667 שירים הוגשו לקדם האירוויזיון "Festival da Canção" שישמש פעם נוספת לבחירת הנציג של פורטוגל לאירוויזיון 2023.




רשת הטלוויזיה של פורטוגל, RTP, חשפה ש- 667 שירים הוגשו השנה עבור הקדם האירוויזיון המסורתי "Festival da Canção". מדובר בנתון דומה לשנה שעברה, גם אז הוגשו מעל 600 שירים לתחרות המקומית. כמידי שנה, מתוך השירים הללו ("המסלול הפתוח") יבחרו ארבעה שירים בלבד, אליהם יתווספו 16 שירים נוספים שנכתבו על ידי יוצרים אשר קיבלו הזמנה אישית להלחין שיר לקדם אירוויזיון על ידי רשת הטלוויזיה המקומית. בסך הכל יתמודדו השנה 20 שירים בתחרות, אשר יחולקו לשני חצאי גמר.

נדגיש שלרוב שירים אשר מוגשים במסלול הפתוח לא זוכים להצלחה רבה בקדם אירוויזיון המקומי, אך למרות זאת, בשנה שעברה הגיע למקום השני השיר "Amanhã" שבוצע על ידי להקת Os Quatro e Meia שהוגש דווקא במסלול הפתוח.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




קדם האירוויזיון הפורטוגלי, "Festival da Canção" (בעברית: "פסטיבל השירים"), משמש לבחירת נציגי פורטוגל לאירוויזיון החל מהצטרפותם לתחרות ב-1964. על פי ניסיון העבר, פורטוגל צפויה לחשוף את רשימת המלחינים אשר יתמודדו בקדם אירוויזיון כבר בתחילת חודש נובמבר. לקראת סוף חודש ינואר ייחשפו להאזנה השירים המתמודדים. תאריכי התחרות טרם פורסמו, אך ככל הנראה גם השנה יתקיימו בתחילת חודש מרץ.

פורטוגל באירוויזיון 2022

הזמרת מארו (Maro), שזכתה בקדם אירוויזיון המקומי, ייצגה את פורטוגל עם שירה "Saudade, saudade" (בעברית: "געגועים, געגועים"). פורטוגל עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום הרביעי בחצי הגמר הראשון עם 208 נקודות, ובגמר הגיעה למקום התשיעי עם 207 נקודות – הפעם הראשונה מאז הניצחון ב-2017 שפורטוגל נכנסת לטופ עשר וההישג השני הכי טוב של פורטוגל מאז אירוויזיון 1996.

מקור: Eurovoix.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-54 של פורטוגל באירוויזיון. פורטוגל הצטרפה לתחרות ב-1964 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2017 לאחר שהזמר סלבדור סובראל זכה במקום הראשון עם השיר "Amar pelos dois".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!