"אנו מבינים שאולם מלא באירוויזיון 2021 נראה כמו חלום רחוק", אמר מפיק התחרות. יחד עם זאת, בהפקת התחרות נערכים לכל תרחיש אפשרי כדי להבטיח את קיום התחרות למרות התפשטות הקורונה באירופה.

"החלטה לגבי הפורמט בו תתקיים תחרות אירוויזיון 2021 תתקבל בתחילת חודש פברואר", אמר מפיק האירוויזיון, סיטסה באקר (Sietse Bakker), בראיון לאתר החדשות ההולנדי nu.nl והוסיף: "אך גם אז נשתדל להגיב למצב המשתנה". באקר מציין שבשלב זה הם בוחנים את הקריטריונים עבור כל אחת מהאפשרויות השונות שהציג איגוד השידור האירופי.

נזכיר שבחודש ספטמבר הציג האיגוד 4 פורמטים שונים שלפיהם תוכל להתקיים בתחרות הקרובה. הפומרטים השונים הם: אירוויזיון במתכונת רגילה, אירוויזיון עם קהל מצומצם, אירוויזיון תחת מגבלות תנועה כשחלק מהמשלחות לא תוכלנה להגיע לרוטרדם, והאפשרות האחרונה – אירוויזיון ללא קהל בו כל המשלחות תשארנה בארצן ותשלחנה הקלטות של ביצוע השיר שישודרו במהלך התחרות.




רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שקורה בעולם האירוויזיון?
זה בדיוק הזמן להתחיל לעקוב אחרינו גם באינסטגרם! לחצו כאן!

41 מדינות אמורות להתמודד בתחרות הקרובה שתתקיים ברוטרדם שבהולנד והפקת האירוויזיון משתדלת להתארגן לקראתה בהתאם למציאות. "רק לאחרונה הוחמר הסגר במדינה בעקבות התחלואה הגבוהה. אני מקווה שהפעם תהיה התמדה בקרב הציבור כדי שנוכל לקיים את התחרות במתכונת רגילה ככל האפשר באביב", אמר מפיק התחרות.

רק לפני כשלושה שבועות נחצה בהולנד שיא חדש בו נרשמו מעל 13,000 נדבקים ביום (נזכיר שבהולנד כ- 17 מיליון תושבים). בימים האחרונים נרשמים כ- 6,000 נדבקים מידי יום. במדינה המארחת החלו במתן חיסונים לאוכלוסייה שמעל גיל 60, אך על פי לוח הזמנים של משרד הבריאות ההולנדי, חיסונים לאוכלוסייה שבגילאי 18 עד 60 תחל רק בחודש מאי. למרות זאת, באקר לא ממהר לפסול מצב שבו אולם האירוויזיון יהיה מלא. "האסטרטגיה היא להגן על האוכלוסייה המבוגרת ועל החלשים ואנו עושים זאת בעזרת החיסונים. יתכן שנוכל לבצע בדיקות מהירות בכניסה לאולם התחרות".




סיטסה באקר לא מכוון לתרחיש הגרוע ביותר כדי לא לחוש לאחר מכן החמצה משום שניתן היה לעשות דברים אחרת. ועדיין, אפשרות שבה זמרים לא יוכלו להגיע להולנד עשויה להתרחש ובמצב כזה תצרכנה המדינות הללו להפגין יצירתיות ולשלוח הופעה מוקלטת שתהיה זהה ברמת הביצוע והצילום ליתר ההופעות. "יש לנו כללים נוקשים לגבי זה: כל מדינה תקבל שעה לצילום הביצוע בו יבצע הזמר המתמודד את שירו באולפן טלוויזיה ללא קהל".

אירוויזיון 2021 – תאריך

איגוד השידור האירופי הכריז כבר בחודש יוני על תאריכי התחרות הבאה: חצי הגמר הראשון יתקיים ב- 18 במאי, חצי הגמר השני יתקיים ב- 20 במאי והגמר הגדול יתקיים ב- 22 במאי. כל האירועים יתקיימו ב- Ahoy Arena שבעיר רוטרדם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!