רובי פאייר, יצר את השירים "Blinded Dreamers" ו- "Nostalgia" יחד עם אלי חולי שאותם הוא יבצע בתחרות לקראת אירוויזיון 2022. בראיון המלא הוא חושף על הסיפור מאחורי השירים.

רובי פאייר ואלי חולי. צילום: אלעד שגיא

רובי פאייר כתב יחד עם אלי חולי את שני השירים המתמודדים  בהליך בחירת השיר של ישראל לאירוויזיון 2022: "Blinded Dreamers" ו- "Nostalgia". רובי התחיל לכתוב מוסיקה אלקטרונית בגיל 15 וכשהתגייס הוא למד לנגן על גיטרה כי לא יכל לעשות שימוש במחשב נייד בזמן שירותו הצבעי כדי ליצור את המוסיקה שלו. הוא ניגן וכתב שירים בכל רגע פנוי והבין שזה מה שהוא יעשה בחיים. לכן, רובי הקדיש את כל זמנו למוסיקה, בלי לחלטר בעבודות זמניות. "אמרתי לעצמי שעכשיו אני אהיה תפרן עד שהמוסיקה שלי תתפוס".

הוא עובד עם שמות גדולים בתעשיית המוסיקה, דוגמת לירן דנינו, נוי פדלון, משה פרץ, נדג גדג', חנן בן ארי, שירי מימון וסתיו ברגר.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




מתרגשים? גם אנחנו! עקבו אחרינו גם באינסטגרם שם תוכלו להתעדכן באופן שוטף על כל החדשות והפרטים!!! לחצו כאן!!!

איך נולד החיבור שלך לאלי?
"ראיתי את אלי כשהוא השתתף בדה וייס לפני כמה שנים ומאוד אהבתי אותו. הייתי אז מפיק בתחילת הדרך ורציתי לעבוד איתו, אבל הוא היה חתום בחברת ההפקה של התכנית שלא אפשרה לנו לעבוד ביחד. אחרי שהוא סיים לעבוד איתם, הוא פנה אלי וקבענו להיפגש. מאז התחלנו לכתוב הרבה שירים ולחשוב על מלא כיוונים. אנחנו נפגשים כמעט כל יום ויוצרים. כשאנחנו כותבים שיר אנחנו מחפשים כל הזמן איך לעשות אותו מעניין בטקסט, בלחן או בעיבוד."

ספר על שני השירים שכתבתם לאירוויזיון, על מה הם מדברים?
"השיר 'Blinded Dreamers' זה שיר עליי ועל אלי. שנינו סיימנו צבא והיינו בלי מסגרת. ידענו רק שאנחנו רוצים לעשות מוסיקה. גדלנו בנתניה ובלוד ולשנינו אין משפחות עם גב כלכלי. הבעיה היא שאם אתה ממלצר תוך כדי, זה לוקח לך את רוב היום ואין לך זמן לעשות מוסיקה. ואם אתה עושה רק מוסיקה, אתה אמנם נהנה ועושה מה שאתה אוהב, אבל אתה תפרן. אז השיר מדבר על זה שהאימהות כמובן אומרות 'לך תלמד' אבל בלב אתה מרגיש שאם תיתן את כל כולך, אתה תצליח בסוף. זאת בדיוק הכוונה ב'ללכת על עיוור'. אלי עכשיו נמצא בשלב שהוא הולך על עיוור ומקווה שהוא יפגע".

"'Nostalgia' הוא שיר שאנחנו שרים לעצמנו כשהיינו קטנים. אנחנו אומרים בשיר 'יהיה לך קשה', 'תמיד יהיו אנשים שישימו לך רגליים', 'מתי שהוא יהיו לך חרדות וקשיים, אבל בסופו של דבר המוסיקה תחזיק אותך'. אלה מסרים לילדים שהיינו. לקראת סוף השיר אנחנו אומרים שכשתגיע למקומות החזקים בחיים, תשמור על הנוסטלגיה – על הילד שהיית ועל השירים שתמיד אהבת בילדות. זה רגש מאוד גדול."




