ליה נביפור וטרנטה גרוב מאשין נאלצו להיפרד הערב מהתוכנית 'אקס פקטור לאירוויזיון'. ארבעה מתמודדים מבטיחים מקום בשמינית הגמר: עדי כהן, מיכאל בן דוד, אנה סטפני ואלי חולי. סיכום פרק 27.

ליה נביפור. צילום: אוהד קב. רשת 13.

גם הערב אנחנו ממשיכים עם שלב "מבחן האירוויזיון" בו התמודדו יתר מתמודדי "אקס פקטור לאירוויזיון" שהגיעו לשלב זה. כל אחד מהמתמודדים יבצע הערב להיט מתוך האירוויזיון או מהקדם אירוויזיון במטרה לשכנע את השופטים על כך שמגיע לו להגיע לשלב שמינית הגמר בו יתמודדו עשרה מתמודדים. מתמודד שיקבל אפילו 'לא' אחד עשוי למצוא את עצמו מודח. שני מודחים הודחו הפרק.

בפרק זה התארח שוב הזמר משה פרץ שהביע את דעתו על המתמודדים שהתמודדו הערב. ספיר סבן נאלצה להעדר מצילומי התכנית מאחר וחלתה בקורונה.

 
לכל החדשות והעדכונים החמים על אקס פקטור –
לחצו כאן !!!




הצביעו לסקר שלנו: איזה ביצוע היה הטוב ביותר לדעתכם?

This poll is no longer accepting votes

אקס פקטור: איזה ביצוע היה הטוב ביותר במבחן האירוויזיון?




טרנטה גרוב מאשין

במבחן האירוויזיון בחרו טרנטה גרוב מאשין לבצע את "Set Me Free" (במקור של עדן אלנה שייצגה את ישראל באירוויזיון 2021) כשהם פותחים באילתור אנדלוסי וממשיך עם סגנון הרגאיי המוכר של הלהקה. ישנה תחושה שהלהקה לא ממש מוצאת את עצמה בשיר ומרגישה לא בנוח. מבחינה ווקאלית זה לא היה מאוד מדוייק, מבחינת אנרגיה – זה רחוק מהרף שטרנטה קבעו לעצמם בפעמים האחרונות. ביצוע חלש הפעם.

"אתם מביאים את החופש וזה מאוד יפה, אבל זה הרגיש כללי, לפעמים אפילו…. לא יודע אם להגיד מיושן אפילו, לא הלכתם עד הסוף", אמר רן. "הביצוע הזה בעיניי יותר יפה מהמקור. מה שהבאתם יותר מתאים בעיניי", אמרה מירי. "הביצוע שעשיתם לו מאוד החמיא לשיר בעיניי, השימוש ב'ווקודר' שנבחו עליי כשעשיתי את זה ב'אין לי כסף' בעונה שלי. אני עפתי על מה שעשיתם פה היום", הוסיפה נטע. "היה מאוד יפה אבל משהו עדיין לא שלם בעיניי", השלים אביב.

אביב בעד הצביע בעד הלהקה – רן הצביע נגד נגד. טרנטה גרוב מאשין מועמדים להדחה.

עדי כהן

עדי כהן בחרה לשיר הערב את "Rise Like A Phoenix" (במקור של קונצ'יטה וורסט שייצגה את אוסטריה ב- 2014 וזכתה באירוויזיון), התזמור הג'יימס-בונדי המקורי של השיר הוחלף בגיטרה שמלטפת את השיר – וכך גם קולה הענוג של עדי כהן. בבית והפזמון הראשון עדי שרה את השיר בעדינות ולא לוחצת. בפזמון השני עדי פותחת מבערים ומציגה את יכולותיה הווקאליות המדהימות. ביצוע סוחף, קול מושלם, הבעה אינטליגנטית. היה בשיר כל מה שצריך.

"מי אני בכלל שאבקר את השירה שלך?" שואל משה פרץ ומוסיף "פשוט לשמוע, להתמוגג ולהנות מהמקצועיות. זה היה מדהים". "את אחת הזמרות הטובות שיש כאן בתחרות, ברגעים מסויימים בשיר הרגשתי דווקא קצת יותר טכניקה ופחות רגש. אבל עדיין זה היה ביצוע מרהיב", אמר רן. "אני משוחד לגבי השיר, אני מאוד אוהב אותו. אבל אני מסכים עם רן", אמר אביב. "בנית את זה באופן מאוד חכם וזה היה מה שהשיר צריך. לפעמים זמרים רגשיים מאוד שמגיעים לאירוויזיון הם מזייפים כי מתרגשים והרגש משתלט עליהם. ודווקא אנשים יותר טכניים מביאים את זה – בום!" סיכמה מירי.

