מהן ההשראות לעיצוב הלוגו והסלוגן של אירוויזיון 2022 שיתקיים בטורינו? איגוד השידור האירופי והפקת האירוויזיון חושפים את כל הפרטים שהובילו לעיצוב הלוגו והסלוגן.

אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל אירוויזיון הוא הזהות החזותית והאופן שבו היא מִתְקַשרת לעיר המארחת ולמסר שהפקת התחרות רוצה להציג. כעת נחשפו ההשראות מאחורי הסלוגן והלוגו של אירוויזיון 2022.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

 

הנושא שהפקת האירוויזיון בחרה לטורינו הוא ייצוג ויזואלי של 'צליל היופי'. עיצוב הלוגו מבוסס על המבנה הסימטרי והדוגמאות של חקר הסימטיקה (חקר של תופעת גלי קול). המונח 'סימטי' נוצר בשנות ה- 60 אחרי שהמדען ופילוסוף שוויצרי ביצע ניסויים והתוצר יצר גל מתנודות גל אקוסטיות. אחד הניסויים שלו הראה שאם מניחים אבקות עדינות על יריעת מתכת ועליהם מופעלות תנודות גל אקוסטיות, נוצרת תבנית ספציפית. במקרה של צלילים הרמוניים התבנית תיראה כמו צורות וקומפוזיציות סימטריות (דומה למנדלה).

רוצים להבין במה מדובר? צפו בסרטון הבא:

הגנים האיטלקיים, בדומה לגני טיבולי המפורסמים שברומא, שימשו כאחת ההשראות לעיצוב האיטלקי. גם בגנים אלה ניתן לשים לב לעיצובים הסמטיים. גם הם מבוססים על סימטריה, גיאומריה צירית ונראה שהם מצביעים על העיקרון של סדר טבעי. הסימטיקה באמנות רומזת על שמש ושער קוסמי ומשם חשבו על הרעיון של צלילי היופי. יש לציין שגם בימת התחרות תשאף השראה מהעיצובים הסמטיים בדומה ללוגו.

 

קצת על העיצוב האיטלקי

הגופן Arsenica עוצב על ידי פרנצ'סקו קנובארו (Francesco Canovaro) עבור סוכנות העיצוב Zetafonts שממוקמת באיטליה ופותח על ידי צוות עיצוב. הגופן שואב את השראתו מהפוסטרים האיטלקיים בתחילת המאה ה- 20, בתקופה זו היו משלבים טיפוגרפיה, אותיות ואיור ביחד עם סגנון ישן ומסורתי בכרזות ועיתונים. הסלוגן והלוגו של אירוויזיון 2022 יתפרסו ברחבי איטליה בשבועות הקרובים.

במקביל, חושף איגוד השידור האירופי הצצה להשפעת העיצוב על לוח הניקוד, הכרזות והמרצ'נדייז (המוצרים הנלווים) של אירוויזיון 2022. לצפייה היכנסו:

אירוויזיון 2022 צפוי להתקיים בטורינו שבאיטליה בתאריכים 10, 12 ו- 14 במאי. 41 מדינות צפויות להשתתף בתחרות.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!