רשת הטלוויזיה הבוסנית, BHRT, הודיעה שככל הנראה לא תוכל להשתתף באירוויזיון 2022. זו השנה השישית ברציפות בה המדינה הבלקנית לא תשתתף בתחרות.




רשת הטלוויזיה של בוסניה והרצגובינה, BHRT, מאשרת שככל הנראה לא תוכל לחזור להתמודד בתחרות האירוויזיון השנה אלא אם כן יפתר נושא המימון. המדינה הבלקנית אולצה לפרוש מהתחרות מאז 2016 בעקבות חובות של רשת הטלוויזיה המקומית כלפי איגוד השידור האירופי וחוסר היכולת לממן את ההתמודדות בתחרות. נציגי BHRT מודיעים כעת שנושא המימון והחוב לא נפתר ועל כן איגוד השידור האירופי כלל לא מאפשר לא מאפשר את חזרתם. רשת הטלוויזיה ממומנת על ידי אגרות, אשר משולמת על ידי צופיהם, שאינן מספיקות לכיסוי הוצאות המימון של רשת הטלוויזיה. בשנת 2019 רשמה רשת הטלוויזיה הפסד של 2.8 מיליון יורו.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ברשת הטלוויזיה הבוסנית מדגישים שחזרתה של בוסניה והרצגובינה לתחרות תתאפשר רק בעזרת שיתוף פעולה עם גורמים אחרים. בוסניה השתתפה לאחרונה באירוויזיון 2016 יחד עם השיר "Ljubav Je" בביצוע של דין (Deen) יחד עם דלאל (Dalal), אנה רוצ'נר (Ana Rucner) וג'אלה (Jala). השתתפות זו התאפשרה בעזרת מימון של Tempo Production Music אשר שיתפו פעולה עם ארגונים נוספים. השתתפותם האחרונה הגיעה לאחר שב- 2013 פרשה המדינה מהתחרות בעקבות המצב הכלכלי של רשת הטלוויזיה.

בוסניה הרצגובינה באירוויזיון

בוסניה והרצגובינה השתתפה לראשונה בתחרות בשנת 1993, ומאז השתתפה בתחרות 19 פעמים. המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה המדינה הוא המקום השלישי, בשנת 2006, עם השיר "Lejla" בביצוע של Hari Mata Hari. בשנת 2013 נקלעה רשת הטלוויזיה BHRT למשבר כלכלי ובשל כך לא השתתפה המדינה הבלקנית בין השנים 2013-2015. בשנת 2016 חזרה בוסניה להשתתף בתחרות במימון פרטי, אך לראשונה השיר הבוסני כלל לא עלה לגמר. משנת 2017 ועד היום בוסניה והרצגובינה לא מתמודדת בתחרות.

 




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!