רשת הטלוויזיה של לטביה סוגרת היום את חלון הגשת השירים לקדם אירוויזיון אחרי שנפתח לפני חודשיים.




כזכור, קדם האירוויזיון הלטבי, "Supernova", שהחל את דרכו ב- 2015 – יחזור השנה אחרי שנת היעדרות אחת. בתחילת חודש אוקטובר נפתח חלון הגשת השירים לוועדת הקדם, וכיום הוא נסגר בדיוק חודשיים אחרי שנפתח.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




הכללים להגשת השירים שפירסמה וועדת הקדם:

  • על הזמרים והכותבים להיות מעל גיל 16.
  • כותבי שירים זרים יוכלו להגיש שירים לוועדה או להתחרות בעצמם אפילו אם חלקם בכתיבת או בהלחנת השיר הוא פחות משליש.

צוות שופטים המורכב מנציגי תחנות רדיו מקומיות יאזין לכל השירים שהוגשו, כששמות הזמרים יישארו חסויים כדי לא להעניק יתרון לא הוגן לזמרים מוכרים. צוות השופטים יבחר בין 16 ל- 24 שירים שיתמודדו ב- "Supernova". הקדם אירוויזיון הלטבי צפוי להכיל שני חצאי גמר וגמר שיערך בחודש פברואר ובו יבחר נציג לטביה לאירוויזיון 2022. פורמט הקדם הרשמי יוכרז במהלך ינואר. בשלב זה, טרם ידוע מתי תתפרסם רשימת המשתתפים בקדם.




לטביה באירוויזיון 2021

הזמרת סמנתה טינה יצגה את לטביה באירוויזיון האחרון עם השיר "The Moon is Rising" שנבחר בבחירה פנימית לאחר שנמנע מהזמרת להתמודד באירוויזיון 2020 בשל ביטול התחרות. לטביה הגיעה בחצי הגמר למקום 17 ואחרון עם 10 נקודות בלבד. זו הפעם החמישית ב- 13 השנים האחרונות שלטביה מקבלת את המקום האחרון בחצי הגמר.

אירוויזיון 2022: זו תיהיה ההשתתפות ה- 22 של לטביה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום הראשון ב- 2002 שהושג על ידי מארי אן (Marie N) עם השיר "I Wanna". לטביה הייתה הבטחה גדולה מאוד באירוויזיון בשנותיה הראשונות. השתתפותה הראשונה הייתה בשנת 2000 אז זכתה במקום ה- 3. שנתיים לאחר מכן כבר זכתה במקום הראשון. למרות זאת, ב- 11 השנים האחרונות הצליחה המדינה לעלות לגמר רק פעמיים.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!