רשת הטלוויזיה הליטאית מאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2023. הנציג הליטאי צפוי להיבחר גם בשנה הבאה דרך קדם האירוויזיון המקומי.

רשת הטלוויזיה הליטאית LRT מאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023. בשלב זה טרם פרסמה הצהרה רשמית בדבר שיטת הבחירה לשנה הבאה אך מסתמן שהנציג ייבחר פעם נוספת דרך קדם האירוויזיון המצליח.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




את אישור ההשתתפות הרשמי מסרה רשת הטלוויזיה הליטאית לאתר חדשות האירוויזיון "EscToday".

ליטא הצטרפה לתחרות האירוויזיון ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2006 לאחר שלהקת "LT United" הגיעה למקום השישי בתחרות עם השיר "We Are the Winners".

לאורך השנים נחשבה ליטא לכבשה השחורה מבין המדינות הבלטיות, בעוד שכנותיה אסטוניה ולטביה עשו חייל בתחרות והצליחו להגיע להישגים נאים בתחרות, כולל ניצחונות בשנים 2001-2002. עם זאת, מאז החלה שיטת חצאי הגמר ב-2004 התמונה התהפכה לטובת ליטא, שאומנם עדיין לא זכתה בתחרות, אבל הצליחה לעלות לגמר הגדול 10 פעמים – בעוד אסטוניה עלתה לגמר 8 פעמים ולטביה עלתה 5 פעמים בלבד.




מאז 2016, העפילה ליטא לגמר ארבע פעמים, ואף הצליחה להגיע לטופ עשר בהצבעת הקהל בשלוש מתוך ארבע השתתפויות. השנה הגיעה ליטא למקום ה-11 בהצבעת הקהל, במרחק של 5 נקודות בלבד מהמקום העשירי.

בכל שנות השתתפותה, בחרה ליטא את נציגה לתחרות באמצעות קדם אירוויזיון שלאורך השנים שינה את שמו ואת הפורמט מספר פעמים, אך הדבר הביא את ליטא להישגים נאים והצפי הוא שגם בשנה הבאה ישתמשו באותו פורמט.

ליטא היא המדינה ה-19 שמאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומצטרפת לאוסטריה, אוקראינה, איטליה, אלבניה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ישראל, נורווגיה, ספרד, סן מרינו, פינלנד, צרפת, קפריסין, שוודיה ושוויץ שאישרו עד כה את השתתפותן בתחרות.

ליטא באירוויזיון 2022

הזמרת מוניקה ליו (Monika Liu) ייצגה את ליטא עם שירה "Sentimentai" (בעברית: "הרגשתי"). ליטא עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השביעי בחצי הגמר הראשון עם 159 נקודות, ובגמר הגיעה למקום ה-14 עם 128 נקודות.

זאת הייתה הפעם הראשונה מאז 1994, לראשונה מזה 28 שנה, שבה ליטא בחרה לשלוח לתחרות שיר בשפתה הרשמית.

מקור: ESC Today.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-22 של ליטא באירוויזיון. ליטא הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2006 לאחר שלהקת "LT United" סיימה במקום השישי עם השיר "We Are The Winners".




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!