היא התמודדה מול ענבל ביבי באקס פקטור וכעת משתפת איתה פעולה לקראת אירוויזיון 2022, והתגובות? "מדהימות!" ראיון עם מאי ספדיה, יוצרת השיר "ZAZA" שמתמודד בתחרות לקראת אירוויזיון 2022.

מאי ספדיה. צילום: אביחי ג'רפי

מאי ספדיה, זמרת ויוצרת חיפאית, חווה בתקופה האחרונה את הפריצה המשמעותית שעבורה היא עבדה קשה מאוד. רק לפני שלושה חודשים שוחרר שיר שאותו היא כתבה והפיקה לרן דנקר והספיק לחרוך את כל תחנות הרדיו בישראל ("השמלה החדשה שלי") וכעת היא מתמודדת כיוצרת של השיר "ZAZA" שמבוצע על ידי ענבל ביבי בהליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2022.

רגע לפני התכנית המיוחדת שתערך בחמישי בערב, בה נגלה האם השיר ימשיך לשלב הבא ויתמודד בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון", היא סיפרה לנו על המפגש עם ענבל לפני כמעט עשור, חושפת פרטים על השיר "ZAZA" והליכי הכתיבה שלו, על הביקורות המרגשות שהיא מקבלת, ומדברת על האירוויזיון עצמו.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




מתרגשים? גם אנחנו! עקבו אחרינו גם באינסטגרם שם תוכלו להתעדכן באופן שוטף על כל החדשות והפרטים!!! לחצו כאן!!!

הפעם הראשונה שנחשפנו לשם מאי ספדיה הייתה ב- 2013 כשהתמודדת באקס פקטור, ונדמה לי שגם ענבל ביבי התמודדה באותה עונה. יצא לך להיפגש כבר אז?

נכון. זה קטע הזוי. יצא לנו כמובן להיפגש בצילומים אבל לא יצא לנו ממש לדבר באותה תקופה. עכשיו, ברגע שנכנסו לאולפן כדי לעבוד על השיר ביחד, שמונה שנים אחרי, אז היא כמובן זיהתה אותי וזו מן סגירת מעגל. בתחילת המפגש מאוד חששתי להשמיע לה את השיר, תהיתי אם היא תאהב את השיר כמו שאני אוהבת ומה תהיה התגובה שלה, ואחרי כמה שניות הכל השתחרר והיא עפה על השיר, הכל זרם, היה ביננו חיבור ממש טוב ואני מרגיש שעכשיו היא ממש חברה שלי.

את גם זמרת מעולה, חשבת לגשת מתישהו כמתמודדת ששרה באירוויזיון?

מאי ספדיה. צילום: אביחי ג'רפי

אני לא יכולה לומר שזה לא עבר לי בראש, אבל כרגע החלטתי שאני רוצה לבסס את עצמי בארץ ולהוציא כאן שירים ולעבוד עם אמנים מקומיים. עבדתי מאוד קשה בשנים האחרונות ובאמת בשנה האחרונה הצלחתי להיכנס לתעשייה למרות שלא תכננתי לעשות את זה ככותבת, מלחינה ומפיקה. אבל זה קרה בצורה הזאת, ואני לאט לאט בונה את השם שלי וממשיכה להוציא את השירים שלי. אני לא שוללת שבעתיד הרחוק אני אמצא את עצמי על הבמה באירוויזיון.

למה בחרת לכתוב שיר לאירוויזיון?

האירוויזיון בשבילי זה טקס, אני אוהבת את התחרות וצופה בה כל שנה עם כל החברים, מהמרים ונהנים. גדלתי על התחרות הזו ואני מחכה לה כל שנה. אבל האמת שלא תכננתי לשלוח השנה שיר לתחרות, במקרה מישהי שאלה אותי יומיים לפני ההגשה למה אני לא שולחת שיר לאירוויזיון והתלהבתי ומאוד רציתי, אבל לא ידעתי אם אני אספיק להגיש בזמן. נכנסתי מיד לאולפן שלי, פתחתי את המחשב, התחלתי לחפש כל מיני ביטים והיה לי את הביט של "ZAZA" וזה מיד תפס אותי. עבדתי עליו בערך 10 דקות ומיד הבנתי שזה זה, ואחרי זה פשוט התאבדתי על המטרה הזאת. לא ישנתי, לא שתיתי, לא אכלתי, לא יצאתי מהאולפן במשך יומיים שלמים. אפילו השכנים אמרו לי ב- 4 לפנות בוקר 'מאי, דיי כבר, אנחנו לא יכולים לשמוע אותך שרה'!




התאגיד השנה פתח אפשרות להגיש שירים בשני מסלולים. היה מסלול כללי ומסלול לאמן ספציפי. השיר הזה הוגש ספציפית לענבל?

הגשתי את השיר במסלול הכללי אבל כיוונתי אותו לענבל וזה היה מאוד ברור לפי הסגנון והסקיצה.

בתקופה האחרונה את רוב שירי הפופ כותבים 3-4 יוצרים לפחות, שלא נאמר שיש שירים עם קרדיטים לעשרה יוצרים ויותר – ודווקא את "ZAZA" כתבת לבד. למה?

