בלעדי: תאגיד השידור החל שבוע שעבר בהאזנה לכ- 130 שירים לקראת בחירת שמונה השירים הסופיים עבור רביעיית הגמר של "אקס פקטור".

תאגיד השידור הישראלי מאשר לאתר האירוויזיון הישראלי EuroMix שעבודת הוועדה החלה. בשבוע שעבר החלו חברי הוועדה להאזין לכ- 130 השירים שהוגשו עד ל- 17 באוקטובר עבור מתמודדי הגמר של "אקס פקטור לאירוויזיון". השנה, לעומת שנים קודמות, החליט התאגיד שלא לחשוף מיהם חברי הוועדה כדי למנוע מהיוצרים להפעיל לחצים על חברי הוועדה כדי שיקדמו את שירם בתחרות.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




השירים נבחנים על ידי וועדה מקצועית שכוללת שישה חברים ובהם מנהל תחנות המוזיקה-רדיו של התאגיד, שלושה נציגי רדיו, נציג טלוויזיה ונציג מטעם רשת 13.

בתאגיד לא מציבים דד-ליין לבחירת השירים והליך ההאזנה של השירים עשוי ככל הנראה להסתיים בשבועיים-שלושה הקרובים – אז יקבלו היוצרים שהתקבלו הודעה על החלטת הוועדה. עם קבלת ההחלטה יוכלו היוצרים הנבחרים להכין גרסה חדשה ומותאמת לרביעיית מתמודדי הגמר. כזכור, היוצרים הוזמנו לצפות בחצי הגמר שכבר צולם, שם הם גילו מי נבחר לרביעיית הגמר ולכן יכלו לשלוח שיר מותאם לאחד הזמרים הנבחרים.




כיצד מתנהל הליך הבחירה של השיר הישראלי?

את השירים ניתן היה להגיש בשני מסלולים: מסלול כללי במסגרתו יוגשו שירים שלא נכתבו עבור זמר מסויים, או מסלול אמן במסגרתו יוגשו שירים לזמר ספציפי. במידה ולא תמצא הוועדה שירים מתאימים לאמנים המתמודדים, תוכל הוועדה להחליט על פרסום קול קורא נוסף, פנייה יזומה ליוצרים מסויימים, בחירת שיר מוכר שפורסם בפומבי לאחר 1 בספטמבר או בחירת שירים מתוך שירים שהוגשו לתאגיד בשלוש השנים הקודמות (עבור אירוויזיון 2019-2021).

בכאן 11 מתכננים לערוך מעין תחרות טלוויזיונית מקדימה בה יבצע כל מתמודד שעלה לרביעיית הגמר שני שירים מקוריים שתבחר עבורו הוועדה. מתוך שני השירים, יעפיל שיר אחד לכל אמן לשלב הגמר של התכנית שיבחר על ידי קהל הצופים וצוות שופטים. בשלב הגמר, שישודר הפעם ברשת 13, יבצע כל פיינליסט את השיר שהעפיל לגמר, כך שיתמודדו בגמר ארבעה שירים שיבוצעו על ידי ארבעה מתמודדים – כשהשיר והמתמודד הזוכה יזכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022. השיר הזוכה ייבחר בשילוב של הצבעת שופטים והצבעת הצופים.




אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 44 של ישראל באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום ראשון בשנים: 1978, 1979, 1998 ו- 2018. זכייתה האחרונה של ישראל הושגה בזכות ביצועה של נטע ברזילי לשיר "Toy" באירוויזיון 2018. באירוויזיון האחרון הגיעה ישראל למקום 17 בעזרת השתתפותה של עדן אלנה שביצעה את השיר "Set Me Free".

 

 בנו הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    פרסומת: מחפשים צלם חינה? LaVie Photography הם הטובים ביותר!