ולאדנה ווצ'יניץ' חושפת פרטים חדשים על השיר של מונטנגרו לאירוויזיון שנכתב יחד עם היוצר הידוע דארקו דימיטרוב. האם מדובר בבלדה עוצמתית בסגנון "Proud"? כל הפרטים בכתבה!

עם ההכרזה על בחירתה של ולאדנה ווצ'יניץ' (Vladana Vučinić) כנציגת מונטנגרו לאירוויזיון 2022, חושפת הזמרת פרטים נוספים על השיר שלה לתחרות. בראיון לרשת הטלוויזיה של מוטנגרו, RTCG, היא מספרת:

"נשברתי בעקבות הטרגדיה האחרונה שפקדה את משפחתי… השיר, בזכות כמה ניסים שלא ניתן לתארם, פשוט עף מתוכי אבל עכשיו אני יכולה להגיד בחופשיות שזה רק הלב שלי ששבור לרסיסים קטנים, שהפך למוזיקה ולמילים. דבר אחד בטוח – שהשיר הזה יחיה בליבם של אנשים, וכולי תקווה שתהייה לו השפעה משמעותית עליהם ברחבי העולם, בזמנים קשים עבורנו.
אני אשיר באנגלית כדי שהמסר יישמע מעבר לבלקן. סיבה נוספת לכך שאשיר באנגלית היא מאחר שהשיר נכתב במקור באנגלית. ניתן לתאר את השיר כרגשי, עוצמתי ומלנכולי. אנחנו בודקים אפשרות להקליט גרסה איטלקית לצורך קידום".

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

ולאדנה הוסיפה שהדבר הכי חשוב לה הוא להציג את עצמה היטב, והיא פחות חושבת על התוצאה הסופית. הסגנון שלה יהיה מאוד אוונגרדי. סטאנה שאלגו (Stana Šalgo), שעמדה בראש וועדת השופטים שבחרה את הזמרת כנציגת מונטנגרו, הסבירה שהשיר שלה הוא שיר פופ, בלדה עם מסר ברור ולרגע מסוים מופיע פסנתר.

תקציב ההשתתפות מטעם RTCG יהיה קטן יותר מהרגיל למרות שכמה ספונסרים יוסיפו לתקציב. RTCG מקציעה 28,000 יורו שזה התקציב הקטן ביותר מטעמה של מונטנגרו. כמו כן מדובר בתקציב הכי קטן מכל המדינות שמשתתפות בתחרות.

דארקו דימיטרוב (Darko Dimitrov) הוא בין כותבי השיר, זה השיר ה- 12 במספר של דארקו באירוויזיון שהיה בין היתר מעורב בשירים “Ninanajna” – שייצג את מקדוניה הצפונית ב- 2006, “Proud” שהביא למקדוניה את המקום ה- 8 בגמר 2019, ו “Loco Loco” שהביא לסרביה ב- 2021 את המקום ה- 15. דארקו היו מעורב גם בכתיבת השיר האלבני לאירוויזיון 2020 שבוטל – "Fall From The Sky". זאת הפעם הראשונה שדארקו מעורב בשיר של מונטנגרו באירוויזיון.

לפי דארקו, לשיר של מונטנגרו קוראים "Breathe". בהתחלה דארקו סרב לכתוב שיר לתחרות אבל לאחר ששמע את גרסת הדמו של השיר של ולאדנה הוא החליט לתת לו הפקה נאותה. השיר יהיה כולו באנגלית. מדובר בשיר המנוני. הם מקווים שהביצוע יהיה איכותי. ולאדנה תופיע לבד על הבמה והשיר צפוי להיחשף בסוף פברואר.

ולאדנה ווצ'יניץ' (Vladana Vučinić) – מי את?

ולאדנה, בת 35, נולדה בפודגוריצה בירת מונטנגרו וגדלה גם בסקופיה בירת מקדוניה הצפונית. היא הושפעה מהאהבתה של אימא למוזיקה. היא למדה את תיאוריית המוזיקה, פסנתר ושירה במהלך שנות בית הספר, והמשיכה ללימודי מדעי המדינה באוניברסיטה של מונטנגרו, שם קיבלה תואר בעיתונאות.

הופעת הבכורה הטלוויזיונית התקיימה ב- 2003 בתכנית "Intro karaokama" ולאחר מכן השתתפה באותה שנה בפסטיבל "Budva Fest 2003". היא התמודדה בקדם אירוויזיון של סרביה ומונטנגרו ב- 2005 עם השיר "Samo moj nikad njen" שסיים במקום 18 מתוך 24 בחצי הגמר. היא התמודדה שוב בקדם אירוויזיון של סרביה ומונטנגרו ב- 2006 יחד עם בויאנה ננזיץ' (Bojana Nenezić) כשביצעו את השיר "Željna", הפעם הגיעו השתיים למקום 14 מתוך 24 בגמר.

ולאדנה לא נחשבת לזמרת מוכרת במיוחדת בסצנת המוזיקה במונטנגרו. הלהיט הגדול ביותר של הזמרת עד כה הוא השיר "Sinner City" שזכה להופיע בערוץ MTV Adria אך זכה ביוטיוב עד כה רק לכ- 20 אלף צפיות.

ולאדנה ווצ'יניץ' (Vladana Vučinić) נבחרה לייצג את מונטנגרו באירוויזיון 2022 שיתקיים באטליה. השיר אותו תבצע הזמרת על בימת התחרות ייחשף בשלב מאוחר אך הזמרת חושפת פרטים מסקרנים לגבי השיר הנבחר. רשת הטלוויזיה והרדיו המונטנגרית, RTCG, קיבלה 30 שירים נשלחו לועדה – מתוכם 24 שירים שעמדו בקריטריונים של התחרות.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 12 של מונטנגרו בתחרות, אשר השתתפה לראשונה בשנת 2007 כמדינה עצמאית. המיקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה בתחרות האירוויזיון הוא המקום ה- 13 בגמר אירוויזיון 2015 יחד עם השיר "Adio" שבוצע על ידי קנז (Knez).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!