רשת הטלוויזיה הלוקסמבורגית הודיעה, גם הפעם, כי לוקסמבורג לא תחזור להשתתף באירוויזיון 2023. השתתפותה האחרונה של לוקסמבורג בתחרות הייתה ב-1993.

מעריצי אירוויזיון רבים שקיוו לראות את לוקסמבורג חוזרת לתחרות לאחר 30 שנה יאלצו להמתין, לפחות עוד שנה, לאחר שרשת הטלוויזיה הלוקסמבורגית RTL הודיעה כי המדינה לא תחזור להשתתף באירוויזיון 2023 שייערך בבריטניה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




רקע: לוקסמבורג הצטרפה לתחרות האירוויזיון ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות, ופרט לפרישה אחת ב-1959 השתתפה בה ברציפות עד 1993. לאורך השנים זכתה לוקסמבורג באירוויזיון חמש פעמים והיא ממוקמת כיום במקום השלישי בטבלת הזכיות של כל הזמנים, גם לאחר 30 שנות היעדרות מהתחרות.

למרות ההישגים המרשימים בתחרות, החליטה לוקסמבורג לפרוש מהאירוויזיון ב-1994 מסיבות כלכליות. בשנות ה-90, לאחר התפרקות ברית המועצות ושבירת מסך הברזל מעל אירופה, מספר המדינות המעוניינות להשתתף בתחרות גדל באופן משמעותי וכך גם גדלו להם דמי ההשתתפות של כל מדינה. הדבר הקשה על לוקסמבורג להשתתף בתחרות, ולמרות שהיא נחשבת לאחת המדינות העשירות באירופה, על מנת להשתתף בתחרות היה עליה למצוא מימון פרטי, אותו לא הצליח להשיג.




לאחר היעדרות של 11 שנה, הייתה אמורה לוקסמבורג לחזור להשתתף באירוויזיון 2004 שנערך בטורקיה אבל ברגע האחרון נסוגה מההחלטה פעם נוספת עקב סיבות כלכליות. לאורך השנים צצו שמועות רבות בדבר השתתפות לוקסמבורג ואף דובר לפני כעשור על שיתוף פעולה בינה לבין סן מרינו, אך למרות זאת לוקסמבורג טרם חזרה לתחרות.

יש לציין שלוקסמבורג, בדומה למונקו, נעדרת מהתחרות שנים רבות אך יחד עם זאת בעוד מונקו מידי פעם מגששת ומראה סימני רצון לחזור לתחרות – לוקסמבורג ממשיכה להתעקש ומסרבת בכל תוקף לחזור לתחרות.

למרות היעדרותה של לוקסמבורג מהתחרות, היא נחשבת כיום למדינה אהובה ולאורך השנים שלחה שירים שהפכו לקלאסיקות, ביניהם: "Poupée de cire, poupée de son"' שזכה באירוויזיון 1965, "Tu te reconnaîtras" שזכה באירוויזיון 1973 ו-"Si la vie est cadeau" שזכה באירוויזיון 1983.




קשר מיוחד נרקם בין ישראל לבין הזמרת אן-מארי דוד, שייצגה את לוקסמבורג ב-1973 וזכתה במקום הראשון. לאורך השנים הופיעה מארי דוד פעמים רבות בארץ ואף השתתפה פעם נוספת באירוויזיון 1979 שנערך בירושלים, הפעם כנציגת צרפת. שירה הזוכה מאירוויזיון 1973 הפך לאחד מהשירים המזוהים ביותר עם התחרות ונשאר מוכר ואהוב עד היום. הזמרת הופיעה בישראל בפעם האחרונה בחודש ינואר ואף התראיינה במיוחד לאתרנו.

האם לוקסמבורג תעשה את הבלתי יאומן ותחזור בעתיד לתחרות? נאלץ להמתין ולראות.

מקור: ESCToday.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!