מלודיפסטיבלן 2021: חצי הגמר הראשון של קדם האירוויזיון השוודי יתקיים בשבת הקרובה, אך התחרות הגדולה והאהובה עברה שינויים מהותיים בשל מגפת הקורונה. למה לצפות?

אם אתם אוהבים את האירוויזיון – אז המלודיפסטיבלן הוא כמו אירוויזיון נוסף בשנה ואולי אפילו טוב יותר!!! הקיטש, הנוצצים, הזוהר, הפירוטכניקה, הדרמה… !!! כל מה שיש באירוויזיון – אבל בצורה מוגזמת אפילו יותר!!! המלודיפסטיבלן היא תחרות מוסיקה בשוודיה המשודרת מאז 1959 ובעזרתה נבחר השיר השוודי לאירוויזיון, אבל יש בתחרות הזו משהו גדול יותר מכל "קדם אירוויזיון" אחר. המטרה של התחרות הזו היא לא רק לייצג את ממלכת שוודיה הקסומה, אלא הכבוד לנצח באירוע הענק הזה או אפילו להשתמש באירוע הזה כדי לקדם אלבום חדש, סיבוב הופעות או הופעת טלוויזיה רק בזכות ההשתתפות בתחרות. לפחות 40% מהשירים המתמודדים נכנסים למצעד הפזמונים השוודי ואף כובשים את הצמרת.

מדובר באחת התכניות הנצפות ביותר בשוודיה הזוכה למעל 40% רייטינג מידי שנה.




לעדכונים נוספים ושליחת חדשות – היכנסו לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם שלנו

ולמרות זאת, מגפת הקורונה לא פסחה גם על התחרות השוודית הותיקה. המלודיפסטיבלן השנה יראה שונה לגמרי ממה שאנחנו רגילים לראות מידי שנה:

  • אם גמר המלודיפסטיבלן נערך מידי שנה מול קהל חי של עשרות אלפי אנשים – השנה לא יהיה קהל נוכח באולם התחרות כחלק ממגבלות הריחוק החברתי בשוודיה כדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה.
  • חצאי הגמר והגמר הגדול יערכו כולם מבירת שוודיה, שטוקהולם. זאת למרות שבדרך כלל נודדת התחרות בכל רחבי שוודיה כך שכל חצי גמר וגמר נערכים בעיר אחרת.
  • השנה, בניגוד לשנים קודמות, יוכלו להופיע על הבמה עד שישה משתתפים (זמרים, נגנים ורקדנים) בזמן שבשנים קודמות המגבלה הייתה עד 8 משתתפים.
  • כל המבצעים שיעמדו על הבמה יתבקשו לשמור על מרחק של 1.5 מטר זה מזה. כדי לוודא שהמרחק הדרוש נשמר כל משתתף ישא סנסור חשמלי שיצפצף במידה והמשתתפים יתקרבו זה לזה יתר על המידה.
  • יוצרי השירים לא יוכלו להגיע לאולם להשתתף בחגיגה. לרוב, יוצרי השירים מלווים את הזמרים ונוכחים באולם אך השנה בשל הרצון להמעיט בכמות האנשים באולם יאלצו היוצרים לצפות במופע בביתם.
  • במידה ואחד המשתתפים ימצא חיובי לקורונה ביום המופע, יעשה שימוש באחד מצילומי החזרות במהלך המשדר החי. במידה ואחד המשתתפים ימצא חיובי לפני החזרות אך יוכל להופיע בערב המופע, במהלך החזרות יעשה שימוש בזמר מחליף (חזרת Stand-In) ואילו הזמר יעלה להופיע ביום המופע.




חצי הגמר הראשון של המלודיפסטיבלן צפוי להתקיים ב- 6 בפברואר והגמר הגדול יתקיים ב- 13 במרץ. בין 28 המתמודדים השנה במלודיפסטיבלן ניתן למצוא זמרים שהתמודדו בעבר באירוויזיון כמו: שרלוט פרלי (Charlotte Perrelli), אריק סעדה (Eric Saade), להקת Arvingarna, יסיקה אנדרסון (Jessica Andersson) ולהקת The Mamas. עוד ניתן למצוא בתחרות מתמודדים ידועים רבים שחוזרים לתחרות השוודית לאחר שניסו את מזלם בשנים קודמות.

השנה יציין המלודיפסטיבלן 20 שנים מאז הפך לאירוע גדול הכולל שישה מופעים. מארגני התחרות יציינו זאת במהלך המשדרים ויציגו את כברת הדרך שעברה התחרות לאורך השנים. את האירוע ינחה מפיק האירוויזיון והמלודיפסטיבלן הידוע, כריסטר ביורקמן (Christer Björkman), יחד עם מנחים אשר יתחלפו בכל משדר.

זו תהיה ההשתתפות ה- 60 של שוודיה באירוויזיון כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיעה עד היום הוא המקום הראשון בשנים: 1974, 1984, 1991, 1999, 2012 ו- 2015. הזכייה השוודית האחרונה התרחשה בשנת 2015 עם השיר "Heroes" בביצוע של מונס זלמרלוב (Måns Zelmerlöw).



הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר


    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!