רשת הטלוויזיה האיטלקית חשפה את 22 המשתתפים בפסטיבל המוזיקה סן רמו 2022, כשאחד מהם יזכה בפסטיבל ויקבל את ההזדמנות לייצג את איטליה באירוויזיון. בין המתמודדים שישה נציגים שיצגו בעבר את איטליה באירוויזיון.

רשת הטלוויזיה האיטלקית, RAI, חשפה הערב (שבת) את 22 המשתתפים בפסטיבל המוזיקה הותיק – סן רמו 2022. ההכרזה על אמני קדם האירוויזיון האיטלקי תוכננה ל- 15 בדצמבר. אולם אמדאוס, המנהל האמנותי ומנחה התחרות, הפתיע והכריז על המשתתפים כבר הערב במהלך מהדורת הערב של TG1, תוכנית החדשות של רשת הטלוויזיה Rai 1.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

התחרות תחל ב- 1 בפברואר ותכלול שמות גדולים מהדור הישן והחדש. חלקם אף ייצגו את איטליה באירוויזיון בעבר כמו: אמה מרונה, פבריציו מורו, ג'יאני מורנדי, איווה זניקי, מחמוד ומאסימו ראניירי.




אלו הם המתמודדים שנבחרו להשתתף בספטיבל:

אקילה לאורו (Achille Lauro) – ראפר איטלקי שיופיע בפעם הרביעית ברציפות בפסטיבל, לאחר שהשתתף בשלוש המהדורות האחרונות הן כמתמודד והן כאורח. ב- 2019 התחרה עם השיר "Rolls Royce" והגיע למקום השלישי וב- 2020 הגיע למקום השמיני עם השיר "Me ne frego".

אקה סבן (Aka 7even) – לוקה מרזנו (Luca Marzano), המכונה Aka 7even, הוא הזוכה האחרון בפרס השיר האיטלקי הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה של MTV Europe 2021. הוא היה פיינליסט בעונה ה- 20 של "Amici di Maria De Filippi", תוכנית הכשרונות האיטלקית שבה הציג את השירים "Mi manchi" ו-"Loca".

אנה מנה (Ana Mena) – חובבי האירוויזיון חיכו לשמה ברשימת המתמודדים בפסטיבל בנידורם (Benidorm) שישמש השנה כקדם הספרדי. הזמרת הספרדיה אנה מנא רוחאס (Ana Mena Rojas) במקום זאת תנסה להגיע לתחרות האירוויזיון דרך פסטיבל סן רמו לאחר שזכתה לפופולריות רבה באיטליה עם להיטי הקיץ "Una volta ancora", "D'estate non vale" ועוד…

דארגן ד'אמיקו (Dargen D’Amico) – ראפר, כותב שירים, מפיק ותקליטן איטלקי, מייסד חברת תקליטים עצמאית. שיריו עוסקים בנושאים אישיים ואינטימיים.




אמה מרונה (Emma Marrone) – התמודדה לראשונה בסן רמו בשנת 2011, זכתה בסן רמו בשנת 2012 עם השיר "Non è l'inferno", נבחר בבחירה פנימית לייצג את את איטליה באירוויזיון 2014 עם השיר "La mia città" שהגיע למקום ה- 21 – וכעת מנסה את מזלה בתחרות הסן רמו בפעם השלישית.

אליסה (Elisa) – זמרת, יוצרת ומפיקה מוזיקלית. זוכת פסטיבל סן רמו לשנת 2001 עם השיר “Luce (Tramonti a nord-est)”. חוזרת לפסטיבל עשרים ואחת שנים מאוחר יותר עם רזומה מלא בהצלחות ופרסים. 

