מונטנגרו תפרסם את הליך בחירת השיר בשבוע הבא. האם יחודש הקדם המונטנגרי, לראשונה מאז 2019? נזכרים בימים תוססים של קדם זה.




כפי שפרסמנו לאחרונה, מונטנגרו שבה להתחרות באירוויזיון 2022 שיתקיים בטורינו בשנה הבאה, לאחר שנתיים של פרישה. כעת, רשת הטלוויזיה והרדיו המונטנגרית (RTCG) פרסמה כי בשבוע הבא יושק הליך בחירת השיר המונטנגרי לתחרות האירוויזיון הקרובה. 

עפ"י הצהרת RTCG, עד סוף השבוע הבא יפורסם הליך בחירת השיר המונטנגרי. יש לציין כי טרם פורסם האם מדובר בקדם פתוח (שנקרא Montevizija), כפי שננהג בשנתיים האחרונות להשתתפותה בתחרות, 2018 ו-2019, או בבחירה פנימית בה נעשה שימוש בין השנים 2009 ועד 2017.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו

נספר עבור קוראינו, כי בשנים בהן מונטנגרו התחרתה יחד עם סרביה (2004-2006) תחת דגל סרביה ומונטנגרו, מונטנגרו השתמשה ב- Montevizija כחצי הגמר של הקדם של המדינה המאוחדת. חצי הגמר השני היה הביאוויזיה (Beovizija) הקדם הסרבי, ואילו הגמר המאוחד של שתי המדינות בשלוש שנים אלו נקרא האירוופסמה (Evropesma).

כך למשל נבחר ההרכב המונטנגרי נו ניים (No Name) לייצג את המדינה המאוחדת בשנת 2005 עם השיר "Zauvijek Moja" (בתרגום: "לנצח שלי"). לטובת קוראינו, נספר כי הרכב זה נבחר לייצג את סרביה ומונטנגרו גם בשנת 2006, בקדם בלתי נשכח ומעורר מחלוקת. בקדם זה, חברי השיפוט המונטנגרי איפסו במכוון את המתחרים הסרבים לזכייה, דבר שגרר תגובות זועמות במהלך הערב מהקהל הסרבי הזועם. עם זכייתם וכאשר עלו לבצע את הרפרייז, חברי הרכב No Name ירדו מהבמה מאימת הקהל המקומי (הגמר נערך בבלגרד) שקרא להם "גנבים", ולביצוע הרפרייז עלו להופיע חברי ההרכב הסרבי פלמינגוסי (Flamingosi) שסיימו במקום השני. אחרי הקדם רשויות השידור הסרבית והמונטנגרית לא הגיעו להסכמה על פורמט מתוקן לבחירת הנציג, דבר שגרר את פרישת סרביה ומונטנגרו מאירוויזיון 2006. ניתן לצפות בקדם בלתי נשכח זה מטה.



 

בסופו של דבר, מונטנגרו קיבלה את עצמאותה במאי 2006, והחלה להשתתף בתחרות האירוויזיון כמדינה עצמאית ב- 2007. נציין כי משתתפים רבים שהתחרו בחצי הגמר המונטנגרי כאשר מונטנגרו התחרתה תחת סרביה ומונטנגרו, זכו לייצגה לאחר קבלת עצמאותה. ביניהם הזמרים סטפן פאדי (Stefan Faddy) וסטפן פיליפוביץ' (Stefan Filipovic) שייצגו את מונטנגרו בשנים 2007 ו-2008 בהתאמה, ואף הזמרת אנדראה דמירוביץ' (Andrea Demirovic) שייצגה את המדינה ב-2009. אנדראה ניסתה אף לייצג את מונטנגרו בשנת 2019, אך סיימה בקדם במקום השלישי (מתוך חמישה מתמודדים). האם נזכה לשובו של הקדם המונטנגרי כבר השנה? נדע זאת עד סוף השבוע הבא…




מונטנגרו באירוויזיון

הופעתה האחרונה של מונטנגרו הייתה בתל אביב ב- 2019 כאשר הלהקה די מול (D MOL) ביצעה את השיר "Heaven" (בעברית: "גן עדן"), עמו סיימה במקום ה- 16 בחצי הגמר הראשון עם 46 נקודות.

אירוויזיון 2022: זו תהיה ההשתתפות ה- 12 של מונטנגרו בתחרות, אשר השתתפה לראשונה בשנת 2007 כמדינה עצמאית. המיקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה בתחרות האירוויזיון הוא המקום ה- 13 בגמר אירוויזיון 2015 יחד עם השיר "Adio" שבוצע על ידי קנז (Knez).




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!