. במקום זאת, צוות שופטים מקומי יצפה בתחרות ויצביע על סמך הביצוע כפי שהוא מוקרן על גבי המסך. נוסף לצוות השופטים המקומי, יינתן משקל גם לצוות שופטים בינלאומי ולהצבעת הצופים.

בעקבות הצלחתה של להקת מונסקין (Måneskin) וזכייתה באירוויזיון 2021, קילי מאמין כי יותר ויותר זמרים מפורסמים יהיו מוכנים לבוא ולהשתתף באירוויזיון. כבר ידוע על מספר להקות מפורסמות אשר הגישו את מועמדותן, אחת מהן היא להקת "Wild Youth" אשר הביעה את רצונה להשתתף בתחרות.

רשת הטלוויזיה של אירלנד RTÉ החליטה לבחור את נציגיה לאירוויזיון בעזרת קדם אירוויזיון. האומן אשר ינצח בקדם יזכה לייצג את אירלנד באירוויזיון 2023 שייערך בבריטניה. בשנה שעברה אירלנד חזרה לבחור את נציגיה לתחרות דרך פורמט הקדם אירוויזיון, לראשונה מאז 2015, לאחר שבין השנים 2016-2021 בחרה את נציגיה באופן פנימי.




אירלנד באירוויזיון 2022

ברוק סקוליון (Brooke Scullion), אשר זכתה בקדם אירוויזיון המקומי, יצגה את אירלנד עם שירה "That's Rich" (פירוש: ביטוי המבטא פליאה וחוסר הגינות כלפי ביקורת). אירלנד לא עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום ה-15 בחצי הגמר השני עם 47 נקודות. זאת הייתה הפעם השביעית מתוך שמונת ההשתתפויות האחרונות שבהן אירלנד לא העפילה לגמר.

מקור: Éirevision.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-56 של אירלנד באירוויזיון. אירלנד הצטרפה לתחרות ב-1965 וזכתה בה שבע פעמים לאורך השנים, שיאנית הזכיות. זכייתה האחרונה של אירלנד הייתה באירוויזיון 1996 עם השיר "The Voice" בביצועה של הזמרת איימר קווין.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!