ג'יאני מורנדי (Gianni Morandi) – מעורב בתעשיית המוזיקה האיטלקית מאז שנות ה- 60. ייצג את איטליה באירוויזיון 1970 עם השיר "Occhi di ragazza" איתו הגיע למקום השמיני. זו תהיה השתתפותו השביעית בסן רמו כשב- 1987 זכה בפסטיבל עם "Si può dare di più" יחד עם אומברטו טוצי (Umberto Tozzi) ואנריקו רוגרי (Enrico Ruggeri). הוא גם הנחה את הפסטיבל בשנים 2011 ו- 2012.




פבריציו מורו (Fabrizio Moro) – זמר-יוצר  המשתתף בפעם השביעית בתחרות, מתוכן זכה בפסטיבל פעמיים: ב- 2007 בקטגוריית ה'צעירים' עם השיר "Pensa" וב- 2018 עם "Non mi avete fatto niente" יחד עם ארמל מטה (Ermal Meta). הגיעו למקום החמישי באירוויזיון 2018 בליסבון.

ג'ובאני טרופי (Giovanni Truppi) – זמר-יוצר המאופיין בז'אנר של מוזיקה קלאסית ואינדי רוק. חמישה אלבומים שלו יצאו לאור, כמו גם שיתופי פעולה עם כמה אמנים איטלקיים מסצנת האינדי כמו כלכותה (Calcutta), ניקולו פאבי (Niccolò Fabi) וברונורי סאס (Brunori Sas).

ג'וסי פררי (Giusy Ferreri) – הזמרת שהתגלתה בתוכנית אקס פקטור איטליה היא אחת האמניות המצליחות ביותר שיצאו מתחרות כישרונות באיטליה. התמודדה בקטגוריית הצעירים של הסן רמו בשנת 2005. לאחר מכן התמודדה בפסטיבל בשנים 2011 (מקום 10), 2014 (מקם 9) ו- 2017 (מקום 20).

הייסנוב והו (Highsnub & Hu) – צמד המורכב מהראפר מישל 'הייסנוב' מטרה (Michele 'Highsnob' Matera) ופדריקה 'הו' פראקוטי (Federica 'Hu' Ferracuti). הייסנוב יופיע לראשונה בסן רמו, כאשר הו השתתפה בשנה שעברה בקטגוריית הצעירים של סן רמו והגיעה לגמר עם השיר "Occhi Niagara". 




אירמה (Irama) – ראפר ששמו המלא הוא פיליפו מריה פנטי (Filippo Maria Fanti). אירמה התמודד לראשונה בפסטיבל סן רמו ב- 2015 בקטגוריית הצעירים, שם היה בין שמונה הזוכים שעלו להתמודד בפסטיבל סן רמו לשנת 2016 שם הגיע למקום שביעי. ב- 2019 התמודד הזמר שוב בסן רמו והגיע שוב למקום שביעי. ב- 2021 שוב התמודד בפסטיבל אך לא היה מסוגל לקחת חלק פעיל בתחרות בשל הימצאותו של חברו לצוות חיובי לנגיף הקורונה, מה שמנע ממנו להופיע בשידור חי. השיר שלו "La genesi del tuo colore" השתתף בכל מקרה, דרך סרטון שהוקלט מראש במהלך החזרות, והגיע למקום החמישי.

איווה זניקי (Iva Zanicchi) – זכתה בפסטיבל סן רמו שלוש פעמים: ב- 1967 עם “Non pensare a me“, ב- 1969 עם “Zingara” וב- 1974 עם “Ciao cara come stai?“. איווה גם ייצגה את איטליה באירוויזיון 1969 עם השיר “Due grosse lacrime bianche“.

לה רפרסנטאטה די ליסטה (La Rappresentante di Lista) – להקת רוק פרוגרסיבי שהוקמה ב- 2011. התמודדו בסן רמו 2021 עם השיר "Amare" שהגיע למקום 11.

לה ויברציוני (Le Vibrazioni) – להקת פופ-רוק שפרצה בשנת 2003. השתתפו בסן רמו שלוש פעמים כשהפעם האחרונה הייתה בשנת 2020 עם השיר “Dov’è“ שהגיע למקום השביעי.

