צביקה פיק. צילום מסך

הזמר, המלחין, המוזיקאי והשחקן צביקה פיק נפטר הלילה בגיל 72. פיק ידוע לעולם האירוויזיון בעיקר בזכות זכייתו כמלחין של השיר "דיווה" באירוויזיון 1998 ואודות לשלל הקדמים בהם השתתף לאורך השנים.

אבדה לעולם התרבות והמוזיקה הישראלית: צביקה פיק, שניהל קריירה של למעלה מחמישה עשורים כזמר, מלחין, מוזיקאי ושחקן – הלך הלילה לעולמו בגיל 72. בשנים האחרונות התמודד פיק עם שבץ מוחי אותו עבר ב-2018, ממנו התאושש בתהליך החלמה ארוך, ואף חזר להופיע ולעבוד סביב השעון. עם זאת, הלילה כאמור נפטר.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הרומן של פיק עם האירוויזיון החל ב-1979. ישראל, שזכתה שנה קודם לכן באירוויזיון בפעם הראשונה בתולדותיה, ערכה בפעם השנייה את פסטיבל הזמר והפזמון שממנו נבחר נציג ישראל לאירוויזיון. השיר שביצע בפסטיבל, "אין לי איש מלבדי", הגיע בסוף הערב למקום השני עם 61 נקודות – מרחק של 2 נקודות בלבד מהמקום הראשון. המקום השני נותר עד היום להישג הכי טוב של פיק בכל הקדמים בהם השתתף.

מאז השתתף פיק בקדם עוד שש פעמים: ב-1982 עם השיר "רומנטיקה" (מקום שישי), 1986 עם השיר "לילה לילה" (מקום שביעי), 1987 עם השיר "דומינו" (מקום עשירי), 1993 עם השיר "ארטיק קרטיב" (מקום שביעי), 2005 עם השיר "אור ירח" (מקום שלישי) ו-2006 עם השיר "לפני שנפרדים" (מקום רביעי).




עם זאת, את עיקר תהילתו בעולם האירוויזיון קיבל פיק ב-1998, לאחר ששירו "דיווה", בביצועה של הזמרת דנה אינטרנשיונל – זכה באירוויזיון באותה שנה והביא לישראל את זכייתה השלישית בתחרות.

ב-2002 נבחר פיק בפעם השנייה להלחין את השיר הישראלי לאירוויזיון, "נדליק ביחד נר" בביצועה של שרית חדד, אשר הגיע למקום ה-12. ב-2003 הלחין פיק את שירה הראשון של אוקראינה לאירוויזיון, "Hasta La Vista", אשר הגיע למקום ה-14.

ב-2010 כתב את השיר "Sing My Song" לקדם הגאורגי הפרטי של הזמרת סופיה ניז'רדזה (Sofia Nizharadze) אך השיר לא נבחר בסופו של דבר.




ערן סויסה, כתב "ישראל היום", פרסם כי במהלך התקופה האחרונה התנהלו שיחות בין אמיר קירל, אביה של נציגת ישראל לאירוויזיון 2023 נועה קירל – לבין צביקה פיק, בדבר האפשרות של כתיבת שיר לאירוויזיון. פיק, שתמיד רצה להישאר רלוונטי הביע את רצונו לכתוב שיר לזמרת הצעירה, דבר שכבר לא ייצא לפועל.




רבים מאומני ישראל ופוליטיקאים ספדו היום לצביקה פיק, ביניהם ניתן למנות את שלמה ארצי שייצג את ישראל באירוויזיון 1975, ריטה שייצגה את ישראל באירוויזיון 1990 ומיכל אמדורסקי שהשתתפה בקדם אירוויזיון ב-2001 וב-2005. מעל כולם בלטה דנה אינטרנשיונל, לה הלחין פיק את השיר לאירוויזיון, שהביעה את צערה על ניתוק היחסים עם פיק במהלך השנים אך יחד עם זאת חתמה במילים "תמיד אהבתי אותך".

בין להיטיו הגדולים והמוכרים של פיק ניתן למנות את "אין מדינה לאהבה", "הרקדן האוטומטי", "אהבה בסוף הקיץ", "מעלה מעלה", "אני אוהב אותך לאה", "נאסף תשרי" ועוד רבים וטובים.

לאורך הקריירה כתב פיק שירים מצליחים לאומנים ישראלים, ביניהם – "אני לא יכולה בלעדיך" של דנה אינטרנשיונל, "הלב" של מאיה בוסקילה, "שיר הפריחה" של עופרה חזה ועוד.

צוות יורומיקס רוצה לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו של הזמר.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!