האם גם השנה יעשה שימוש בקולות ליווי מוקלטים במהלך ביצוע השירים באירוויזיון? לפי רשות השידור האיסלנדית, כנראה שכן…




קצת רקע: תקנון וחוקי האירוויזיון לא אישרו בעבר שימוש בקולות ליווי מוקלטים אלא נדרשה שירה חיה במהלך ביצוע השירים בתחרות. לאור מגפת הקורונה והרצון לשמור על ריחוק חברתי, אושר הדבר לראשונה באירוויזיון 2021, מתוך מטרה לצמצם את גודל המשלחות ולצמצם בעלויות בתקופה כלכלית בעייתית.

הכללים מחייבים את האומן שעל הבמה לשיר בלייב אך כל מה שמסביב יכול להיות מוקלט – החל מקולות ליווי של זמרים ועד אפקטים קוליים כחלק מהשיר. הדבר נועד לשמש כתוספת ולא תחליף לשירה בלייב של הזמר על הבמה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




בשנה שעברה הודיע איגוד השידור האירופי שהשינוי המשמעותי ישמש רק עבור האירוויזיון 2021 ולאחר מכן תיבדק השפעתו על התחרות. לקראת אירוויזיון 2022 יוחלט האם לשמר את השינוי.

השימוש בקולות מוקלטים נעשה לראשונה בתחרות המלודיפסטיבלן, קדם האירוויזיון השוודי, ונתן השראה ליישום הדבר גם בתחרות האירוויזיון עצמה. כעת, עם פרסום הקריאה של רשת הטלוויזיה האיסלנדית לשלוח שירים לתחרות הקדם אירוויזיון המקומית, חשפה רשת הטלוויזיה של איסלנד שבין חוקי תחרות האירוויזיון ניתן לעשות שימוש בקולות ליווי.

איגוד השידור האירופאי טרם אישר את הדבר אך לאור המצב הנוכחי בעולם יש להניח שגם השנה ישתמשו בקולות מוקלטים. נמשיך לעדכן!




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!