רשת הטלוויזיה הגאורגית מאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומפרסמת כי הנציג הגאורגי לאירוויזיון ייבחר לראשונה ע"י ריאליטי המוזיקה "The Voice".

רשת הטלוויזיה GBS אישרה כי גאורגיה תשתתף באירוויזיון 2023 שייערך בשנה הבאה בבריטניה. במקביל, רשת הטלוויזיה מאשרת כי הנציג הגאורגי לאירוויזיון 2023 ייבחר לראשונה באמצעות ריאליטי המוזיקה "The Voice".

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




זאת תהיה הפעם הראשונה שבה ייבחר הנציג הגאורגי לאירוויזיון דרך "The Voice" בגרסתו הגאורגית, אך לא הפעם הראשונה שבה משתמשת גאורגיה בריאליטי מוזיקה לבחירת נציגיה לתחרות. בין השנים 2019-2020 השתמשה גאורגיה בפורמט "Georgian Idol" והזוכים בתחרות נשלחו לאירוויזיון, אך בסופו של דבר לא הגיעו להישגים משמעותיים. בשלב זה לא ידוע איך תיערך הבחירה לתחרות ואם הריאליטי ייערך במתכונתו המוכרת, כלומר שלב אודישנים ולאחר מכן מעבר למופעים החיים. ניתן להגיש מועמדות להשתתפות בתחרות עד ה-20 בספטמבר ולאחר מכן תיסגר ההרשמה.

"The Voice" בגרסתו הגאורגית עלה לאוויר לראשונה ב-2012 ועד היום התקיימו 4 עונות לתחרות. לאורך השנים שפטו בריאליטי מתמודדי אירוויזיון מוכרים, ביניהם: סטפני מגברישווילי (Stephane Mgebrishvili) שהייתה אמורה לייצג את גאורגיה ב-2009 כחלק מההרכב "Stephane and 3G", אנרי ג'וחאדזה (Anri Jokhadze) שייצג את גאורגיה ב-2012 ונודיקו טטישווילי (Nodiko Tatishvili) שייצג את גאורגיה ב-2013 ביחד עם הזמרת סופי גלובני (Sophie Gelovani).




גאורגיה הצטרפה לתחרות האירוויזיון ב-2007 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2010 ובאירוויזיון 2011 לאחר שסיימה פעמיים במקום התשיעי. בשנותיה הראשונות בתחרות זכתה גאורגיה להצלחה יחסית לאחר שכמעט מידי שנה הצליחה להגיע לצד השמאלי של הטבלה (עד 2015). עם זאת, החל מ-2017 גאורגיה לא מצליחה להעפיל לגמר הגדול ואף סיימה במקום האחרון לא פחות משלוש פעמים. האם המזל יאיר פעם למדינה הקווקזית ב-2023?

גאורגיה היא המדינה ה-23 שמאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומצטרפת לאוסטריה, אוקראינה, איטליה, אלבניה, אסטוניה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, נורווגיה, ספרד, סן מרינו, פינלנד, צרפת, קפריסין, שוודיה ושוויץ שאישרו עד כה את השתתפותן בתחרות.




גאורגיה באירוויזיון 2022

להקת סירקוס מירקוס (Circus Mircus), שנבחרה באמצעות בחירה ישירה, ייצגה את גאורגיה עם שירה "Lock Me In" (בעברית: "תנעלו אותי בפנים"). גאורגיה לא עלתה לגמר, לאחר שהגיעה בחצי הגמר השני למקום ה-18 והאחרון עם 22 נקודות – הפעם השלישית שבה גאורגיה מסיימת אחרונה בתחרות.

מקור: GPB.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-15 של גאורגיה באירוויזיון. גאורגיה הצטרפה לתחרות ב-2007 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2010 ובאירוויזיון 2011 לאחר שסיימה פעמיים במקום התשיעי.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!