מחמוד ובלאנקו (Mahmood & Blanco) – מחמוד זכה בפסטיבל סן רמו ב- 2019 עם השיר "Soldi" שהגיע באירוויזיון למקום השני. הזמר משתף פעולה עם בלאנקו בן ה- 18 שנחשב לאחד הזמרים המצליחים בשנה האחרונה באיטליה.

מאסימו ראניירי (Massimo Ranieri) – התמודד בסן רמו 7 פעמים וזכה פעם אחת בלבד ב- 1988 עם השיר "Perdere l'amore". הזמר גם יצג את איטליה באירוויזיון פעמיים: ב- 1971 עם השיר "L'amore è un attimo" (מקום 5) וב- 1973 עם "Chi sarà con te" (מקום 13).




מיקלה בראבי (Michele Bravi) – זכה באקס פקטור האיטלקי ב- 2013 והתמודד בפסטיבל סן רמו ב- 2017 עם השיר “Il diario degli errori“ שהגיע למקום הרביעי. מגיע לתחרות לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים בה נהרג אופנוען בן 58. הזמר הגיע להסדר טיעון בבית המשפט בו קיבל שנה וחצי מאסר על תנאי ללא רישום פלילי.

נועמי (Noemi) – תתמודד השנה בפעם השביעית בפסטיבל סן רמו. את המקום הגבוה ביותר בתחרות קטפה הזמרת ב- 2012 עם השיר "Sono solo parole", אז זכתה במקום השלישי.

רטורה ודיטונלאפיאגה (Rettore & Ditonellapiaga) – דונטלה רטורה (Donatella Rettore) היא אחת הזמרת המוכרת שזכתה להצלחה רבה באיטליה בשנות ה- 80. השנה היא תתמודד בפסטיבל בפעם החמישית יחד עם הזמרת הצעירה מרגריטה קרדוצ'י (Margherita Carducci) שמוכרת בכינוי דיטונלאפיאגה.

ארקומי (Rkomi) – הזמר מירקו 'ארקומי' מארטוראנה (Mirko ‘Rkomi’ Martorana) נחשב לאחד הראפרים המצליחים באיטליה בשנים האחרונות. יתמודד לראשונה בפסטיבל סן רמו.

סנג'ובאני (Sangiovanni) – הראפר האיטלקי ג'ובאני פייאטרו דמיאן (Giovanni Pietro Damian), שמוכר בכינוי סאנג'ובאני, זכה במקום השני בתכנית הכשרונות "Amici di Maria De Filippi" ומאז זכה להצלחה רבה. השנה הוכתר שירו “הראפר האיטלקי ג'ובאני פייאטרו דמיאן (Giovanni Pietro Damian), שמוכר בכינוי סאנג'ובאני, זכה במקום השני בתכנית הכשרונות "Amici di Maria De Filippi" ומאז זכה להצלחה רבה. השנה הוכתר שירו “Malibu“ לשיר המושמע ביותר באיטליה באפליקציית הסופטיפי.“ לשיר המושמע ביותר באיטליה באפליקציית הסופטיפי.




תאריכי פסטיבל סן רמו 2022:

1 בפברואר – ערב מופע ראשון.
2 בפברואר – ערב מופע שני.
3 בפברואר – ערב מופע שלישי.
4 בפברואר – ערב מופע רביעי.
5 בפברואר – גמר פסטיבל סן רמו.

איטליה באירוויזיון 2021

להקת מונסקין (Måneskin) יצגה את איטליה באירוויזיון האחרון עם השיר "Zitti e buoni" שזכה במקום הראשון בתחרות. הלהקה נבחרה במסגרת הסן רמו האיטלקי. זו הפעם השלישית שאיטליה זוכה באירוויזיון לאורך 65 שנות קיומה.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 47 של איטליה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים 1964, 1990 ו- 2021.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!