רשת הטלוויזיה השוויצרית חשפה את שמותיהם של עשרים ושלושה השופטים שיבחרו את נציג שוויץ לאירוויזיון 2022. בין השופטים: אילינקה, אובי ופנדה.

עשרים ושלושה שופטים בינלאומיים יבחרו את נציג שוויץ באירוויזיון 2022 בטורינו, איטליה. חבר השופטים מורכב מאמנים שהתחרו באירוויזיון כזמרים, כותבי שירים או שופטים בקדמי-אירוויזיון קודמים. הרעיון מאחוריי בחירת אנשי הפאנל הוא לדמות צופה אירוויזיון טיפוסי שעשוי להצביע בתחרות הבינלאומית.

בשנים האחרונות ישבו על כס השיפוט זמרות אירוויזיון כמו רות לורנצו (Ruth Lorenzo), אשר ייצגה את ספרד באירוויזיון 2014, וטינקרה קובאץ' (Tinkara Kovač) שייצגה את סלובניה באותה התחרות. ההצבעה תתחלק בין פאנל הכולל 100 אנשים (50% מההצבעה) וחבר השופטים (50% מההצבעה) וכך יבחר השיר השוויצרי לאירוויזיון 2022.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




רשימת השופטים:

Pete Watson – בריטניה
Mark De-Lisser – בריטניה
Henrik Johnsson – שוודיה
Grzegorz Urban – פולין
Argyro Christodoulides – קפריסין
Amie Borgar – פינלנד
Gore Melian – ארמניה
Ilinca – רומניה
Ludmila Kuts – בלרוס
Milan Havrda – צ'כיה
Julian le Play – אוסטריה
Samuli Väänänen – פינלנד
PÆNDA – אוסטריה
Florent Luyckx – הולנד
Karl-Ander Reismann – אסטוניה
Ovidiu Jacobsen – רומניה
Deivydas Zvonkus – ליטא
Anders Øhrstrøm – דנמרק
Helga Möller – איסלנד
Tinkara Kovač – סלובניה
Maria Marcus – שוודיה
Alexey Gross – בלארוס
Gordon Groothedde – הולנד




בין השופטים ניתן למצוא את:

אילינקה (Ilinca) – ייצגה את רומניה באירוויזיון 2017 עם אלכס פלוריה (Alex Florea) בשיר "Yodel It!". השיר הגיע למקום השביעי.

פאנדה (PÆNDA) – ייצגה את אוסטריה באירוויזיון 2019 עם השיר "Limits" (בעברית: "גבולות"). הגיעה למקום 17 בחצי הגמר השני.

אובי (Ovi) – ייצג את רומניה באירוויזיון 2010 ו- 2014 עם פאולה סלינג (Paula Seling). ב- 2010 הגיעו למקום השלישי עם השיר "Playing With Fire" (בעברית: "משחקים באש") ובשנת 2014 הגיעו למקום השנים-עשר עם השיר "Miracle" (בעברית: "נס").

הלגה מולר (Helga Möller) – ייצגה את איסלנד באירוויזיון 1986 כחלק מלהקת Icy עם השיר "Gleðibankinn" איתו הגיעה למקום 16.

טינקארה קובץ' (Tinkara Kovač) – ייצגה את סלובניה באירוויזיון 2014 עם השיר "Round and Round" (בעברית: "סביב סביב") איתו הגיעה למקום 25.




שוויץ באירוויזיון 2021

את שוויץ ייצג באירוויזיון 2021 הזמר המכונה Gjon's Tears שביצע את השיר "Tout l'univers". השיר זכה במקום הראשון בקרב השופטים אך בדירוג הכללי הגיע למקום השלישי עם 432 נקודות.
                                               

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 62 של שוויץ באירוויזיון. שוויץ היא בין מייסדות התחרות ואף זכתה בתחרות הראשונה בשנת 1956. מאז זכתה רק פעם אחת נוספת בשנת 1988 עם הזמרת סלין דיון.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    פרסומת: מחפשים צלם מגנטים? אנחנו כאן בשבילכם!