ויצא ששני השירים שהגשתם לוועדה התקבלו.
"כן, יצא ממש במקרה ששני השירים שהגשנו התקבלו, ובנוסף גם יועדו לאלי. זה מצחיק. לא ידענו אם הוועדה תשים לב שאלי שר את הסקיצות, הרי הכל אנונימי. ולא ידענו אם היא בכלל תאהב את השירים או פחות תתחבר. פתאום התקשרו אלינו ואמרו ששני השירים שלנו התקבלו ואלי הוא זה שישיר אותם. זה שימח אותנו מאוד."

אתה עוקב אחרי התגובות של השיר ברשתות החברתיות?
"כן, אני עוקב. יש הרבה תגובות טובות ואני לא נפגע מהתגובות הפחות טובות. אני יודע שכל אחד אוהב משהו אחר. אחד אוהב מוסיקה קצבית ואחר מוסיקה רגועה. אי אפשר שכולם יאהבו אותו דבר.

הרבה אנשים חושבים שבאירוויזיון צריך שיר פומפוזי וענק. אני חושב שזה נכון, אבל אם מישהו יבוא עם שיר לא פומפוזי אבל הוא יהיה שיר מבריק, אז הוא עצמו יכול להיות בולט וענק באירוויזיון. אני גם קרוע בתהליך בחירת השיר. זאת דילמה אם לעשות שיר שבישראל יאהבו ואז לדאוג שהוא יצליח בחו"ל, או לגרום לאנשים לבחור במשהו שהמדינה פחות אוהבת אבל בחו"ל הוא יכול ממש להצליח. זה שבחרו בנטע ברזילי, למשל, זה היה עילוי לדעתי. לא לקחו מישהי שנראית דיווה של אירוויזיון אלא לקחו מישהי שהיא מוסיקאית. וזה יכול להיות גם מישהו ששר קטן, כמו הפורטוגזי שזכה ב-2017."

מה אתה חושב על השירים של המתחרים?
"כל השירים טובים וכולם שם חברים שלי. מה שחשוב זה שכל אחד עשה שיר שהוא אוהב ושמתאים לו. זה מצוין".

אם אלי יזכה אתה תיסע איתו לאירוויזיון?
"אני מאמין שכן".

יש לך מסר לקהל בבית?
"הכי חשוב שתיהנו. אני לא אומר לאף אחד מה להצביע, שכל אחד יבחר איזה שיר שהוא אוהב."

הצביעו לשיר המועדף עליכם בקישור הבא – לחצו כאן!




ההצבעה לשיר אשר ייצג את ישראל באירוויזיון החלה היום ותסתיים במהלך המשדר המיוחד "השיר שלנו לאירוויזיון" שישודר בכאן 11 הערב אחרי החדשות, בו ייבחר שיר אחד לכל אחד מארבעת הפיינליסטים בגמר "אקס פקטור". במשדר יבוצעו בהופעה חיה שני שירים על ידי כל אחד מארבעת המתמודדים ובסופו יכריע הקהל (50% מההצבעה), השופטים (25% מההצבעה) והוועדה המקצועית (25% מההצבעה) על שיר אחד שיבצע כל מתמודד בגמר התחרות שיתקיים יומיים לאחר מכן ברשת 13.

בגמר הגדול, שיערך במוצאי שבת ב- 5 בפברואר, יבצעו המתמודדים את "שיר האירוויזיון" הצופים יתבקשו להצביע לשילוב של הזמר והשיר הטובים ביותר. התוצאות יקבעו על ידי הקהל (50% מההצבעה), השופטים (25% מההצבעה) והוועדה המקצועית (25% מההצבעה).




מתרגשים? גם אנחנו! עקבו אחרינו גם באינסטגרם שם תוכלו להתעדכן באופן שוטף על כל החדשות והפרטים!!! לחצו כאן!!!

 

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'אקס פקטור לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!