צרפת: הכירו את 12 המתמודדים והאזינו לשירים שיתמודדו בקדם אירוויזיון הצרפתי לקראת אירוויזיון 2021

רשת הטלוויזיה הצרפתית חשפה בהופעת טרום בכורה את 12 המתמודדים שישתתפו בתחרות המקומית שבעזרתה יבחר השיר הצרפתי לאירוויזיון 2021. זוהי הזדמנות להכיר את השירים המתמודדים ב- "Eurovision France, c’est vous qui décidez" ("אירוויזון צרפת – אתם אלו שקובעים") אשר צפוי להתקיים לקראת סוף חודש ינואר.




עקבו אחרינו גם בדף האינסטגרם שלנו – את זה לא כדאי לכם לפספס!

אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה הצרפתית, France.tv, מציע לכם להאזין באופן בלעדי לשירים של 12 המתמודדים לייצג את צרפת בתחרות הזמר של האירוויזיון 2021 שתערך ברוטרדם. החל מה- 16 בדצמבר ועד ה- 2 בפברואר תוכלו להכיר מקרוב את המתמודדים בעזרת משדר מיוחד שישודר בערוץ France2 בו יוצג מתמודד אחר בכל ערב בכל ערב. התכנית תכלול ראיון עם כל מועמד + הופעת הבמה שלהם. במהלך התוכנית "Eurovision France, c’est vous qui décidez" שינחו אותו סטפן ברן (Stéphane Bern) ולורנס בוקוליני (Laurence Boccolini), יקבע בשילוב של 50/50 (צופים ופאנל שמורכב מ- 10 שופטים) הנציג של צרפת לאירוויזיון 2021.

 

21 Juin Le Duo – « Peux-tu me dire? »

הצמד 21 Juin Le Duo בא מהעיר La Clusaz שבמחוז Savoie. הצמד מורכב מג'וליאן (Julien) ומנון (Manon), בני 39 ו- 31 בהתאמה. הצמד נפגש לפני 5 שנים ב- 21 ביוני לגדות אגם אנסי ומשם התחיל סיפור האהבה שלהם. ג'וליאן עבד בתחום הכספים ב- La Défense ומנון הייתה רגילה לשיר מבעד חלון פתוח בתקווה להתפרסם יום אחד… ביחד הם החליטו לשנות את חייהם. הם התמקמו בהרי האלפים כדי לכתוב, להלחין ולהופיע יחד (ניתן היה לראות אותם על הבמה בחלק הראשון של המופע Trois Cafés Gourmands). השיר שלהם " Peux-tu me dire?" ("האם אתה יכול לומר לי") מדבר על הצורך להתגייס יחד למאבק בשינויי האקלים, נושא שהם רגישים אליו ועדים לו מקרוב בגלל העלמות הדבורים והשלג שבהרים.

Ali – « Paris me dit (Yalla ya helo !) »

עלי, בן 29 נולד בלבנון וגדל שם בזמן מלחמת אזרחים כאשר עבר לצרפת לפני 6 שנים. הוא לא תכנן קריירה מוזיקלית אבל לארץ האורות היו תכניות אחרות עבורו. לצידה של להקת Hyphen Hyphen שסיפורו נגע להם ללב, הוא כתב את שירו "Paris me dit (Yalla ya helo !)". עם השיר הזה הוא מקווה להרקיד את אירופה על הבמה הגדולה בעולם. השיר הינו מסר לתקווה לכל מי שבא להגשים את חלומו.




