התקשורת הבלגית במדינה מדווחת כי הקדם הבלגי צפוי לחזור ב-2023 ולבחור דרכו את הנציג הבלגי לתחרות האירוויזיון, לראשונה מ-2016.

האם בלגיה צפויה להחזיר את פורמט הקדם האירוויזיון, לראשונה אחרי שבע שנים? כך עולה מפי דיווחו של המגזין הבלגי השבועי TV Familie שיוצא במהדורה נרחבת מידי שבוע.

 




עפ"י המגזין השבועי TV Familie, ברשת הטלוויזיה הבלגית VRT בוחנים את החזרתו של קדם האירוויזיון "Eurosong", דרכו ייבחר נציג בלגיה לאירוויזיון 2023. פורמט הקדם שימש את בלגיה פעמים רבות לאורך השנים, והתקיים בפעם האחרונה ב-2016. באותה שנה  נשלחה לאירוויזיון הזמרת הצעירה לאורה טסורו (Laura Tesoro) עם השיר "What's The Pressure" (בעברית: "מה הלחץ"). השיר הגיע למקום העשירי בגמר עם 181 נקודות והיה חלק מגל ההצלחות של בלגיה בתחרות בין השנים 2015-2017.

בידיעה נמסר כי פיטר ואן דה וייר (Peter Van de Veire), ששימש כפרשן הערוץ VRT לאירוויזיון החל מ-2014 והנחה את הקדמים בשנים 2012, 2014 ו-2016, לא ינחה את הקדם הקרוב עקב פרישתו מהנחיית תוכנית הבוקר ברדיו MNM. פיטר מסר שהוא מעדיף שבלגיה תמשיך לבחור את נציגיה לאירוויזיון בבחירה פנימית ולא תחזור לפורמט הקדם אירוויזיון.

לטענת העיתון, מגיש הקדם ב-2023 צפוי להיות נילס דיסטאדסבאדר (Niels Destadsbader), זמר ומגיש טלוויזיה בלגי




בתגובה לידיעה, מסרה רשת הטלוויזיה VRT הצהרה לאתר האירוויזיון הבלגי Songfestival.be: "בכל שנה אנחנו בוחנים את הדרך הטובה ביותר לבחור את המועמד שלנו לאירוויזיון. זה כבר קרה באמצעות קדמי אירוויזיון בטלוויזיה ובאמצעות בחירה פנימית. זה נכון שאנחנו רוצים להתמקד יותר בתוכניות בידור ובתוכניות רגועות יותר ורגיעה – לפי דרישת הקהל הפלמי. כרגע אנחנו לא יכולים להודיע שום דבר קונקרטי על הבחירה למועמד שלנו לאירוויזיון, אבל כמובן שנעדכן בהמשך".

נזכיר כי החל מהצטרפותה של בלגיה לאירוויזיון ב-1956, בחירת הנציגים לאירוויזיון מתחלקות בין שתי רשתות הטלוויזיה במדינה – רשת הטלוויזיה הפלמית VTR, שכאמור אמורה לבחור את הנציג לאירוויזיון בשנה הבאה, ורשת הטלוויזיה הצרפתית RTBF שבחרה השנה את הזמר ז'רמי מקיאסה (Jérémie Makiese) כנציג הבלגי לאירוויזיון 2022.




בלגיה באירוויזיון 2022

https://youtu.be/GZ3mLO4uFjY

בחודש סטפמבר 2021 בחרה רשת הטלוויזיה הבלגית בזמר ז'רמי מקיאסה (Jérémie Makiese) כנציג הבלגי לאירוויזיון 2022. השיר לאירוויזיון, "Miss You" (בעברית: "מתגעגע אלייך"), נחשף לפני כחודש. ז'רמי צפוי לייצג את בלגיה כשיר מספר 16 בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2022 שיתקיים בטורינו, איטליה – שם יתמודד מול מיכאל בן דוד, נציג ישראל.

בלגיה מדורגת בטבלאות ההימורים בשלב זה במקום ה-14.




אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של בלגיה באירוויזיון. בלגיה הצטרפה לתחרות ב-1956 והייתה אחת משבע המדינות המייסדות. בלגיה הגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1986 לאחר שהזמרת סנדרה קים זכתה במקום הראשון עם השיר "J'aime la vie".

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    פרסומת: מחפשים צלם בר מצווה? רק LaVie Photography!