מירי עם מרגול, רן ואביב הצביעו בעד – נטע הצביע נגד. עדי כהן מועמדת להדחה.




מיכאל בן דוד

מיכאל בחר לשיר במבחן האירוויזיון זה "אמור שלום" (במקור של שוקולד מנטה מסטיק שייצגו את ישראל באירוויזיון 1976), והוא ממשיך להפתיע כשהוא היחיד עד כה שמביא את הוייב האירוויזיוני לבימת האקס פקטור. מיכאל פותח את השיר כשהוא לבדו על הבמה ובהמשך מתלווים אליו שישה רקדנים, מיכאל רוקד יחד איתם, עובר לקטווק, ממשיך לשיר מול השופטים כשבסיום השיר חוזר לבמה המרכזית. ביצוע מ-ו-ש-ל-ם !!! זה מטורף עד כמה מיכאל מוכשר, הוא מגיש את השיר בצורה עדכנית ורלוונטית, שר את השיר בצורה מעולה ומדוייקת, רוקד ונהנה על הבמה! לטעמי הביצוע הטוב ביותר של מיכאל עד היום!

"פעם ראשונה היום ראיתי אותך נורא נהנה אבל גם לא מתאמץ. הרבה פעמים ראיתי אותך נהנה וקצת 'אובר' והיום זה היה לי מעולה. זה הרגיש משוחק אבל לא משוחקק", אמר רן. "אי אפשר שלא להתפעל מהביצוע הזה. באת מוכן, עבדת קשה, עשית את ההצגה שלך – זה היה שואו שלך לגמרי!" אמר משה פרץ. "אם שיר מצריך הרבה דברים וריקודים כנראה שיש שם הרבה בעיות. אני מת לראות אותך שר שיר לבד עם גיטרה", אמר אביב והוסיף: "כבידור זה היה בעיניי מופלא, עשוי מעולה. אתה כריזמטי מאוד".

כל השופטים הצביעו בעד מיכאל והוא משריין מקום בשלב שמינית הגמר.

אנה סטפני

במבחן האירוויזיון בחרה אנה לבצע את "Euphoria" (במקור של לורין שייצגה את שוודיה באירוויזיון 2012 וזכתה במקום הראשון) והפעם היא בחרה להפתיע עם שיר פחות "כבד" ויותר פופי. פתיחה מאוד מרשימה של אנה סטפני כשהיא לבדה על במה אפופת עשן ומתוכו יוצאים לפתע רקדנים. בבית הראשון אנה הביאה יכולות ווקליות מרשימות מאוד אך כשהגיע הפזמון הפופי – כל הקסם פשוט נעלם. זה היה לא טוב. הרבה אי-דיוקים קוליים, אנה לא עמדה במקצב של השיר, האנרגיה בפזמון הסוחף לא התפוצצה. אני כל פעם מרגיש שאנה מחפשת את עצמה ואת הכיוון המוזיקלי שלה – אבל בתכנית כל כך קצרה שהיא מין "קדם אירוויזיון" צריך להגיע מאוד מגובשים לגבי הזהות המוזיקלית.

"כשאת במקום המדויק שלך את מרהיבה, זה לא היה מדוייק בכל כך הרבה רמות. לא קולית, לא בקצב, לא בהגשה, לא בתנועתיות ולא בנוכחות", אמרה מירי. "אנה אמרה לי שאתם רוצים ממנה שהיא תראה עוד דברים אחרים, ואני צחקתי עליה שזה כמו שיגידו ללאונרד כהן עכשיו תעשה שיר רוק כאסח, זה נראה לי שטות איומה. יש לה הכי הרבה כריזמה מכל הזמרים היום", אמר אביב כשהוא מגן על הזמרת. "בגלל הלוק ציפיתי לשיר אחר, יותר רגוע ושקשור לאישיות שלה. בפלסט שלה היה משהו מאוד מדוייק ורך. כל הכוחניות וה'חליפה' הזאת לא התאימה לך", אמר משה פרץ.

