רשת הטלוויזיה השוודית מאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2023 ותבחר את נציגה לתחרות האירוויזיון דרך קדם האירוויזיון המסורתי "Melodifestivalen".

רשת הטלוויזיה SVT, דרכה משתתפת שוודיה בתחרות האירוויזיון, מאשרת את השתתפותה באירוויזיון 2023. רשת הטלוויזיה אינה סיפקה מידע לגבי תהליך הבחירה, אך גם בשנה הבאה הנציג השוודי לאירוויזיון צפוי להיבחר דרך קדם האירוויזיון המצליח – המלודיפסטיבלן (Melodifestivalen), המשמש לבחירת נציגי שוודיה לאירוויזיון החל מ-1959.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בשלב זה לא פרסמה שוודיה את תאריכי הקדם אך גם ב-2023 הקדם ייערך בחודשי פברואר-מרץ. הזמרים המשתתפים בתחרות ייחשפו כמיטב המסורת במהלך חודש נובמבר הקרוב במסיבת עיתונאים רשמית של רשת הטלוויזיה השוודית.

שוודיה היא המדינה ה-14 שמאשרת באופן רשמי את השתתפותה באירוויזיון 2023 ומצטרפת לאוסטריה, אוקראינה, איטליה, אלבניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ישראל, נורווגיה, ספרד, סן מרינו, פינלנד וקפריסין שאישרו עד כה את השתתפותן בתחרות.




שוודיה באירוויזיון 2022

הזמרת קורנליה ג'ייקובס (Cornelia Jakobs) יצגה את שוודיה עם שירה "Hold Me Closer" (בעברית: "החזק אותי קרוב יותר"). שוודיה עלתה לגמר לאחר שניצחה בחצי הגמר השני עם 396 נקודות, ובגמר הגיעה למקום הרביעי עם 438 נקודות. מדובר בהישג הכי טוב של שוודיה מאז הניצחון באירוויזיון 2015 והפעם ה-26 בכל שנות השתתפותה שבה מסיימת המדינה בטופ חמש. בנוסף, שוודיה היא המדינה הראשונה לנצח בפעם הרביעית באחד מחצאי הגמר, שיא שהיה שמור עד היום לשוודיה ולרוסיה שניצחו שלוש פעמים בחצאי הגמר. כעת, שוודיה שברה את השיא של עצמה.

https://youtu.be/i777psA2gP4

מקור: eurovoix.

אירוויזיון 2023: זו תהיה ההשתתפות ה-62 של שוודיה באירוויזיון. שוודיה הצטרפה לתחרות ב-1958 וזכתה בה שש פעמים לאורך השנים, שנייה רק לאירלנד. זכייתה האחרונה של שוודיה הייתה באירוויזיון 2015 עם השיר "Heroes" בביצועו של הזמר מונס סלמרלוב.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!