סערה ברשת בעקבות צילומים של הסולן האיטלקי, שזכה באירוויזיון כחלק מלהקת מונסקין, שנראה עושה שימוש בסמים במהלך משדר אירוויזיון 2021. הלהקה מכחישה. האם הזכייה תיפסל?




איטליה אמנם זכתה במקום הראשון אך האם איגוד השידור האירופי יפסול את זכייתה? ביממה האחרונה התגברו האשמות נגד סולן להקת מונסקין (Måneskin), דמיאנו דייוויד (Damiano David), על כך שעשה שימוש במהלך שלב ההצבעה בסמים אסורים. זאת לאחר שהמצלמה קלטה את חבר הלהקה רוכן לעבר השולחן בתנועה חשודה. האשמות אלה, שעלו כבר במסיבת העיתונאים שהתקיימה כחצי שעה לאחר הזכייה, הוכחשו על ידי חברי הלהקה. סולן הלהקה אף הוסיף כי הם מעולם לא עשו שימוש בשמים.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




"אני לגמרי נגד סמים", אמר דמיאנו דייוויד, "מעולם לא עשיתי בהם שימוש ובוודאי שלא אתחיל בשידור חי מול כל אירופה כשמצלמה מכוונת אליי. אני מטומטם, אבל לא עד כדי כך…"

איגוד השידור האירופי (EBU) שחרר הודעה רשמית אמש בה נכתב: "אנו מודעים לספקולציות השונות סביב קטע הוידאו של הזוכים האיטלקיים במהלך ההצבעה. הלהקה הכחישה בתוקף את ההאשמות על שימוש בסמים והזמר יעבור בדיקת סמים מרצון כשיגיע חזרה לאיטליה. נדגיש שהלהקה ביקשה לערוך בדיקת סמים כבר אמש אך איגוד השידור האירופי לא יכול היה לארגן זאת באופן מידי. הלהקה, מנהליה וראש המשלחת עדכנו אותנו שלא נעשה שימוש בסמים בגרין רום והסבירו שזכוכית נשברה תחת השולחן כשהסולן ניסה להרימה. איגוד השידור האירופי יכול לאשר שאכן נמצאו שברי זכוכית באזור השולחן. אנחנו עדיין בוחנים את הצילומים בקפידה ונעדכן עם מידע נוסף בבוא העת".

נדגיש שאיגוד השידור האירופי לא העלה אפשרות לפסילת הזכייה בשלב זה למרות שעל פי חוקי התחרות אין לעשות שימוש בסמים במתחם האירוויזיון.




רשת הטלוויזיה האיטלקית, RAI, הביעה תמיכה בלהקה סביב הפרשייה. סוכנות החדשות האיטלקית, ANSA, מדווחת שרשת הטלוויזיה האיטלקית "מופתעת" מהשערורייה שנוצרה סביב להקת מונסקין. שערורייה שלטענתם היא "אבסורדית" לגמריי. רשת הטלוויזיה מוסרת שהיא חשה סיפוק מהניצחון הגדול והחד משמעי של הלהקה ברוטרדם שזוכה לתמיכה מלאה מרשת הטלוויזיה.

נזכיר שהלהקה מונסקין (Måneskin) עשתה את הבלתי יאמן והביאה לאיטליה זכייה שלישית כשהפעם האחרונה בה זכתה איטליה בתחרות הייתה בשנת 1990 – לפני 31 שנים. Måneskin זכו עם השיר "Zitti E Buoni" ב- 524 נקודות בסך הכל. 318 נקודות ניתנו ללהקה על ידי קהל הצופים בבית ו- 206 נקודות ניתנו על ידי צוות השופטים. הטלוויזיה האיטלקית, RAI, היא זו שתארח את האירוויזיון הבא באחת מערי איטליה.




 

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!




    מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!