הקדם אירוויזיון של פינלנד, UMK, יערך ב- 26 בפברואר. המתמודדים יחשפו ב- 12 בינואר. השנה התחרות המקומית תהפוך לגרנדיוזית מתמיד.




בשנת 2021 הביא הרוק הפיני את התוצאה השנייה הטובה ביותר של המדינה באירוויזיון בכל הזמנים. לא בכדי שהמדינה הנורדית מתכננת השנה אירוע מושקע מתמיד בתקווה לשחזר את המאורע. ב- 26 בפברואר 2022, אולם הטורקו לוגומו (Turku Logomo) יארח את הקדם אירוויזיון הפיני שמכונה UMK22. השנה יוכרזו שמותיהם של האומנים המשתתפים בתחרות ביום רביעי, 12 בינואר, ושירי התחרות יוצגו מידי יום בזה אחר זה החל מ- 13 בינואר.

במהלך התחרות, הפינים יוכלו להצביע עבור הפייבוריטים שלהם בתחרות ויחד עם חבר שופטים בינלאומי יבחר הנציג הפיני לאירוויזיון 2022, שייערך בטורינו, איטליה במאי הקרוב.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




שלוש מאות ושנים עשר שירים הוגשו ל- UMK22 כבר בחודש בספטמבר, כמות גדולה משמעותית בהשוואה לשנה שעברה. בסך הכול השתתפו למעלה מאלף איש בכתיבת שירים שהוגשו לבחירה. למעשה, על חבר השופטים של UMK, בראשות ראש תחום המוזיקה בחברת YleX, טאפיו הקנן  (Tapio Hakanen) ואנשי מקצוע נוספים בתחום המוזיקה, הוטלה משימה מאתגרת של בחירת שבעה שירים ואמנים בסך הכל לקראת התחרות השנה.

יש לציין כי הרכב האומנים שנבחר לתחרות UMK השנה הוא נרחב יותר מאי פעם. בין המשתתפים שהגישו שירים לתחרות נכללים כוכבי פופ עולים שהצליחו בשירותי הסטרימינג, כישרונות בינלאומיים, אמן המוכר לכלל הפינים, אמן שהופיע בתוכנית מוזיקה ידועה מאוד, אמן פיני אהוב וותיק המוכר משנות השמונים ועד היום, ושמות חדשים הזוכים לשבחים רבים מתעשיית המוזיקה הפינית. נרשמה עלייה חד משמעית במספר להקות הרוק, ויש לצפות לאנרגיה רוקיסטית מחשמלת גם בגמר. "כעת, הצופים יכולים סוף סוף לחוות את ההתרגשות של UMK גם באירוע חי," אומר טאפיו הקנן ((Tapio Hakanen, ראש פאנל UMK.




רשת הטלוויזיה הפינית, YLE, מתכננת לערוך קדם אירוויזיון בלתי נשכח שיארך לילה שלם. האירוע יחל בתחרות עצמה שתשודר בטלוויזיה ובהמשך יתקיים אפטר פארטי יחד עם המתמודדים וקהל חוגגים. מכירת הכרטיסים לאירוע UMK22 החלה ביום שלישי, 16 בנובמבר, בשעה 13:00. מחירי הכרטיסים מתחילים ב- 19.90 אירו (כולל אפטר פארטי), כאשר כרטיסים לאפטר פארטי בלבד עולים 11 אירו.

באפטר פארטי של המופע שיארך בין השעות 23:00 ל-4:00 לפנות בוקר יופיעו דיג'ייאים כגון: DJ Orkidea, Club La Persé, Fiona Timantti and YleX DJs Anne ,Lainto and Renaz.




פינלנד באירוויזיון 2021

הזוכה בקדם אירוויזיון האחרון של פינלנד, בפער ענק משאר המתמודדים, הייתה להקת בליינד צ'אנל (Blind Channel) אשר ייצגה את פינלנד באירוויזיון 2021 עם השיר "Dark Side". הלהקה זכתה בגמר הגדול במקום ה- 6 עם 301 נקודות. הצלחה ראשונה לפינלנד מאז הניצחון באירוויזיון 2006 וההישג השני הכי טוב בכל שנות השתתפותה בתחרות. משדר גמר האירוויזיון זכה לרייטינג גבוה בפינלנד וצפו בו כשני מיליון אזרחים. הסינגל של הלהקה שבר את מספר השמיעות בכל שירותי הסטרימינג וכבש את תחנות הרדיו במדינה.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 55 של פינלנד באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום הראשון בשנת 2006 עם השיר "Hard Rock Hallelujah" בביצוע של להקת המפלצות Lordi.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!