הפקת אירוויזיון 2021 מבקשת להחליט לגבי נוכחות קהל בתחרות רק באמצע חודש אפריל. בעבר הודיעו שהחלטה לגבי הפורמט בו תיערך התחרות תתקבל בתחילת חודש פברואר.

שאלות רבות עולות לגבי הפורמט בו תתקיים תחרות האירוויזיון בחודש מאי 2021. האם יהיה קהל? האם כל המשלחות תגענה לרוטרדם? הפורמט לפיו תתקיים תחרות האירוויזיון לשנת 2021 תוכנן להיקבע בשבועות הקרובים. איגוד השידור האירופי הבטיח שתתקיים השנה תחרות אירוויזיון רגילה ככל האפשר, לאחר שנאלצו לבטל את התחרות בשנה שעברה עקב מגפת הקורונה. הוצגו ארבעה מתכונות שונות לתחרות ונקבע שהחלטה לגבי המתכונת המתאימה לאירוויזיון תקבע בתחילת חודש פברואר. כעת, שוקלים לדחות את ההחלטה לאמצע חודש אפריל.




רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שקורה בעולם האירוויזיון?
זה בדיוק הזמן להתחיל לעקוב אחרינו גם באינסטגרם! לחצו כאן!

אפשרות ראשונה: אירוויזיון במתכונת רגילה

האפשרות הראשונה מציגה את האירוויזיון במתכונת שאנו מכירים ואוהבים. התחרות תתרחש ב- Rotterdam Ahoy ותכלול את שלושת חצאי הגמר והחזרות הנלוות במתכונת הרגילה. באולם ישבו אוהדים וחברי משלחות שיגיעו לרוטרדם מכל רחבי אירופה כדי לצפות במופע. כל הפעילויות הקשורות לתחרות כמו ה- Eurovillage וה- Euroclub יתקיימו כסדרם. באיגוד השידור האירופי מדגישים כי "קיום אפשרות זו תלויה בעיקר במציאת חיסון לנגיף הקורונה ונתינתו לשוהים ברוטרדם".

אפשרות שניה: אירוויזיון עם ריחוק חברתי

תחת אפשרות זו יתקיימו כל שלושת חצאי הגמר והחזרות אך תחת מגבלה של ריחוק חברתי. כלומר, הצופים בקהל יאלצו לשבת/לעמוד במקומות מסומנים במרחק של 1.5 מטר זה מזה לאורך כל המופע. ב- EBU מודעים לכך שאפשרות זו תדרוש סידור מחדש של צורת ההושבה באולם ולכן כמות הקהל באולם תפחת בצורה משמעותית. כזכור, הכרטיסים הרבים שנמכרו עבור אירוויזיון 2020 תקפים גם לאירוויזיון הבא, ולכן במידה ואפשרות זו תצא לפועל, מתכוונים ב- EBU לערוך הגרלה בין האוהדים הרבים שכבר רכשו כרטיס לתחרות. אלה שלא יזכה להגיע לרוטרדם השנה יקבלו החזר כספי מלא.
בנוסף, אפשרות זו תקטין גם את גודלן של המשלחות וכמובן את כמות אמצעי התקשורת שיוכלו להגיע לסקר את האירוע. פעילויות הקשורות בתחרות כמו ה- Eurovillge וה- Euroclub יצומצו משמעותית. נדגיש כי אפשרות זו תואמת את ההגבלות הקיימות של ממשלת הולנד נכון לרגע זה בכל הקשור להופעות חיות.

אפשרות שלישית: אירוויזיון תחת מגבלות תנועה

האפשרות השלישית לוקחת בחשבון מצב בו משלחות מסויימות עשויות להיות תחת מגבלות או הסגר ולכן לא תוכלנה להגיע לרוטרדם.
תחרות האירוויזיון תצא לפועל מרוטרדם שבהולנד, תחת מגבלת ריחוק חברתי ומרחק בקהל של 1.5 מטר, כפי שהוצג באפשרות השניה. יחד עם זאת, במידה ומשלחות מסויימות לא תוכלנה להגיע לרוטרדם, תינתן האפשרות להתמודד בתחרות כאשר המשלחת תוכל לבצע את השיר, בהקלטה מראש, מתוך המדינה של המשלחת. יתר המופע יתקיים ברוטרדם בשידור חי.

אפשרות רביעית: אירוויזיון תחת סגר

מדובר באפשרות הבעייתית ביותר עבור הפקת האירוויזיון ואיגוד השידור האירופי. במידה והולנד תכנס שוב להסגר בתקופת האירוויזיון, התחרות תתקיים ללא קהל וללא פעילויות ברוטרדם. כל נציגי המדינות המתמודדות ישארו בביתם כאשר הנציגים יאלצו לשלוח הופעה חיה מוקלטת של שירן אשר תוצג בתחרות. חלקי ההנחייה יתקיימו ב- Rotterdam Ahoy – אך ללא קהל.
אפשרות זו זהה למגבלות בהן תתקיים השנה תחרות אירוויזיון הילדים (Junior Eurovision) בפולין.




איגוד השידור האירופי הודיעה שהחלטה תתקבל בשבועות הראשונים של פברואר, אך סיטסה באקר (Sietse Bakker), מפיק אירוויזיון 2021, אמר שהוא חושב שצריך לדחות את קבלת ההחלטה לגבי קהל בתחרות עד לאמצע אפריל: "בואו נדחה החלטות לגבי הקהל עד כמה שאפשר", הוא אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה הגרמני RTL.

אירוויזיון 2021 – תאריך

איגוד השידור האירופי הכריז כבר בחודש יוני על תאריכי התחרות הבאה: חצי הגמר הראשון יתקיים ב- 18 במאי, חצי הגמר השני יתקיים ב- 20 במאי והגמר הגדול יתקיים ב- 22 במאי. כל האירועים יתקיימו ב- Ahoy Arena שבעיר רוטרדם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!