Amui – « Maeva »

טריו Amui, המורכב מקן קרלטר (Ken Carlter), ואהנה פרננדז (Vaheana Fernandez) ואווה ארייטאי (Eva Ariitai), באים  הישר מאיי הפולינזיה שליד נו זילנד ומקווים להטיס את הצרפתים לפאסיפיק עם השיר "Maeva". הם בני 26, 30 ו-36. השיר שטוף שמש הוא שילוב של צרפתית ופולינזית ("מאיבה" מתורגם ל"ברוך הבא"), הוא הזמנה לחגוג ולהכיר את האחר, עם מקצב של כלים מסורתיים כמו ה- Haka. קן קרלטר הוא אישיות די מוכרת בטהיטי: דוגמן לשעבר שכתב שירים שצעדו במקום הראשון במצעד 30 השירים הטובים בתחנת רדיו מקומית והיה גם חלק מלהקת הבנים ManaPacific. אווה ארייטאי היא מגישת טלוויזיה בערוץ פולינזיה La 1 ère.

Andriamad – « Alléluia »

Andriamad, צמד המשלב בין מוזיקה אלקטרו וסגנון טרופי, מורכב מססיל (Cécile) שעובדת בחנות פרחים וקווין (Kévin) נגר לשעבר. הצמד כותב, מלחין ומפיק את השירים שלהם בעצמם. לפני 4 שנים הם יצרו את Andriamad – הלהקה נקראת על שם סבתא של ססיל. השיר שלהם "Alléluia" ("הללויה") הוא שיר הלל לשיתוף פעולה בין תרבויות ופתיחות לאחר,  ערכים היקרים לשני הנגנים שגם הם בעצמם מעורבים: ססיל ממוצא מלגשי, וקווין ממוצא תוניסאי ופולני.

Barbara Pravi – « Voilà »

ברברה פראבי (Barbara Pravi) בת 27. אומנית מסורה שמוכרת לקהל הרחב בזכות שיכתוב כתבות פמיניסטיות של שירי ראפ ברשתות החברתיות לרגל יום האישה הבינלאומי. הזמרת, יוצרת ממוצא סרבי ואיראני, כתבה שירים לאמנים רבים. בנוסף היא הייתה מעורבת ביצירתם של שני השירים האחרונים של צרפת באירוויזיון ג'וניור: "Bim bam toi" בביצוע של קרלה ב- 2019 וכמובן גם השיר הזוכה במהדורת 2020, "J'imagine" בביצוע של ולנטינה. בשיר "Voilà", ברברה מציגה לנו את עצמה, האמנית שנשארה זמן רב באפלה וחושפת בפנינו כעת את רגשותיה, תוך שהיא שואבת השראה מהשנסונים בסגנון ברל או פיאף.




Casanova – « Tutti »

קזנובה (Casanova), בן 27, גדל בקורסיקה ועד לפני כמה שנים הוא היה חבר בלהקת פולקלור מקומית. המשימה שהוא הציב לעצמו היא לייצג את התרבות של האי שלו בזכות השיר שלו "Tutti" (שמשמעותו "כולם" בקורסקאית). הוא מקווה לאחד את האנשים יחדיו על מנת לחלוק איתם את הנאת החיים שלו. מטרתו: לייצג את île de Beauté (אי היופי) על הבמה ברוטרדם.

Céphaz – « On a mangé le soleil »

ספה, בן 28, נולד בגאנה וחי שם עד גיל 10. הוא אומץ ועבר לדרום אפריקה, לאחר מכן למאיוט שליד מוזומביק ולבסוף הגיע לצרפת בגיל 20. המוזיקה היוותה עבורו מקלט שסייע לו בשילוב אופטימיות ואומץ להתגבר על קשיים. אחרי סינגל ראשון שהיה פופולרי בקיץ 2020, הוא מקווה לייצג את צרפת עם השיר "On a mangé le soleil" ("אכלנו את השמש"). השיר מדבר על צריכת יתר, נושא שהזמר מחובר אליו מאוד ואת השלכותיו הוא חווה במהלך ילדותו באפריקה.

