רשת הטלוויזיה השוודית SVT חשפה כי דמי ההשתתפות בתחרות עלו לעומת שנה שעברה. מה הסיבות לעלייה? כל הפרטים בכתבה.




רשת הטלוויזיה השוודית (SVT) אישרה כי איגוד השידור האירופי העלה את מחיר דמי ההשתתפות באירוויזיון 2023 עבור כל המדינות המשתתפות לעומת שנה שעברה. נזכיר שהעלייה בדמי ההשתתפות היא הסיבה הרשמית לפרישתן של שלוש מדינות מתחרות האירוויזיון שתתקיים בליברפול בחודש מאי.

ראש תחום האירוויזיון ב-SVT אישר כי דמי ההשתתפות בתחרות עלו אך לא ציין הסיבות או את העלייה המדויקת במחיר. דמי ההשתתפות בתחרות נקבעים בהתאם לגודל המדינה המתחרה ולסטטוס הכלכלי שלה. לכן, אחת ההשערות המרכזיות היא שהשעייתה של רוסיה מתחרות האירוויזיון (מדינה גדולה ומבוססת כלכלית), היא זו שגרמה לעלייה בדמי ההשתתפות. רוסיה שילמה מידי שנה עבור השתתפותה סכום גבוה מאוד וכעת המדינות הנותרות נאלצות להשלים את התקציב החסר.

שלוש מדינות פרשו מתחרות האירוויזיון לשנת 2023. בולגריה, מונטנגרו ומקדוניה הצפונית. כל המדינות ציינו את מחיר ההשתתפות בתחרות בזמן משבר כלכלי ביבשת כסיבה מרכזית לעזיבתן את התחרות.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון ה-67 תיערך בעיר ליברפול שבבריטניה ב- 9, 11 ו- 13 במאי בהשתתפותן של 37 מדינות. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, עקב המלחמה המתנהלת בשטחה מאז חודש פברואר. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!