כתבתי את השיר לבד כי לא היה לי זמן! (צוחקת) אני עובדת הכי מהר לבד וכשאני לא תלויה באנשים. אם היה לי יותר זמן אז סביר להניח שהייתי מדברת עם חברים וכותבים שאני אוהבת לעבוד איתם ואז יכול להיות שהשיר היה הולך לכיוון אחר, אבל ידעתי מה אני רוצה. ברגע ששמעתי את הביט של "ZAZA" ידעתי שפיצחתי את זה.

במה השיר עוסק?

השיר מדבר על איך שאנו בוחרים לראות את המציאות – אנחנו נתקלים בחיים בכל מיני סיטואציות ואנחנו יכולים לבחור לראות את הטוב או את הרע. השיר מספר על מישהי שלא צריכה לטוס רחוק כדי להרגיש אושר. אפשר להרגיש אושר ואהבה בכל מקום שאתה נמצא והכל תלוי בראיית העולם של כל אחד מאיתנו. אני התעסקתי בנושא הזה בשלושה חודשים האחרונים, אני עובדת עם עצמי על תפיסת המציאות שלי ואיך היא משפיעה עליי, כי אני כאמן מוצפת הרבה ברגשות וצריכה להתמודד עם הרבה סיטואציות ולכן זה בא לי בטבעיות.




איך היה לעבוד עם ענבל על השיר?

היה מושלם ולא יכולתי לבקש טוב יותר. ברגע שהיא שמעה את השיר היא למדה אותו הכי מהר שאפשר והיא 'עפה' על השיר כך שהיה לי ממש כיף איתה. אנחנו שתי נשים שרוצות לנצח, היינו חדורות מטרה, והמשכנו לדבר גם אחרי ההקלטות ואני ממש מרגישה שזכיתי בחברה.

איך התגובות שקיבלת מאז שהשיר נחשף?

אני מקבלת ים של הודעות מהארץ ואני גם מופתעת לקבל תגובות מהעולם! התגובות מדהימות, כולם רושמים שהם מתים על ZAZA ושאנחנו הולכות לנצח עם זה וזה ממש מרגש.

אני מאמין ששמעת את יתר השירים, וביניהם גם השיר השני של ענבל – "Marionette", תרצי לומר לנו מה דעתך?

אני חושבת ש- "Marionette" הוא שיר מעולה, אני מכירה את הכותבים והם חברים שלי ואני מפרגנת להם. לכולנו יש מקום משום שכל שיר שנבחר מביא סגנון ווייב שונה לגמרי.

את לחוצה מהתוצאות?

התוצאות הם לא בשליטתי, ולכן אני משחררת ומה שיהיה יהיה. בדיוק כמו המסר של השיר.




העבודה על הביצוע של השיר בעיצומה – יצאת לך לצפות בחזרות?

האמת שלא. אני אצפה בהופעה לראשונה רק ביום חמישי יחד עם כולם אבל אני ממש סקרנית. אין לי שמץ של מושג מה הולך לקרות על הבמה.

יש מדינות שלא מחליפות נוסחה מנצחת, כלומר ברגע ששיר ניצח בקדם אירוויזיון – כך הוא הולך להראות ולהישמע גם באירוויזיון. לעומת זאת יש מדינות, גם ישראל ביניהן, שעורכות גרסה חדשה לקראת האירוויזיון. מה יקרה אם "ZAZA" ינצח בגמר?

אני לא מתעסקת בזה כרגע, בוא נזכה קודם כל ואז נראה… אני מאמינה שיהיו כמה שינויים קטנים למרות שאני אוהבת את השיר כמו שהוא. אני כן רוצה להדגיש שהיה לי חשוב להכניס לשיר קטע בעברית ולכן הפזמון הוא בשפה שלנו ואני רוצה שכל העולם ישיר ויזמזם את זה.

יש לך איזשהו מסר לקוראים?

בטח! תצביעו ל- "ZAZA"!

הצביעו לשיר המועדף עליכם בקישור הבא – לחצו כאן!




ההצבעה לשיר אשר ייצג את ישראל באירוויזיון החלה היום ותסתיים במהלך המשדר המיוחד "השיר שלנו לאירוויזיון" שישודר בכאן 11 ב- 3 בפברואר, בו ייבחר שיר אחד לכל אחד מארבעת הפיינליסטים בגמר "אקס פקטור". במשדר יבוצעו בהופעה חיה שני שירים על ידי כל אחד מארבעת המתמודדים ובסופו יכריע הקהל (50% מההצבעה), השופטים (25% מההצבעה) והוועדה המקצועית (25% מההצבעה) על שיר אחד שיבצע כל מתמודד בגמר התחרות שיתקיים יומיים לאחר מכן ברשת 13.

בגמר הגדול, שיערך במוצאי שבת ב- 5 בפברואר, יבצעו המתמודדים את "שיר האירוויזיון" הצופים יתבקשו להצביע לשילוב של הזמר והשיר הטובים ביותר. התוצאות יקבעו על ידי הקהל (50% מההצבעה), השופטים (25% מההצבעה) והוועדה המקצועית (25% מההצבעה).




מתרגשים? גם אנחנו! עקבו אחרינו גם באינסטגרם שם תוכלו להתעדכן באופן שוטף על כל החדשות והפרטים!!! לחצו כאן!!!

 

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'אקס פקטור לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!