אישה גדולה מהחיים: היום לפני 24 שנים דנה אינטרנשיונל עלתה על בימת האירוויזיון, זכתה וכבשה את אירופה.

9 במאי 1998 – אירוויזיון 1998 היה אירוויזיון מיוחד מכל הבחינות, זו היתה הפעם האחרונה בה התחרות לוותה עם תזמורת חיה על הבמה, זו היתה הפעם הראשונה בה היתה אפשרות לקהל להצביע לשיר האהוב עליו וזו היתה הפעם האחרונה בהחלט שכל מדינה הוכרחה לשיר בשפתה, אבל יותר מכל – דנה אינטרנשיונל מישראל עשתה היסטוריה והפכה לטרנסג׳נדרית הראשונה שלקחה חלק בתחרות האירוויזיון וגם זכתה בו.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו



דנה נבחרה לייצג את ישראל ע״י בחירה פנימית מטעם רשות השידור, היא ניסתה את מזלה לייצג את ישראל ב- 1995 עם השיר ״לילה טוב אירופה״, אך בקדם האירוויזיון סיימה במקום השני ומי שנבחרה לייצג את ישראל באותה שנה היא ליאורה עם השיר ״אמן״.

את השיר ״דיווה״, איתו נבחרה דנה לייצג את ישראל, כתב יואב גינאי והלחין צביקה פיק. גינאי ופיק שיתפו פעולה בשנית באירוויזיון כאשר כתבו יחד את השיר ״נדליק ביחד נר״ שייצג את ישראל ב-2002 על ידי הזמרת שרית חדד.



דנה היתה השמינית בסדר ההופעות, ישראל קיבלה 12 נקודות מצרפת, מלטה ופורטוגל והעניקה 12 נקודות לבריטניה. התחרות היתה צמודה לכל אורכה, ישראל ומלטה היו המדינות המובילות לכל אורך ההצבעה, מקדוניה היתה המדינה האחרונה להצביע, כאשר העניקה 8 נקודות לישראל ו- 10 לבריטניה. בשלב זה כולם חשבו שמלטה תקבל 12 נקודות ותנצח, אך במפתיע קרואטיה קיבלה את מרב הנקודות מהמדינה ובכך דנה אינטרנשיונל הביאה לישראל את הזכייה השלישית בתולדותיה. בתוצאה הסופית ישראל זכתה ב-174 נקודות, בריטניה במקום השני עם 167 ומלטה בשלישית עם 166.

זוהי זכייה שהביאה גאווה לא רק למדינת ישראל, אלא גם לקהילה הגאה בעולם כולו. ולדעתי מדובר בשיר הישראלי הטוב ביותר שנשלח לאירוויזיון.

 



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!