בימים אלו מתגבשת רשימת הערים בבריטניה המעוניינות לארח את אירוויזיון 2023 בשטחן. במקביל, מפרסם ה-BBC פרטים על דרישות האירוח לתחרות.

רקע: איגוד השידור האירופי הודיע כי אירוויזיון 2023 יתארח בבריטניה, לראשונה מ-1998. לאורך השנים בריטניה אירחה את התחרות שמונה פעמים, יותר מכל מדינה אחרת, וזאת למרות שניצחה בתחרות "רק" חמש פעמים. הסיבה לכך היא שלאורך השנים בריטניה שימשה כתוכנית גיבוי למקרה ובו מדינה לא יכלה לארח את התחרות מסיבות כלכליות. במקרה כזה, פנה ה-EBU לרשת הטלוויזיה הבריטית (BBC) במטרה לארח את התחרות ובכך שברה בריטניה את שיא הפעמים למדינה מארחת. כך גם יקרה בשנה הבאה, כאשר התחרות תגיע לבריטניה בפעם התשיעית.

עד כה ניגשו למכרז חמש ערים ברחבי בריטניה: גלאזגו, שפילד, בריסטול, ברמינגהאם ומנצ'סטר.

כעת, מפרסם ה-BBC מסמך שאלות נפוצות בו הוא עונה על כל דרישות האירוח הנחוצות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




איך מגישים מועמדות להיות עיר מארחת?

"כל רשות מקומית המעוניינת להפוך לעיר המארחת יכולה לשלוח דוא"ל לכתובת: [email protected]".

האם הגשת הצעת מחיר כרוכה בתשלום?

"אין חיוב בהגשת הצעת מחיר. הדבר תלוי בערים עצמן, אם הן נושאות בעלויות כדי לתמוך בהצעתם".

מי מחליט מי תהיה העיר המארחת?

"בחירת העיר המארחת לאירוויזיון 2023 תיקבע על ידי ה-BBC בשיתוף עם איגוד השידור האירופי (EBU)".




כיצד פועל התהליך?

"מדובר בתהליך דו-שלבי וכדי להיכלל בו, כל עיר מועמדת חייבת לעמוד במערכת של סטנדרטים מינימליים המוכיחים שיש להם את היכולת והניסיון לארח אירוע בסדר גודל ומורכבות כזאת".

מהן הדרישות העיקריות?

"ההחלטה הסופית על בחירת העיר המארחת תתבסס על הקיבולת והיכולת של כל עיר או אזור בעמידה בדרישות של ה-BBC ושל ה-EBU, כמו גם על זמינות המשאבים והניסיון הכללי באירוח אירוע גדול ומורכב כמו האירוויזיון. לדוגמה, בשנה שעברה הקריטריונים של ה-EBU לבחירת העיר המארחת התבססו על בחירת מקום אירוח שיכול להכיל לפחות 10,000 צופים שיכול להכיל גם מרכז עיתונאים), עיר שתהיה בקרבת שדה תעופה בינלאומי ועיר עם קיבולת מרבית של חדרי אירוח במלונות".

האם יהיו סיבובים נוספים?

"יהיו שני סיבובים לבחירת העיר המארחת. לאחר שנקבל פניות, נקצר את רשימת הערים על סמך יכולתן לעמוד בדרישות והתגובות שלהן סביב יכולת וניסיון".




האם לממשלה תהיה אמירה לגבי העיר המארחת?

"אנו עשויים להתייעץ עם ממשלת בריטניה, אך ההחלטה מי תהיה העיר המארחת תיקבע על ידי ה- BBC וה-EBU".

מתי תכריזו על העיר המארחת?

"אנו מצפים שהתהליך יושלם בסתיו הקרוב, אז נודיע על העיר המארחת המוצלחת".

מקור: Wiwibloggs.

אירוויזיון 2023: תחרות האירוויזיון הבאה תיערך בבריטניה בחודש מאי. בריטניה תארח את התחרות במקומה של אוקראינה שזכתה באירוויזיון 2022, עקב המלחמה המתנהלת בשטחה מאז חודש פברואר. זאת תהיה הפעם התשיעית שבה תארח בריטניה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-1998 בעיר ברמינגהאם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!