האם הזמר ההולנדי, דני, שזכה בגרסה המקומית של התוכנית "דה ווייס" בדיוק כמו דאנקן לורנס, יביא להולנד זכייה נוספת באירוויזיון 2023? כל הפרטים בכתבה…

רשת הטלוויזיה ההולנדית, AVROTROS, פתחה באופן רשמי את חלון הגשת השירים לאירוויזיון 2023 ימים ספורים לאחר גמר אירוויזיון 2022. בכך אישרה רשמית את השתתפותה באירוויזיון הבא. מי שמפתיע וחושף שיגיש שיר לאירוויזיון הבא הוא הזמר דני ואן ולטהובן (Dani van Velthoven) – המוכר יותר כדני (Dany), שגם סיפר כי היה בין ארבעת המתמודדים הסופיים שנותרו במהלך הבחירה הפנימית לאירוויזיון 2022 מטעם הולנד (לצד S10 שנבחרה בסופו של דבר לייצג את הולנד בתחרות, ושני אמנים נוספים). 

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בראיון לתוכנית הרדיו המקומית "De Zaterdagochtend" בתחנת RTV Purmerend, דני סיפר על המסע הקצר שלו לאירוויזיון 2022:

"בשנה שעברה פנו אלי כדי לייצג את הולנד באירוויזיון. שאלו אותי ואז הגשתי שיר והייתי בין ארבעת האחרונים", אמר הזמר והוסיף: "זה חלום להשתתף באירוויזיון, אבל אני רוצה לעשות את זה בגדול. אני צופה בתחרות מאז שהייתי ילד וכל מה שזה מייצג זה מה שאני אוהב במוזיקה. בפעם הקודמת שהגשתי שיר, היה לי שיר שלא נשמע בדיוק כמו שרציתי שזה יישמע, עכשיו יש לי יותר ניסיון".

הזמר מפתיע וחושף "אני הולך להגיש שיר גם השנה, זה כל מה שאני יכול להגיד – שאגיש מועמדות. אבל אני לא שם יותר מדי דגש על זה השנה. אני צריך יותר להתמקד בצוות שלי ולפתח את הקריירה שלי, אז אם אעשה אירוויזיון והכל ילך חלק יותר, זה יהיה הרבה יותר כיף ואני מניח שאצליח הרבה יותר טוב".




דני – מי אתה?

דני ואן ולטהובן הוא זמר ורקדן הולנדי שגדל בעיר פורמרנד שבצפון הולנד. הזמר זכה בעונה האחת עשרה של "The Voice of Holland" ב-26 במרץ 2021, והמנטורית שאימנה אותו הייתה אנוק (Anouk), נציגת הולנד לאירוויזיון 2013 שהביאה את מדינתה לגמר לאחר 8 שנים רצופות של אי העפלה.

בגמר דה ווייס ביצע דני את הסינגל הראשון שלו "Magical Powers". לאחר שזכה בתוכנית, הוא נשאר בקשר עם אנוק, שאף סייעה לו כלכלית כאשר בן זוגו לשעבר נפטר זמן קצר לאחר התוכנית. מספר סגרים וביטול התכנית בשנת 2022 (לאחר שכמה מתמודדים לשעבר הגישו כתב אישום נגד התכנית), לא הועילו גם לקריירה של דני.




הולנד באירוויזיון 2023

הנציג ההולנדי לאירוויזיון 2023 ייבחר בשנה הבאה באמצעות וועדה פנימית, אותה שיטה שבה בוחרת הולנד את נציגיה לתחרות האירוויזיון החל מ- 2013. למעשה, הולנד משתתפת בתחרות בעזרת רשת הטלוויזיה הנוכחית החל מ-2014 אך גם שנה לפני כן נעשתה בחירה פנימית לתחרות.

בהצהרה שמסרה רשת הטלוויזיה ההולנדית AVROTROS, נאמר: "אנחנו מחפשים שיר עם צליל עכשווי אבל בכל מקרה שיהיה אותנטי ובעל מסוגלות לשרוד בתחרות (כלומר, להגיע להישג גבוה). אנחנו מחפשים שיר מאת אומן הולנדי שיכול ורוצה להציג שיר אישי בצורה ייחודית, בכל ז'אנר, ואם אפשר שיהיה מלווה בסיפור אישי". האם ניתן להסיק מכך שהולנד רוצה להמשיך באותו סגנון ששלחה לתחרות האחרונה?




התנאים להגשת שיר לתחרות:

  • על השיר להיות ייחודי ולעמוד בתיאור שאותו פירסמה רשת הטלוויזיה.
  • ניתן לשלוח לוועדה עד שלושה שירים.
  • על השיר להיות באורך של עד שלוש דקות ולא לחרוג ממנו.
  • השיר לא יכול לצאת מסחרית לפני ה- 1 בספטמבר 2022. כלומר, האומנים לא יוכלו לשלוח שירים שכבר יצאו לאור.

על מנת לשלוח שיר לוועדה יש להעבירו לדואר האלקטרוני של הוועדה הבוחרת: [email protected]. ניתן להגיש שירים עד ה-31 באוגוסט 2022.

הולנד היא המדינה השלישית שמאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומצטרפת לאוקראינה וישראל שאישרו השתתפות בתחרות עד כה.




הולנד באירוויזיון 2022

הולנד יוצגה בתחרות האירוויזיון האחרונה ע"י הזמרת S10 ושירה "De diepte" (בעברית: "העומק"). הולנד עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בחצי הגמר הראשון עם 221 נקודות, ובגמר הגיעה למקום ה-11 עם 171 נקודות – מרחק של 11 נקודות מהמקום העשירי. זה ההישג הכי טוב של הולנד עם שיר בשפה ההולנדית ב-24 השנים האחרונות.

מקור: Wiwibloggs, Eurovoix




אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של הולנד באירוויזיון. הולנד הצטרפה לתחרות ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות וזכתה בה חמש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של הולנד הייתה באירוויזיון 2019 עם השיר "Arcade" בביצועו של הזמר דאנקן לורנס.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!