מבוכה לתאגיד השידור? קשת 12 ורשת 13 לא ניגשו למכרז להפקת תכנית טלוויזיה שבעזרתה ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023. אז איך יבחר הנציג לאירוויזיון הבא?

תאגיד השידור הישראלי תכנן גם השנה לשתף פעולה עם גוף שידור שיפיק וישדר תכנית מוזיקלית טלוויזיונית במסגרתה יבחר הנציג ישראל לאירוויזיון הבא. תאגיד השידור פרסם ב- 18 במרץ את תנאי המכרז כאשר בשנים קודמות התאגיד שיתף פעולה עם קשת 12 והתכנית "הכוכב הבא" וגם רשת 13 והתכנית "אקס פקטור".

המועד האחרון נקבע ל- 25 במרץ אך מסתבר שקשת ורשת, גופי התקשורת העיקריים (ואולי היחידים שיכולים לגשת), בחרו שלא להגיש את מועמדתם השנה.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




כתב הבידור של "ישראל היום", ערן סויסה, מפרסם שהסיבה לכך היא הדרישות המוגזמות של התאגיד. במכרז היו מספר שינויים לעומת שנה שעברה – עלויות הקליפ לשנת 2023 יעמדו על לפחות 180 אלף שקלים לעומת 150 אלף שקלים ב- 2022. הגוף המשדר יממן את עלויות שכירת תא קריינים באירוויזיון – סעיף שלא היה קיים במכרז בשנה שעברה. עלויות הפרסום של הגוף המשדר עבור קידום התאגיד יעמדו הפעם על 5 מיליון שקלים לעומת 2 מיליון שקלים השנה. והתכנית לבחירת השיר תשודר בכאן 11, במימון הערוץ הזוכה, בניגוד לשנה שבו שודר גמר האקס פקטור ברשת 13.

תמצית של  תנאי המכרז:

  • גוף השידור הזוכה יפיק על חשבונו את הקלטת השיר המייצג בעלות כספית אשר לא תפחת משלושים אלף שקלים. גוף השידור מתחייב להפיק קליפ לשיר בעלות של לפחות 180 אלף שקלים. בנוסף, גוף השידור יישא בעלויות של קליפ וידאו נוסף כגיבוי במידת הצורך, חומרים מודפסים וכיוצא בזה.
  • גוף השידור הזוכה יישא על חשבונו את מלוא עלויות המשלחת לאירוויזיון לכ- 20 חברי משלחת. מדובר בעלויות הכוללות טיסה, לינה, אבטחה, ביטוחים ועוד. בנוסף לכך, הזוכה יישא בעלויות הפקת והעמדת נאמבר בימתי לאירוויזיון ברמה מקצועית גבוהה ובהשקעה משמעותית.
  • גוף השידור יממן את עלויות שכירת תא קריינים באולם האירוויזיון.
  • הזוכה במכרז מתחייב לחשוף את התאגיד ותכניו במסגרת התכנית המוזיקלית, אזכור לתאגיד ולאירוויזיון ושילוב אורחים מטעם התאגיד. על פי המכרז, התאגיד יזכה לשני אזכורים בכל פרק בתכנית שארכו עד 40 דקות, ומשה אזכורים בכל פרק שאורכו מעל 40 דקות. עלויות פרסום התאגיד בשווי של לפחות 5 מיליון שקלים.
  • אופן בחירת השיר המייצג יקבע על ידי התאגיד. עפ"י המכרז, השיר יבחר במסגר תכנית מיוחדת לבחירת השיר, ותופק על ידי הזוכה במכרז ועל חשבונו כאשר התכנית תשודר בערוץ כאן11.




אז מה יהיה עכשיו?

בשלב זה לא ברור מה בתאגיד מתכננים לעשות ותגובתם טרם התקבלה. יתכן בתאגיד יבחרו לצאת במכרז חדש עם דרישות מופחתות בדומה לדרישות בשנים הקודמות או שהתאגיד יבחר את נציג ישראל לאירוויזיון 2023 במסגרת בחירה פנימית על ידי ועדה מקצועית. הסיכוי שנראה את חזרתו של הקדם אירוויזיון בקרוב לא נראית באופק ואולי טוב שכך!




רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'אקס פקטור לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!