האם בריטניה קרובה לפרישה מתחרות האירוויזיון? בעוד שישראל מתנערת בשנים האחרונות מתדמית "כולם נגדנו" נדמה שהפעם בריטניה בטוחה שכל אירופה נגדה.




בשנים האחרונות מתפרסמות ידיעות ושמועות על כך שהבריטים, או יותר נכון הציבור בבריטניה, בטוח שאירופה מתנקמת בו בגלל היציאה מהאיחוד האירופאי. כעת הדבר מקבל אישור רשמי מהצהובון הבריטי "Mail on Sunday". העיתון טוען שחברות התקליטים בבריטניה מסרבות לשלוח זמרים מטעמם לתחרות האירוויזיון בגלל טענות להטייה בהצבעות הקהל ולכן רשת הטלוויזיה הבריטית, BBC, תתקשה למצוא נציג ראוי לאירוויזיון 2022.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




קצת רקע

 לפני אירוויזיון 1999 בריטניה הייתה מעצמת אירוויזיון. כל כך מעצמה שמלבד חמישה זכיות וחמש עשרה פעמים במקום השני, הם סיימו פעמיים בלבד מחוץ לעשירייה הפותחת. מאז שינוי חוקי התחרות והכנסת הצבעת הקהל, הבריטים נכשלים פעם אחר פעם, ומלבד שתי הצלחות בעשור הקודם – הם סיימו תמיד בתחתית הטבלה, כולל חמש פעמים במקום האחרון.

דעות קדומות על זמרים בריטים

נדגיש שכשלונותיה של בריטניה החלו שנים לפני שבריטניה הגתה את רעיון ה'ברקזיט' (הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי) ב- 2017. אך אחת מהחברות שהחליטו להחרים את תחרות האירוויזיון היא חברת התקליטים הענקית BMG שהשקיעה בשנה שעברה 25,000 ליש"ט כדי לממן את ההופעה של ג'ון ניומן (John Newman), שלבסוף סיים במקום האחרון עם 0 נקודות.

לטענת העיתון, ראשי חברות התקליטים מאמינים שמדינות אירופה הן בעלי דעות קדומות על זמרים בריטים ולכן הם לא ישלחו נציגים מטעמם לתחרות הקרובה. הדבר עלול לגרום לרשות השידור הבריטית BBC לממן מכיסם בשנה הבאה את כל ההוצאות על התחרות. הצהובון טוען שאפילו פול מקרטני, זמר בריטי מוכר ואהוב בעולם, לא יצליח באירוויזיון בגלל שכל העולם נגדם.




כל אירופה נגד הבריטים?

נראה שהבריטים מסרבים בתוקף לקחת אחריות על כישלונותיהם. אם השירים היו טובים או לא, זה עניין של טעם אישי, אבל אין ספק שמשהו לא עובד עבור הנציגים הבריטים אם אירופה לא מצביעה להם יותר. הבריטים מזכירים באופיים את הציבור הישראלי: לפני אירוויזיון 2015 צופי האירוויזיון בארץ היו בטוחים שישראל נכשלת בתחרות כי כל העולם נגדנו. הפלא ופלא, ברגע שישראל התחילה להשקיע בתחרות והבינה אותה לעומק זה השתלם עד לכדי זכייה באירוויזיון 2018.

ככה גם צריכה לעשות בריטניה – ברגע שהם ישנו גישה לתחרות הם יחזרו לימי ההצלחה הגדולים. עד אז, אפשר לשכוח מפסגת הטבלה.




בריטניה באירוויזיון 2021

את בריטניה ייצג באירוויזיון 2021 הזמר ג'יימס ניומן (James Newman) שביצע את השיר "Embers". השיר הגיע למקום האחרון בתחרות כשזכה ל- 0 נקודות גם מהשפטים וגם מקהל הצופים. זו הפעם החמישית שבריטניה זוכה במקום האחרון והפעם השניה שהיא מסיימת את התחרות עם 0 נקודות – מאורע נדיר לכשעצמו.

אירוויזיון 2022: לבריטניה היסטוריה ארוכה מאוד עם התחרות. ההשתתפות הראשונה הייתה כבר ב- 1957, והשנה זו תהיה ההשתתפות ה- 64 של בריטניה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא כמובן המקום הראשון בו זכו 5 פעמים. הזכייה האחרונה הייתה בשנת 1997.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!