הזמר הקוסוברי מירוד פרסם בחשבון הטוויטר שלו על ההכנות לקראת אירוויזיון 2023 ובנוסף, לא חסך בביקורת דווקא על ישראל.




הזמר הקוסוברי דורים מורינה (Durim Morina) הידוע בכינוי מירוד (Mirud) פרסם בחשבון הטוויטר שלו כמה עדכונים על מה שמצפה לו בעתיד הקרוב. מירוד, שהשתתף בעבר שלוש פעמים בקדם אירוויזיון האלבני, הודיע באחד הציוצים כי הוא לא הולך להתחרות השנה בתחרות הקדם אירוויזיון של אלבניה – ה"פסטיבלי אי קנגס" (Festivali i Këngës). הוא הסביר כי בגלל מחוייביות אחרות שיש לו בפסטיבל אחר לא יוכל להשתתף בתחרות השנה. למרות זאת, הוא מוסיף כי כן ישתתף בתחרות האירוויזיון אבל ייצג מדינה אחרת. האם זה רמז לכניסתה של קוסובו לתחרות או אולי הגיש את מועמדותו בסן מרינו? זאת נגלה בחודשים הקרובים.




מירוד, שיחגוג בעוד שבועיים 28, השתתף בקדם האירוויזיון האלבני שלוש פעמים – בשנת 2021, 2020 ו-2018. בשנת 2021 השתתף עם השיר "Për dreq" (בעברית: "לעזאזל"), ב- 2020 השתתף עם השיר "Nëse vdes" (בעברית: "אם תמות") וב- 2018 עם השיר "Nene" (בעברית: "אמא"). עד כה לא ניצח באף אחת מהשנים ולא הצליח לייצג את אלבניה לאירוויזיון. באחד מציוציו ציין את אהבתו הגדולה לתחרות האירוויזיון ואת רצונו להשתתף בה לא רק עבור הפרסום אלא גם בגלל חיבורו האמיתי אליה.

אבל לא הכל ורוד. בציוץ אחר הוא הביע את צערו על מות הילד הפלסטיני בן השבע, ריאן סולימאן, שמת לפני כשבוע ב- 30 בספטמבר כאשר לטענת הפלסטינים נפל ממקום גבוה בעת שחיילי צה"ל רדפו אחריו. מירוד כינה את צבא ההגנה לישראל כ"כוחות הכיבוש הישראליים". הוא סיכם בכך שכתב "מנוחה נצחית לילד נוסך שחייו נלקחו על ידי ישראל 💔". מירוד לא רק מביע את צערו אלא גם נוקט עמדה בנוגע לסכסוך הישראלי – פלסטיני. למרות הדעה השונה שלו על הסכסוך, כמובן ששני הצדדים מסכימים על כך שמות הילד הוא עצוב ומצער אך נציין כי לפי העבודות נשלל הקשר בין פעילות צה"ל לבין מות הילד.




אלבניה באירוויזיון 2022

הזמרת רונלה חייאתי (Ronela Hajati) ייצגה את אלבניה עם שירה "Sekret" (בעברית: "סוד"). אלבניה הגיעה בחצי הגמר הראשון למקום ה-12 עם 58 נקודות. זאת הפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2017 שאלבניה לא מעפילה לגמר האירוויזיון. לאחר פרסום פילוג ההצבעות בין הקהל לשופטים נחשף כי הקהל העלה לגמר את אלבניה מהמקום התשיעי אך השופטים מיקמו אותם במקום ה-14, דבר שפגע בסיכויי ההעפלה לגמר.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו סיימה במקום החמישי עם השיר "Suus".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!