Juliette Moraine – « Pourvu qu’on m’aime »

ג'ולייט בת ה- 30 רגילה לבמות. כבר למעלה מ- 4 שנים שהיא משחקת בתפקיד ראשי בקומדיה המוזיקלית "רומאו וג'וליט" (Roméo et Juliette). המחזה היה בסיבוב הופעות באסיה וברוסיה. הזמרת-יוצרת, שבמקור ממחוז בורגונדי, פותחת את ליבה בבלדה שלה שבליווי פסנתר בשם " Pourvu qu’on m’aime" (כל עוד אתה אוהב אותי) , שיר מלא כנות על הצורך שלה להיות נאהבת  ועל התסביכים שלה שלקח לה  זמן להתגבר.




LMK – « Magique »

הזמרת LMK, ששמה המקורי הוא אווה-לין (Eve-Line), בת 26 ובוגרת הקונסרבטוריון בלימודי נגינה לנבל שעברה מסלול לא שגרתי כשהיא פנתה לכיוון רגאיי-דאנס הול. השיר שלה הוא שילוב בין נבל (האהבה הראשונה שלה) ודאנס הול. שירה הוא המנון שפונה לכל הנשים: LMK רוצה לעודד אותן להשלים עם עצמן, להרגיש שהן מסוגלות להתמודד עם כל המצוקות ולתת להן לבטא את הקסם שחבוי בהן.

 

Philippine – « Bah non »

פיליפין, בת 22, זמרת-יוצרת שמנגנת על כלים נגינה רבים. ב- 2019 נחשף אליה הציבור הצרפתי בזכות השיר "C’est beau, c’est toi", שיר שכתב לה הזמר  הצרפתי-אלג'יראי סלימאן (Slimane). אלבום הבכורה של הזמרת הגיע למעמד זהב בזכות הדואט של עם הזמר האירי גאווין ג'יימס (Gavin James) והשיר "Always". הזמרת, שהיא הצעירה מכל המשתתפים, בילתה חלק מילדותה בטורונטו קנדה, לאחר מכן היא עברה לליון ולבסוף ל- Cap-Ferret. הנסיעות הרבות השפיעו אליה מוזיקלית. פיליפין כתבה את השיר שלה לתחרות, "Bah non" בעקבות אכזבה רומנטית ועל מנת לפרוק את הכעס שהציף אותה.

 

Pony X – « Amour fou »

הפרוייקט המוזיקלי Poni X הוא שיתוף פעולה בין קלרינס (Clarence) ו- DJ Pony. הזמר שמוצאו במרטיניק שבקריביים, בילה כמה שנים בפלורידה ועבר הכשרה במוזיקת Gospel לפני שהוא שב לצרפת. הוא כבר הופיע על במות לצידם של צמד הדיג'יים הצרפתיים Ofenbach, והפעם הוא חבר לדיג'יי ששם מסכה של פוני. "Amour fou" ("אהבה מטורפת"), Pony X רוצים  לגרום לאנשים לרקוד ולהנות.

Terence James – « Je t’emmènerai danser »

טרנס ג'יימס, בן 28, נולד בסקוטלנד לאבא סקוטי ואימא אנגליה. הזמר עבר להתגורר בצרפת בילדותו. העושר בין שלוש התרבויות משפיעות על סגנונו המוסיקלי של הזמר. השיר "Je t’emmènerai danser" ("אקח אותך לרקוד") הוא שיר פופ בשילוב של חמת חלילים, הזמר עושה כבוד למולדתו ומזמין את האנשים לשכוח את בעיותיו במהלך השיר.

הצביעו לשיר שצריך לייצג את צרפת באירוויזיון 2021:

This poll is no longer accepting votes

סקר: איזה שיר צריך לייצג את צרפת באירוויזיון 2021?

 




זו תהיה ההשתתפות ה- 64 של צרפת באירוויזיון אשר השתתפה בכל האירוויזיונים מאז 1956, פרט לשנים 1974 ו- 1982. צרפת זכתה 5 פעמים במקום הראשון, אך הזכייה האחרונה של המדינה הייתה בשנת 1977.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!