מניז'ה, נציגת רוסיה לאירוויזיון 2021, משתפת בראיון אישי על תחושותיה עקב המלחמה באוקראינה ומספרת איך המצב הפוליטי השפיע על תעשיית המוזיקה והאומנים ברוסיה.




היא ייצגה את רוסיה באירוויזיון 2021 עם השיר "Russian Woman" ויצאה בגלוי נגד מעמד האישה הנמוך ברוסיה ותמכה בזכויות לקהילה הגאה, דבר שגרר מחאה גדולה מצד פוליטיקאים במדינה וקריאות לפסילתה מהתחרות. שנה אחרי שהביאה את רוסיה למקום התשיעי בגמר, משתפת הזמרת מניז'ה (Manizha) במחאה אחרת שבה היא לוקחת חלק בימים אלו – מצב תעשיית המוזיקה והאומנים ברוסיה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ענקית הסטרימינג השוודית ספוטיפיי הפכה לאחד השירותים האחרונים שעזבו את רוסיה, לאחר שנכנסה לשוק ביוני 2020. בעקבות זאת, אמנים רוסים רבים כבר לא יכולים להפיק רווחים מהמוזיקה שלהם דרך ה-YouTube. ברוסיה, אמנים נמצאים כיום תחת פיקוח כבד ע"י התקשורת המקומית, עם האשמות בבגידה שנעשו למי שעוזב את המדינה. בעקבות הסנקציות, תעשיית המוזיקה במדינה כמעט והשתתקה לגמרי.

בשיחה עם רשת הטלוויזיה ההולנדית NOS, משתפת הזמרת: "אני חושבת שהבידוד המוזיקלי של זמרים רוסים אינו הוגן. כעת נאסר על אמנים רוסים לפרסם את המוזיקה שלהם בפלטפורמות גלובליות. אפילו השיר החדש שהוצאתי לאחרונה, לא מקבל תמיכה בפלטפורמות גלובליות. אני מבין המצב אבל זה מרגיש לי לא בסדר כיוון שלאנשים רבים יש מה לומר. אני מפחדת מהעתיד בגלל הסנקציות שקורות היום. הדברים הראשונים שהם הורסים הם ארגוני הצדקה."

עוד מוסיפה הזמרת: "האם אנחנו חייבים לעזוב, להגר ולשכוח מילדים חולי סרטן במדינה? המצב מפחיד וכמובן שאין מה להשוות למה שקורה לאזרחי אוקראינה. אנשים שם מתים. יש תחושה כל כך גדולה של חוסר אונים וזה קורע לי את הלב מבפנים. אני חושבת שמוזיקה צריכה להישמע כדי לאחד ולעזור לאנשים. כל יום אני עובדת על עצמי כדי להמשיך הלאה כי אני מאמינה בכוחה של המוזיקה. שום דבר טוב לא יכול לקרות אם אנחנו לא מאוחדים ביחד".




רוסיה באירוויזיון 2022

רוסיה תכננה להשתתף בתחרות האירוויזיון הקרובה, אך עקב פלישתה של המדינה בסוף חודש פברואר לאוקראינה ועקב לחץ מסיבי של מדינות רבות באירופה, הדיח איגוד השידור האירופי את רוסיה מהתחרות והקפיא את חברותן של תחנות הטלוויזיה הרוסיות באיגוד. הדבר יצר קרע ביחסים של רוסיה עם האיגוד וספק גדול אם תחזור ב-2023.

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!