אביב הצביע בעד – רן הצביע נגד. אנה סטפני מועמדת להדחה ואני מרגיש שהיא יצאה מאוד מבולבלת.




ליה נביפור

ליה בחרה לשיר הערב את "Fuego" (במקור של אלני פוריירה שביצעה את השיר עבור קפריסין באירוויזיון 2018). ליה הביאה ביצוע קולי מדוייק. לעיתים הרגשתי שהשיר קצת "גדול" עליה או לא מתאים לה. היה לי חסר אנרגיה בפזמון אבל מצאתי את האנרגיה באופן מפתיע במעבר המוזיקלי ששונה לעומת הגרסה המקורית וישב עליה בול. ביצוע טוב של ליה אבל היו לה לטעמי ביצועים יותר טובים.

"יש לך את כל מה שצריך. את באמת מרהיבה. ברמת הנוכחות של השיר זה לא היה מושלם, לדוגמא בתכנית הקודמת עשית שיר פופ והיית משוחררת, כל הגוף שלך שר את השיר הזה וזה היה מושלם", אמרה מירי. "את זמרת  נהדרת. לא שרת את זה ממש מדוייק אבל תיקחי את זה לתועלתך", אמרה מרגול. "את זמרת טובה מאוד מבחינה ווקאלית, וכשעושים ביצוע כזה הייתי מוסיף עוד טיפה חוצפה. היית צריכה לבוא לטרוף את הבמה הזאת, אולי פספסת את זה טיפה היום אבל את בהחלט צריכה להמשיך בתחרות", אמר משה פרץ.

רן ונטע הצביעו בעד – מירי עם מרגול הצביעו נגד. ליה נביפור מועמדת להדחה.

אלי חולי

אלי בחר לשיר במבחן האירוויזיון את "Toy" (במקור של נטע ברזילי שזכתה באירוויזיון 2018) ולוקח את השיר למקום האפל שמאפיין אותו. ביצוע מסקר ומעניין, מאוד מיוחד בתעשיית המוזיקה בישראל, מציג את הכישרון המיוחד שיש לחולי במלוא תפארתו. אלי הוא לחלוטין אחד הזמרים החזקים והבולטים בתחרות. יחד עם זאת – אני חייב לצנן קצת את האווירה – אלי אמנם מביא משהו מיוחד פה בישראל אבל יש הרבה זמרים על אותה משבצת באירופה. אם הלהקה הגדולה והמוכרת הוברפניק (Hooverphonic), שיושבת על אותו הז'אנר של אלי, הביאה לבלגיה רק את המקום ה- 19 בגמר האירוויזיון – אז אני לא יודע כמה פוטנציאל יש לז'אנר של אלי על בימת התחרות.

"אני אקצין ואומר שזה אולי הביצוע הכי טוב שהיה עד עכשיו בתחרות. אתה פשוט ענק!", אמר רן. "אני ממש ממש התרגשתי. זה הביצוע הכי טוב בפער מכולם. מתחילים לשמוע טיפה את המנועים של המטוס לאיטליה. אתה בליגה כרגע אחרת. אני גאה בך מאוד", אמר אביב. "העפת לי את המוח, אם הייתי צריכה לבחור ביצוע אחד זה היה זה, מהמם, מרגש!" אמרה מירי. "אני כל כך גאה בך על הביצוע היום!", אמרה נטע והוסיפה "השיר הזה זכה באירוויזיון והוא יכל לזכות גם איתך! זה באמת מטורף!" אמרה נטע.

כל השופטים הצביעו בעד אלי והוא משריין מקום בשלב שמינית הגמר.

המתמודדים שמועמדים להדחה הם: טרנטה גרוב מאשין, עדי כהן, אנה סטפני וליה נביפור.

עדי כהן ואנה סטפני ממשיכים לשלב הבא. טרנטה גרוב מאשין וליה נביפר מסיימים את דרכם בתכנית.




הפרק הבא ישודר ביום ראשון, 9 בינואר, בשעה 21.30 בערוץ רשת 13.

רוצים לקבל ראשונים את כל המידע הקשור ל'אקס פקטור לאירוויזיון'? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד בכל ידיעה הקשורה באירוויזיון!

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!