מארגן תחרות אירוויזיון 2022 באיטליה והעומד בראשה חושף פרטים חדשים אודות הגרלת סדר השירים לתחרות ועל בניית הבמה המרהיבה שנמצאת בימים אלו בבנייה.

בראיון מיוחד לתחנת הרדיו ההולנדית NPO Radio 5, חושף טוואן וואן דה ניהוואנהויזן (Twan van de Nieuwenhuijzen), העומד בראש הפקת אירוויזיון 2022, פרטים חדשים אודות הגרלת סדר השירים לתחרות שנחשפה ביום שלישי האחרון ופרטים אודות הבמה שנמצאת בימים אלו בשלבי בנייה.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




כזכור, ביום שלישי האחרון חשף איגוד השידור האירופי את סדר ההופעות של חצאי הגמר לתחרות האירוויזיון הקרובה. כל מדינה שמשתתפת בחצי הגמר השתתפה בהגרלה שקבעה באיזה חצי גמר היא תשתתף והאם היא תופיע במחצית הראשונה או השנייה של המופע. לאחר מכן מחליטים בהפקת המופע את סדר הופעתם. שיטה זאת קיימת החל מ-2013 ובשנים שלפני כן סדר ההופעות בתחרות נקבע ע"י הגרלה רנדומלית.

וואן דה ניהוואנהויזן הוא מפיק ממוצא הולנדי, והיה גם אחראי על ההפקה באירוויזיון 2021 שנערך בהולנד. השנה, רשת הטלוויזיה האיטלקית RAI שמארחת את האירוויזיון בשטחה, הזמינה אותו להפיק את התחרות פעם נוספת. בראיון מיוחד לתחנת הרדיו, הוא הסביר כי המטרה העיקרית של הגרלת סדר השירים שנקבעת מראש היא הבטחת מגוון מספק במופע, תוך שמירה על הגינות כך שכל מדינה תקבל את אותה תשומת לב מצוות ההפקה. המשמעות היא שנוסף לסוג השירים, גם התאורות, הניגודים והוויזואליות ממלאים תפקיד חשוב מאוד בהחלטה מתי יבוצע כל שיר. יתרה מכך, עליהם גם לקחת בחשבון באילו אביזרים מתכננת כל משלחת להשתמש, מכיוון שהדבר עלול להביא לקשיים טכניים.

באחריותו של וואן דה ניהוואנהויזן גם לעבוד יחד עם צוות הבמה על תוכניות ההעמדה של כל המשלחות ולבדוק מה ניתן לעשות במהלך 35 השניות בין כל שיר ושיר (בהן נדרש לסדר מחדש את הבמה ולהעלות את התפאורה לשיר הבא). עבודה זאת מתבצעת בתמיכת מנהל הבמה ריצ'רד וואן רוונדאל (Richard van Rouwendaal).




הדמייה של בימת אירוויזיון 2022. צילום: סטודיו פרנצ'סקה מונטינרו

אחד מהשינויים שחשף וואן דה ניהוואנהויזן הוא שאסור למפיקים להשתמש במים על הבמה. לכן, מעתה צופי התחרות לא יוכלו לצפות בהופעות כדוגמת אירלנד 2012 או יוון 2017. הדבר נועד כדי לשמור על בטיחות המשתתפים בתחרות. בלי לחשוף יותר מדי הוא רומז כי בעיניו פתיחת המופע היא נקודה מכרעת, כך שהצופים יוכלו לצפות להעמדה "שאפתנית" מפינלנד, שפותחת את חצי הגמר השני השנה.

בנוגע לשנה שעברה הוא הזכיר כי להקת מונסקין (Måneskin) שזכתה באירוויזיון, הגישה תוכנית במה המורכבת מ-88 עמודים, שתיארה כל פרט בביצוע הרצוי. תוכנית זו נוהלה ע"י קלאודיו סנטוצ'י (Claudio Santucci), שישמש השנה כאחראי המופעים ולכן יפקח על פתיחת המופע, מופעי הביניים (קטעי הקישור) וההנחייה.

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!