אוקראינה ממשיכה להוביל בטבלאות ההימורים של אירוויזיון 2022 ומתחזקת פעם נוספת. מי רשמה את הזינוק הגבוה השבוע? והיכן ממוקמת ישראל לאחר הגרסה החדשה?




מידי שנה נערכים הימורים רשמיים לקביעת הזוכה בתחרות האירוויזיון. גם השנה נפתחו ההימורים באופן רשמי והם ייסגרו כמה שעות לפני גמר האירוויזיון שייערך ב-14 במאי. יש לציין שההימורים לא תמיד קולעים לתוצאות הסופיות באירוויזיון ויש לקחת אותם בעירבון מוגבל, אך הם משקפים את טעם הקהל ופעמים רבות כן קולעים. כך למשל, באירוויזיון 2021 הצליחו ההימורים לנחש במדויק את הניצחון של איטליה והמקום השני של צרפת. באירוויזיון 2019 הצליחו לנחש את המקום הראשון של הולנד והמקום השני של איטליה. באירוויזיון 2018 למשל, ישראל מוקמה שנייה וקפריסין ראשונה ובסוף הערב ישראל היא זאת שניצחה וקפריסין סיימה במקום השני.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




במקום הראשון עם התחזקות של שני אחוזים ממוקמת אוקראינה עם 35%. יש לציין שאוקראינה מוקמה גבוה בהימורים גם לפני כן אך הטיפוס הגדול עד למקום הראשון החל ברגע שפרצה המלחמה בינה לבין שכנתה רוסיה. כמחווה של תמיכה עולמית התחילה אוקראינה לעלות בסיכויי הזכייה עד שהתייצבה על מספר האחוזים הנוכחי. האם הדבר ישפיע גם על התוצאות הסופיות באירוויזיון? במידה וכן, אוקראינה תעשה היסטוריה ותזכה בפעם השלישית בתולדותיה, 19 שנה בלבד לאחר שהצטרפה לתחרות.

במקום השני עם ירידה של שני אחוזים ממוקמת המדינה המארחת איטליה עם 15%. איטליה הובילה בטבלת ההימורים מרגע בחירת השיר בחודש פברואר אך מרגע שאוקראינה התחילה לטפס בהימורים איבדה אחוזים וירדה למקום השני. לפי כל ההימורים והסקרים איטליה מועמדת בטוחה לטופ חמש באירוויזיון ואפילו לזכייה נוספת. אם איטליה תזכה בתחרות זאת תהיה הפעם הרביעית בה המדינה זוכה באירוויזיון.

במקום השלישי עם התחזקות של ארבעה אחוזים ממוקמת שוודיה עם 12%. שוודיה קנתה לעצמה מעמד של מעצמת אירוויזיון וכמעט מידי שנה מגיעה לטופ עשר בגמר, כך שהימור על שוודיה הפך לדבר בטוח. במידה ושוודיה תעשה את הבלתי יאומן ותזכה באירוויזיון הקרוב, זאת תהיה זכייתה השביעית והיא תעלה למקום הראשון בטבלת הזכיות ביחד עם אירלנד.




במקום הרביעי עם התחזקות של אחוז ממוקמת בריטניה עם 5%. בריטניה הפכה בשני העשורים האחרונים ממעצמת אירוויזיון למדינה כושלת. בשתי התחרויות האחרונה סיימה במקום האחרון והפעם האחרונה בה סיימה בטופ עשר הייתה ב-2009. עם זאת, השיר הבריטי לאירוויזיון שנחשף לפני כשבועיים זכה לתגובות חיוביות ומיקם את בריטניה בראש טבלת ההימורים. בריטניה זכתה בתחרות חמש פעמים וזכייתה האחרונה הייתה באירוויזיון 1997. האם התחרות בטורינו תאיר פנים לממלכה?

במקום החמישי ללא שינוי ממוקמת יוון עם 4%. תור הזהב של יוון באירוויזיון החל בעשור הקודם אך בשנים האחרונות המדינה מדשדשת בטבלת התוצאות ואף לא עלתה לגמר פעמיים. עם זאת, בשנה שעברה חזרה יוון לטופ עשר לראשונה מ-2013 וגם השנה יוון מכוונת גבוה. האם יוון בדרך לזכייה שנייה בתחרות, לראשונה מ-2005? ימים יגידו.




את העשירייה משלימות פולין במקום השישי עם 3%, נורווגיה במקום השביעי עם 2%, ספרד במקום השמיני עם 2%, הולנד במקום התשיעי עם 2% ואוסטרליה במקום העשירי גם עם 2%.

ומה עם ישראל? למרות הוצאת הגרסה החדשה לתחרות ישראל עדין מדשדשת בתחתית הטבלה. ישראל ממוקמת נכון לכרגע במקום ה-35, עלייה של 3 מקומות מהפעם הקודמת.


באדיבות: Eurovisionworld.com

אירוויזיון 2022: תחרות האירוויזיון הקרובה תיערך בטורינו שבאיטליה, לאחר זכייתה של איטליה באירוויזיון 2021 עם להקת מונסקין ושירם "Zitti e buoni". זאת תהיה הפעם השלישית שבה תארח איטליה את התחרות, לאחר שאירחה אותה ב-1965 בנאפולי וב-1991 בעיר הבירה רומא.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!