באירופה מפיצים דיווחים כוזבים על כך שישראל נפסלה באירוויזיון בשל תקרית הנשיקה של מיכאל בן דוד והמנחים במהלך השידור החי. מה האמת ואיך השתלשלו הדברים? כל הפרטים בכתבה!

רשת הטלוויזיה האיטלקית (RAI), שאחראית השנה על הפקת האירוויזיון, פרסמה אמש ידיעה כוזבת באתר החדשות של רשת הטלוויזיה על כך שישראל נפסלה במהלך חצי הגמר בו התמודד נציג ישראל, מיכאל בן דוד, מאחר והזמר הצעיר נדחף בין המנחים ואף נישק אותם ברגע ההכרזה על פתיחת שלב ההצבעה. כך נכתב באתר של רשת הטלוויזיה האיטלקית:

"הזמר הישראלי מיכאל בן דוד, אשר לא עלה לגמר ממילא, נפסל בתחרות לאחר שנישק את אלסנדרו קאטלן (המנחה) במהלך חצי הגמר. הידיעה נחשפה במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה היום יחד עם המנחים, שם ציין קטלאן שדווקא רק באקט משהו הומוריסטי".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




לאחר שהידיעה פורסמה במקור שאמור להיות מוסמך, כמו רשת הטלוויזיה האיטלקית אשר מפיקה את התחרות, ציטטו את הידיעה מקורות תקשורת נוספים ומוכרים כמו העיתון האיטלקי הנפוץ La Satampa. עוד דיווחו על כך אתרי אירוויזיון מוכרים ונפוצים ואף הפריזו וציינו שישראל לא תוכל להשתתף הערב בהצבעה.

צפו בקטע המדובר:

אז מה האמת?

ראשית, מצפייה בקטע ניתן לראות בבירור שמיכאל בן דוד נעמד מאחורי המנחה אך המנחה אלסנדרו קאטלן הפנה לעברו את ידו כאילו סימן לו שיתקרב, ואף חיבק את נציגנו הישראלי.

אך בכל אופן, בכתבה שנכתבה באתר החדשות החדשות הרשמי של רשת הטלוויזיה האיטלקית נרשם שהידיעה נחשפה ועלתה במסיבת העיתונאים של שלושת המנחים. אז הלכנו לצפות במסיבת העיתונאים…. שם התברר שידידנו היקר מאתר מאקו, ליאון קיכלר, הוא שהעלה את הנושא ושאל את העיתונאים איך הם הרגישו לגבי הנשיקה של מיכאל.

מה הוא שאל באנגלית? "כל המדיה בישראל ביקרה את מיכאל אבל לא על השיר או על נושא ההדחה אתמול אלא על בעיקר בשל ההפרעה לכם המנחים לפני ההצבעה"…. אבל כשהוא התכוון להגיד הדחה הוא השתמש במילה Disqualification במקום Elimination. ליאון אמר פסילה במקום הדחה. סך הכל אי הבנה!!!!




תגובת איגוד השידור האירופי:

"אנו מבהירים שישראל לא נפסלה במהלך תחרות האירוויזיון. ישראל לא עלתה משלב חצי הגמר ולכן לא תתמודד בגמר הגדול. הייתה אי הבנה במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול (13 במאי) בהשתתפותם של מנחי התחרות. עיתונאי שאל שאלה והתייחס למיכאל בן דוד ושם התייחס השתמש במילה נפסל ('disqualified') בזמן שהוא התכוו לומר שמיכאל בן דוד לא עלה לגמר ('had not qualified'). המנחים לא הבינו את השאלה ולכן יצא דיווח שגוי".

אירוויזיון 2022: גמר תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה הערב (14 במאי) במאי באולם הפאלה-אולימפיקו. איטליה תארח את התחרות לאחר זכייתה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!